728 x 90

اعدام دسته جمعي,تشدید سرکوب ,اخبار دانشجویی,

اعدام رشید کوهی در زندان لاکان رشت

-

اعدام رشید کوهی در زندان لاکان رشت
اعدام رشید کوهی در زندان لاکان رشت
با وجود هشدار عفو بین‌الملل، رژیم آخوندی صبح امروز شنبه 21فروردین 95 رشید کوهی را در زندان لاکان رشت به‌دار آویخت.

رشید کوهی دانشجو بود و دژخیمان خامنه‌ای دوم شهریور سال 90 در پست بازرسی رودبار در استان گیلان او را به اتهام ساختگی داشتن مواد مخدر دستگیر و در یک دادگاه نمایشی به اعدام محکوم کردند. او از داشتن وکیل محروم بود.

سازمان عفو بین‌الملل روز بیستم فروردین در بیانیه‌یی با اعتراض شدید به محکومیت رشید کوهی خواستار توقف حکم اعدام او شده بود.

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی گفته بود:“اعدام قریب‌الوقوع رشید کوهی بعد از چند روز که ایران دومین کشور دارای آمار بالای اعدام در گزارش سالانه عفو بین‌الملل در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بیانگر آن است که مقامهای ایران تصمیم دارند روند هولناک اعدامها در ایران را به همین منوال ادامه دهند“.

وی افزود:“مقامهای ایران بایستی اعدام رشید کوهی را فوراً متوقف کنند. استفاده از مجازات اعدام برای جرایم مواد مخدر، نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشر است. مقامات ایران به جای قوت بخشیدن به آمار افسارگسیخته اعدام باید در راه لغو این مجازات ظالمانه و غیرانسانی گام بردارند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4271a1d3-a39d-4160-a5c5-113716b8f806"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات