728 x 90

درجا زدن اینس‌تکس بعد از اجلاس اخیر کمیسیون برجام در وین

۲۰۱۹-۰۷-۳۰_۱۷-۴۰-۰۸
۲۰۱۹-۰۷-۳۰_۱۷-۴۰-۰۸

به‌دنبال اجلاس اخیر کمیسیون برجام در وین، خبرگزاریها گزارش دادند اینس‌تکس (سازوکار تبادل تجاری با رژیم ایران) هم‌چنان درجا می‌زند و با اجرایی شدن فاصله دارد.

در همین حال منابع رژیم آخوندی، از این‌که اینس‌تکس معاملات با کشورهای اروپایی را بر اساس دریافت اطلاعات کامل اقتصادی از مشتری انجام خواهد داد، ابراز نگرانی کردند.

کیهان خامنه‌ای در خبری با عنوان «اینس‌تکس می‌خواهد کار ناتمام FATF را تمام کند!» نوشت: موگرینی هفته گذشته اعلام کرد که معاملات از طریق اینس‌تکس در حال پردازش است و این معاملات باید با شناسایی هویت مشتری و با احتیاط انجام شود.

کیهان خامنه‌ای هم همچنین با کنایه به دولت روحانی افزود: «از سخنان موگرینی می‌توان این‌طور استنباط کرد که اینس‌تکس مأموریت FATF را برعهده گرفته و اطلاعات اقتصادی کشور را در اختیار اروپا قرار می‌دهد! در واقع اینس‌تکس علاوه بر اجرای تحریم‌های آمریکا، تبدیل به ابزاری برای دقیق‌تر شدن تحریم‌های آمریکا خواهد شد!

آیا اطلاعات حساس کشور به اروپا منتقل شده است؟»

همچنین به‌رغم ابراز رضایت، عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم از نتایج جلسه اضطراری کمیسیون برجام که روز یکشنبه در وین برگزار شد، کیهان خامنه‌ای نوشت: اظهارات مقامات حاضر در این نشست حاکی از آن است که برگزاری این کمیسیون مشترک برجام، به جز اتلاف وقت نتیجه دیگری نداشته است.

این منبع افرود: تاکنون نشست کمیسیون برجام بارها برگزار شده است اما این نشستها صرفاً به جلساتی نمایشی بدل شده و هیچ خروجی قابل قبولی نداشته است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز نوشت: تلاش‌های کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برای نجات توافق هسته‌یی ایران تاکنون بی‌نتیجه بوده و مخصوصاً اتفاق اخیر میان (ما) و انگلیس، شرایط را سخت کرد و مهم‌تر از همه نخست‌وزیری در انگلیس پا به میدان گذاشت که از لحاظ رویکرد سیاسی بسیار نزدیک به ترامپ است.

هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جلسه اضطراری کمیسیون مشترک برجام گفت: این جلسه برجام برای بررسی ضرورت پایبندی کامل به تعهدات توافق هسته‌یی با حکومت ایران در تمامی جنبه‌های آن برگزار شده است.

در پایان این جلسه نیز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت در جلسه اضطراری برجام وین از رژیم ایران خواسته شد تا گام سوم کاهش تعهد خود به برنامه جامع اقدام مشترک را انجام ندهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78874573-2f94-47a9-bd80-a9d09aa1c42e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات