728 x 90

انهدام سامانه هوایی حوثی‌های مورد حمایت ایران توسط سنتکام بر فراز دریای سرخ

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا
سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه ۱۲خرداد‌ماه در حساب ایکس نوشت: «روز ۳۱ ماه مه حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد (به وقت صنعا)، حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران یک سامانه هوایی بدون سرنشین را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند. این پهپاد در دریای سرخ سقوط کرد و هیچ آسیب یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.


به‌طور جداگانه، بین ساعت ۲:۵۳ صبح تا ۱۰:۵۹ شب (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با موفقیت یک پهپاد را بر فراز خلیج عدن و سه پهپاد را بر فراز دریای سرخ که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بودند، منهدم کردند.

حدود ساعت ۹:۳۱ شب (به وقت صنعا)، حوثیهای مورد حمایت ایران دو موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت خلیج عدن پرتاب کردند. هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

مشخص شد که این سیستم‌ها تهدیدی فوری برای کشتی‌های ایالات متحده آمریکا، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند. این اقدام برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41067a18-5b8a-40f2-91ec-09b80f134211"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات