728 x 90

اولیانوف: تفاهم‌نامه فنی میان آژانس و تهران هنوز به شکل رسمی تمدید نشده است

میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف

میخاییل اولیانف نماینده ویژه روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین روز ۱۲تیرماه در توئیتی درباره توافق بین آژانس و رژیم ایران درباره ادامه کار مانیتور سایتهای هسته‌یی رژیم توسط آژانس نوشت: تفاهم‌نامه فنی میان آژانس و تهران هنوز به شکل رسمی تمدید نشده است. با توجه به این وضعیت دشوار، مهم است که اطمینان حاصل شود دوربین‌ها در تاسیسات هسته ای به فعالیت خود ادامه دهند و فیلم های ثبت شده، حفظ شوند. این امر به اجتناب از مشکلات در آینده کمک خواهد کرد.

لورنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در بروکسل در توئیتهای متعدد از جمله نوشت: رژیم ایران آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی را تحت فشار قرار داده تا اجازه دهد موقعیت برخی تجهیزات نظارتی را در نطنز جابه‌جا کنند. آژانس امتناع کرده و هشدار داده که در تجهیزات آژانس دستکاری نکند.

این خبرنگار در توئیت دیگری نوشته: دو نفر از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نطنز به‌طور فیزیکی توسط مقام‌های امنیتی رژیم ایران مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. (توئیتر ۱۲تیر۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84d2d65a-3300-4bbe-89ef-7a155e5ceb0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات