728 x 90

حوثی‌های مورد حمایت ایران در فهرست سازمانهای تروریستی استرالیا قرار گرفت

حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در یمن
حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در یمن

استرالیا روز پنجشنبه سوم خرداد حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داد.

وزارت دادگستری استرالیا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: حملات خشونت‌آمیز حوثی‌ها در خلیج عدن و مناطق اطراف آن باعث کشته شدن غیرنظامیان، گروگان‌گیری و اختلال شدید در حقوق و آزادیهای دریانوردی در آبهای اطراف شبه جزیره عربستان شده و امنیت دریایی و رفاه جهانی را تضعیف کرده است.

در بیانیه علت تصمیم دولت استرالیا را توصیه‌های آژانس‌های امنیتی استرالیا مبنی بر مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم حوثی‌ها در تهیه، برنامه‌ریزی، کمک یا ترویج حملات تروریستی بیان کرده است.

این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بهمن‌ماه گذشته حوثی‌ها را به‌دلیل حملات‌شان به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بار دیگر در فهرست «تروریست‌های جهانی به‌طور ویژه تعیین شده» قرار داد.

شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران بعد از آغاز جنگ اسراییل و حماس در نوار غزه و به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های تجاری را در آب‌های دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

این حملات چندین شرکت حمل و نقل دریایی را بر آن داشت تا عبور از دریای سرخ را متوقف کنند و مسیر طولانی‌تر و گران‌تر دور زدن قاره آفریقا را انتخاب کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56ddcdc9-e565-4320-b04f-f0427e70e68e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات