728 x 90

انقلاب ضد شاه تمام نشده است

موسی افشار
موسی افشار

سایت صنعا نیوز در مطلبی به قلم موسی افشار نوشت: انقلاب ضد شاه تمام نشده است.

روز ۲۲بهمن برابر با ۱۱فوریه مصادف است با سالگرد انقلاب ضدسلطنتی ایران بر علیه شاه و پس از کمتر از نیم قرن انقلابی دیگر در ایران در فاز شکل‌گیری می‌باشد به‌طوری‌که مردم هر نوع دیکتاتوری را رد می‌کنند.

در سال۱۹۷۹ ملیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمدند و خواستار سرنگونی دیکتاتوری پهلوی شدند. آنها خواهان دموکراسی و آزادی بودند اما متأسفانه، روح‌الله خمینی انقلاب ۱۹۷۹ را ربود و دوران ترور با سرکوب همان کسانی که خون و اشکهایشان را برای انقلاب فدا نمودند، آغاز شد.

خمینی وارث حقیقی شاه بود و نتیجه محتوم رژیم (او)، تنها یک حزب بود که بواسطه زندان و شکنجه و اعدام فعالان سیاسی با افکار دموکراتیک برپا شده بود.

در اوایل دهه شصت میلادی گروه‌های اپوزیسیون شروع به شکل‌گیری نمودند به‌طوری‌که سمت‌گیری همه آنها سرنگونی رژیم به‌عنوان تنها راه‌حل بحرانهای ایران بود و در بین این گروهها سازمان مجاهدین خلق و سازمان فدائیان خلق ایران قرار داشتند.

نتیجه آن، اعدام و یا زندانی شدن رهبران واقعی انقلاب مردم ایران بود. مثلا بنیان‌گذاران مجاهدین خلق اعدام شدند و مسئولان اصلی سازمان از جمله مسعود رجوی که بعداً در دوران خمینی رهبر مقاومت ایران شد، تا روز‌های آخر انقلاب در زندان بود. در حالیکه شبکه روحانیت مرتبط با خمینی مصون از تعقیب ساواک شاه دست‌نخورده باقی مانده بود و اینچنین روح‌الله خمینی و شبکه آخوندی و بنیادگرای وی انقلاب را ربودند.

خمینی موج قتل و کشتار را با فاصله کوتاهی پس از انقلاب ۱۹۷۹ شروع کرد... .

تنها در تابستان ۱۹۸۸ بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی که بیشترشان اعضای سازمان مجاهدین خلق بودند اعدام شدند. رژیم آخوندی هرگز جنایات ضدانسانیش را متوقف ننموده است.

در حاکمیت رژیم آخوندی، ایران بالاترین میانگین اعدام افراد به نسبت جمعیت را در جهان به ثبت رسانده است. در طی اعتراضات ماه نوامبر ۲۰۱۹ نیروهای امنیتی با شلیک گلوله‌های جنگی بیش از ۱۵۰۰ تظاهرات کننده را کشتند و در طی قیام اخیر نیز بیش از ۷۵۰شهروند که خواهان حقوق خود بودند را کشتند.

... .

وقتی که خمینی سرکوب مخالفان را شروع کرد و به‌ویژه پس از این‌که به سپاه پاسداران دستور آتش‌گشودن بر روی تظاهرات اعتراضی مجاهدین در ژوئن ۱۹۸۱ را صادر کرد، یک ماه بعد در تهران، مسعود رجوی شورای ملی مقاومت ایران را که ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون دموکراتیک ایران و شخصیت‌های برجسته تشکیل داد.

... .

سازمان مجاهدین خلق از طریق شبکه کانون‌های شورشی‌اش نقش پیشتازی در قیامهای اخیر در ایران ایفا نمود... .

... .

رژیم آخوندها به موازات فعالیت‌های تروریستی خود، یک کارزار شیطان‌سازی گسترده علیه سازمان مجاهدین خلق ایران را در کشورهای غربی به راه انداخته است.

در ماه‌های اخیر، با هویدا شدن سرنگونی قریب‌الوقوع در افق، آخوندها در تلاش برای مقابله با محبوبیت فزاینده شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق در داخل ایران را افزایش داده و سعی کرده‌اند «جایگزین‌هایی» بسازند.

تهران سالها توانست با صحبت از «اصلاح‌طلبی» و «اعتدال» جامعه جهانی را فریب دهد. متأسفانه دموکراسیهای غربی از سراب اصلاحات و اسطوره اعتدال، پیروی کردند.

سالها بعد، در جریان قیامهای سراسری ۲۰۱۸، مردم ایران شعار «اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» را سر دادند.

رژیم آخوندی شروع به تشکیل آلترناتیو جدیدی نمود که همان ترکه شاه رضا پهلوی است. رضا از زمانی که خانواده شاه از ایران گریختند و میلیاردها دلار از ثروت مردم ایران دزدیدند، یک زندگی تجملی داشته‌است. با این وجود برای ایرانیان گزینه بین بد و بدتر نیست. بازگشت به رژیم شاه در ایران به‌لحاظ تاریخی امری غیرممکن است و مردم ایران هم شاه و هم رژیم آخوندی را در شعارهای «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» رد کردند.

انقلاب کنونی در ایران با انقلاب ۱۹۷۹ هم‌سو است و اهداف مشترکی در برپایی دموکراسی و لائیسیته دارد و مقاومت ایران ارزش‌های این انقلاب را طی سالیان با پرداخت قیمت سنگین حفظ نموده‌اند.

مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها آماده‌اند که هدفشان برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین از دولت که به حقوق‌بشر و حقوق زنان و اقلیتها احترام می‌گذارد را تحقق بخشند (سایت صنعا نیوز- ۲۶ بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffe9ee8d-302b-42b4-8d25-36eab7679555"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات