728 x 90

کهکشان بزرگ مقاومت ایران ۱۴۰۲ - سخنرانیهای پتر آلتمایر، دیوید جونز و فرماندار گری لاک

کهکشان بزرگ مقاومت ایران ۱۴۰۲ - پتر آلتمایر، دیوید جونز و فرماندار گری لاک
کهکشان بزرگ مقاومت ایران ۱۴۰۲ - پتر آلتمایر، دیوید جونز و فرماندار گری لاک

سخنرانیهای

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

دیوید جونز – نمایندهٔ پارلمان انگلستان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)

فرماندار گری لاک - وزیر بازرگانی آمریکا (۲۰۱۱)

 

 

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱):

پرزیدنت رجوی، برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما

اعلامیهٴ جهانی ارزش پایه‌یی آزادی فردی و دموکراسی است

و به‌همین دلیل، این برنامهٔ ۱۰ماده‌یی باید نقشی کلیدی

در تلاش‌هایی ایفا کند که باید اکنون توسعه یابد

تلاش مردم ایران وارد مرحلهٔ جدیدی شده است

 

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

پرزیدنت رجوی، میهمانان ارجمند، دوستان عزیز، اما مهم‌تر از همه، شما دوستان عزیز ایرانی در آلمان، فرانسه، اروپا، در سراسر جهان، شما بی‌شمارید،

به‌خصوص جوانان ایرانی در خود ایران. شما قهرمانان واقعی زمانهٔ ما هستید و شایان حمایت و کمک ما هستید. من بسیار تحت تأثیر صبر و آمادگی مردم ایران هستم به‌خاطر تلاش بسیار سخت طی دهه‌ها برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران.

پرزیدنت رجوی، همان‌طور که دیروز هم گفتم، برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما بسیار بیشتر از یک برنامهٔ ۱۰ماده‌یی است. این یک اعلامیهٔ جهانی ارزش پایه‌یی آزادی فردی و دموکراسی است؛

و به‌همین دلیل، من متقاعد هستم که این برنامهٔ ۱۰ماده‌یی باید نقشی کلیدی در تلاش‌هایی ایفا کند که باید اکنون توسعه یابد. تلاش مردم ایران وارد مرحلهٔ جدیدی شده است.

و پیشنهاد امروز من این است که کشور خودم، همهٔ اروپایی‌هایی که در مواضع سیاسی هستند و همهٔ شما و ما حول برنامهٔ ۱۰ماده‌یی متحد بشویم و هر تعداد از افراد، پارلمانها و دولتهای ممکن را متقاعد سازیم که از آن حمایت کنند و ما یک آماده‌سازی مستحکم را برای تغییر در ایران آغاز کنیم،

همان‌طور که وزیر خارجهٔ فرانسه این‌را بیان کرد. شما باید برای آزادی و دموکراسی آماده شوید. شما اصول را تشخیص داده‌اید. اما به‌یاد دارم زمانی که نیروهای متفقین در سال (۱۹۴۴) با فرود در نورماندی به‌آلمان حمله کردند، آنها نه‌تنها اسلحه و سربازان را با خود آوردند، بلکه نقشه‌ها و فهرستهایی از نام‌ها و سازمانهای دموکراتیک و انتخابات محلی و منطقه‌یی را هم با خود آوردند که قرار بود در آلمان آزاد شده برگزار شود؛ و این دقیقاً همان چیزی است که مردم ایران منتظر آن هستند. آنها هم‌چنان خوش‌بین هستند و هم‌چنان امیدوارند که این کابوس ظلم به‌پایان برسد.

و همهٔ ما مسئولیت داریم از شما حمایت کنیم و همبستگی خود را با شما ابراز کنیم، زیرا شما شایستهٴ آن هستید. آزادی شایستهٴ آن است. همهٔ افراد آزاد در جهان شایستهٴ آن هستند. با تشکر فراوان از توجه شما.

و در نهایت به‌عنوان یک علاقه‌مند به‌تاریخ، همیشه دوست داشتم از کشور شگفت‌انگیز ایران دیدن کنم. اما در تمام دوران سیاسی‌ام، همیشه فکر می‌کردم که لحظهٔ مناسبی نیست. اما یک‌چیز برای من واضح است. به‌محض این‌که پیروز شوید و فکر می‌کنم این اتفاق نه چند دههٔ دیگر بلکه طی چند ماه یا سال رخ خواهد داد، به تهران سفر خواهم کرد و سپس همهٔ شما را در کشوری آزاد ملاقات خواهم کرد که به‌بقیهٔ جهان امید خواهد بخشید. از شما بسیار ممنونم.

 

 

دیوید جونز – نمایندهٔ پارلمان انگلستان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)

اعتراضات بزرگ اخیر در ایران

قدرت حمایت مردمی از سازمان مجاهدین خلق ایران را نشان داده است

و این موضوع باعث نگرانی شدید رژیمی شده

که از هیچ تلاشی برای تضعیف، بی‌اعتبار کردن

و خنثی‌کردن جنبش اپوزیسیون دموکراتیک فروگذار نخواهد کرد

 

این قیام پوچ‌بودن آلترناتیوهای سیاسی دروغین

به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به‌بقایای رژیم شاه هستند را برملا کرده است

مردم ایران با تحمل سال‌ها ستم و زندان و اعدام‌های سیاسی در زمان شاه

به‌چنین دیکتاتوری بر نخواهند گشت

 

دیوید جونز – نمایندهٔ پارلمان انگلستان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)

همکاران ارجمند، دوستان و به‌ویژه ساکنان اشرف۳ که جلسهٔ امروز ما را در اینجا مشاهده می‌کنند. بسیار خوشحالم که امروز در میان شما هستم همراه با اعضای کمیتهٔ (پارلمانی) انگلستان برای یک ایران آزاد؛ و من حامل سلام‌های حمایت‌کنندگان از هر دو مجلس انگلستان هستم. اعتراضات بزرگ اخیر در ایران قدرت حمایت مردمی از سازمان مجاهدین خلق ایران را نشان داده است و این موضوع باعث نگرانی شدید رژیمی شده که از هیچ تلاشی برای تضعیف، بی‌اعتبار کردن و به‌امید خودش خنثی‌کردن جنبش اپوزیسیون دموکراتیک در این کشور فروگذار نخواهد کرد. تمرکز وسواس‌گونه و دائمی رژیم بر روی سازمان مجاهدین خلق ایران، صرفاً در خدمت برجسته‌کردن کارآمدی مجاهدین در مقابله با سلطهٔ رژیم و افشای آسیب‌پذیری آن است. این قیام هم‌چنین پوچ‌بودن آلترناتیوهای سیاسی دروغین را برملا کرده است، به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به‌بقایای رژیم شاه هستند. تلاش‌های تبلیغات دروغین در راستای معرفی آن گروهها به‌عنوان رهبران قیام ناموفق بوده است؛ و مردم ایران با تحمل سال‌ها ستم و زندان و اعدام‌های سیاسی در زمان شاه به‌چنین دیکتاتوری بر نخواهند گشت.

رشد پایدار و قابل توجه شبکهٴ اجتماعی سازمان مجاهدین خلق در جامعهٔ ایران یک واقعیت غیرقابل انکار است. رژیم می‌داند که سازمان مجاهدین از قدرت متحد کردن یک ساختار به‌خوبی سازمان‌یافته و توانایی بسیج اعتراضات سراسری برخوردار است؛ و هم‌چنین می‌داند که سازمان مجاهدین تنها سازمانی است که طرح جایگزین روشنی برای ایران دارد؛

و دوستان، به‌همین دلیل رژیم هر ترفندی را به کار می‌گیرد تا اپوزیسیون شگفت‌انگیز سازمان مجاهدین را از بین ببرد. اما نقش امروز ما، همهٔ ما، باید این باشد که به‌صورت واضح بر حقوق و حفاظت اعضای جنبش مقاومت ایران در هر کجا که هستند پافشاری کنیم، چه در آلبانی، چه در فرانسه، چه در انگلستان، چه در آلمان، ایتالیا یا در ایالات‌متحده. در هر کشوری،

در هر کشوری، آنها حق دارند که فعالیت مشروع سیاسی داشته باشند، نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران را افشا کنند و برنامهٔ خود را برای آینده کشور ارائه کنند؛ و هر کشور دموکراتیک با منطق باید فقط از حمایت از این حقوق بسیار خوشحال باشد؛

و دوستان، ما در کمیتهٔ (پارلمانی) انگلستان برای آزادی ایران، هر کاری را که در توان داریم انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این حقوق، این آزادی‌ها برای سازمان مجاهدین خلق ایران در کار سختی که در انگلستان انجام می‌دهند، اعمال شود. بسیار از شما متشکرم.

 

 

فرماندار گری لاک - وزیر بازرگانی آمریکا (۲۰۱۱)

تشکر می‌کنم از شما خانم رجوی به‌خاطر رهبری استوارتان

و وقف‌کردن زندگی‌تان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک

و به‌خاطر طراحی برنامهٔ ۱۰ماده‌یی برای یک کشور دموکراتیک

این برنامه‌یی است که توسط تعدادی فراتر از اکثریت اعضای کنگرهٴ جدید ما

تأیید شده است

 

نهادهای بین‌المللی از سازمان‌ملل گرفته تا دادگاه جهانی

باید سران رژیم را به‌خاطر چند دهه جنایت علیه بشریت

از جمله قتل‌عام ۳۰.۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷

که اکثریت قریب باتفاق آنها از سازمان مجاهدین بودند

مورد حسابرسی قرار دهند

 

اعتراضاتی که در شهریور۱۴۰۱ آغاز شد

یک پدیدهٴ ناگهانی و یک‌شبه نیست

بلکه جلوهٔ آشکاری از بیش از ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته است

در این مدت سازمان مجاهدین و رهبری آنها

بهای هنگفتی را با خون پرداخته‌اند

 

صحبت از بازگشت به‌روزهای سیاه و وحشیانهٴ

سلطنت دیکتاتوری شاه نیست

مردم ایران در مقاومت در برابر دو دیکتاتوری

بهای سنگینی پرداخته‌اند در برابر رژیم حاکم و رژیم شاه

ایران هرگز به‌روزهای قبل از شهریور۱۴۰۱

و هم‌چنین به‌حکومت دیکتاتوری سلطنتی شاه باز نخواهد گشت

 

فرماندار گری لاک - وزیر بازرگانی آمریکا (۲۰۱۱)

بسیار متشکرم.

این یک افتخار واقعی است که برای اولین بار در اجلاس جهانی ایران آزاد در سال۲۰۲۳ شرکت می‌کنم. چند ماه پیش از مرگ غم‌انگیزش در ۶دههٔ قبل، رئیس‌جمهور جان اف کندی گفت: موج آینده، پیروزی یک اندیشهٔ تعصب‌آمیز نیست، بلکه آزاد شدن انرژی‌های متنوع ملت‌های آزاد و مردم آزاد است.

خانم مریم رجوی، رهبران سیاسی برجسته از سراسر جهان، نمایندگان پارلمانها. می‌خواهم از شورای ملی مقاومت ایران تشکر کنم که این افتخار و امتیاز را به‌من داد تا امروز بخشی از اجلاس جهانی شما باشم، با حضور مردمی از سراسر جهان، به‌ویژه از داخل ایران؛ و هم‌چنین به‌خاطر فرصتی که به‌من دادید تا حمایت خودم را از مبارزه ادامه‌دار و بی‌امان شما برای یک ایران آزاد و دموکراتیک اعلام کنم. تشکر می‌کنم از شما خانم رجوی به‌خاطر رهبری استوار و وقف‌کردن خودتان به یک ایران دموکراتیک و آزاد و هم‌چنین به‌خاطر طراحی یک برنامهٔ ۱۰ماده‌یی برای یک کشور دموکراتیک.

این برنامه‌یی است که توسط تعدادی فراتر از اکثریت اعضای کنگرهٴ جدید ما تأیید شده است، ۲۳۸نماینده در حمایت از این برنامه آن‌را امضا کرده‌اند. این گواهی بر قدرت و حقانیت آرمان شماست.

مردم آمریکا در همبستگی کامل با مردم ایران ایستاده‌اند و به‌طور کامل از خواست آنها برای آزادی حمایت می‌کنند. به‌گواهی رهبران سیاسی از سراسر جهان که امروز در اینجا هستند، مردم سراسر جهان در کنار مردم ایران ایستاده‌اند. زیرا شما در حال قیام قهرمانانه علیه یک رژیم تروریستی فاسد و وحشی هستید. بیکاری بالا، تورم سرسام‌آور، فقر گسترده، رکود تولید، ورشکستگی فزاینده، کمبود آب و برق و گرسنگی فزاینده. مردم ایران تحت رژیم حاکم رنج می‌برند؛ و با اعتراضات، ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی و خیزش‌های بزرگ ملی در سال‌های اخیر و اکنون اعتراضات سراسری از پاییز۱۴۰۱، واضح است که مردم ایران خواهان تغییرات سیاسی اساسی هستند که نظام حاکم فاشیسم استبدادی مذهبی را تغییر دهد و یک حکومت دموکراتیک با جدایی دین از دولت برقرار سازد که نیازها، رؤیاها و آرزوهای مردم را بالاتر از سرکوب در داخل و تروریسم در خارج از کشور قرار می‌دهد. کشورهای دموکراتیک باید در کنار مردم ایران بایستند و باید از اپوزیسیون و گروه‌های مقاومت حمایت کنند که نقش مهمی در مقابله با اقدامات سرکوبگرانهٴ رژیم داشته‌اند و امیدبخش میلیون‌ها نفر در ایران بوده‌اند که در آرزوی آزادی هستند.

گردهمایی‌هایی از این قبیل به‌دنیا نشان می‌دهد که این رژیم شیطانی از جانب مردم صحبت نمی‌کند؛ و ایرانیان متعهد به‌آرمانهای دموکراسی مانند آزادی بیان، اجتماعات عمومی و انتخابات عادلانه هستند. حقوق‌بشر حقوقی جهان‌شمول است که همهٔ مردم و ملت‌های روی زمین به‌دنبال آن هستند. علاوه بر حمایت حکومتی از تروریسم، رژیم تهران به‌سرکوب اساسی‌ترین حقوق انسانی مردم ادامه می‌دهد. زنان در ایران تحت یک دستگاه تبعیض و نابرابری رنج می‌برند؛ و مطابق قوانین کشور، ارزش زندگی زن به‌معنای واقعی کلمه نصف مرد است. نتیجهٔ این وضعیت این است که زنان و دختران در ایران، یعنی نیمی از جمعیت کشور، در معرض آسیب از خشونت و آزار و اذیت قرار دارند که در تمام جنبه‌های زندگی آنها رسوخ کرده است.

مرگ مهسا امینی آخرین برگ در افشای ظلم و بی‌اعتنایی رژیم بود. در اعتراضاتی که به ۳۱استان، ۲۸۰شهر و بیش از ۱۰۰دانشگاه بزرگ گسترش یافته است، پزشکان و پرستاران گزارش داده‌اند که نیروهای امنیتی عمداً به‌سمت زنان تیراندازی کرده و آنها را هدف قرار می‌دادند. سازمان ملل و سایر گروه‌های حقوق‌بشر می‌گویند که ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند، ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر کشته شده‌اند از جمله بیش از ۶۰ کودک و البته سازمان مجاهدین اسامی حدود ۷۰۰معترض کشته شده را منتشر کرده است. حداقل هفت معترض اعدام شده‌اند و تعداد بیشتری در معرض اعدام قریب‌الوقوع هستند. تظاهراتی که پس از مرگ مهسا امینی آغاز شد، جنبش گسترده‌یی را به‌راه انداخته که مرزهای طبقاتی و قومی را درنوردیده که همگی در مخالفت با حکومت آخوندها متحد هستند. تجار، مشاغل خود را تعطیل کردند و کارگران به‌اعتصابات و اعتراضات پیوستند؛ و متفاوت از قیامهای گذشته، اعتراضات کنونی که توسط زنان و جوانان رهبری می‌شود و مردان نیز به‌آن می‌پیوندند، به‌یک فراخوان جهانی برای تغییر رژیم و دموکراسی تبدیل شده است. از کرد تا عرب، از بلوچ تا ملیتها و قومیت‌های مختلف دیگر و در میان پیروان گروه‌های مذهبی مختلف، همه خواهان یک جمهوری آزاد با جدایی دین و دولت هستند. همان‌طور که این گردهمایی نشان می‌دهد، رهبران سیاسی از سراسر جهان در همبستگی با مردم ایران ایستاده‌اند؛ و این فقط زنان نیستند که از این رژیم رنج کشیده‌اند. قومیتها در ایران تحت تحقیرآمیز‌ترین، غیرانسانی‌ترین و سرکوبگرانه‌ترین رفتارها بوده‌اند، چه در رژیم حاکم و چه در دیکتاتوری شاه. به‌همین دلیل قومیت‌های ایران، عرب، کرد، آذری و بلوچ، مخالف رژیم هستند. باید با (حکومت) تهران به‌مثابه همان حکومت منفوری رفتار شود که واقعاً هست. نهادهای بین‌المللی از سازمان‌ملل گرفته تا دادگاه جهانی باید سران رژیم را به‌خاطر چند دهه جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار دهند؛ و به‌خاطر قتل‌عام حدود ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ که اکثریت قریب باتفاق آنها اعضای جنبش مخالف، سازمان مجاهدین بودند، به‌خاطر کسانی که در سرکوب وحشیانهٴ معترضان پس از انتخابات ساختگی ابراهیم رئیسی در سال۲۰۱۹ کشته شدند؛ و کشتاری که در جریان اعتراضات فعلی و سرکوب گروه‌های اقلیت صورت گرفت. اعتراضاتی که در شهریور۱۴۰۱ آغاز شد، یک پدیدهٴ ناگهانی و یک‌شبه نیست، بلکه جلوهٔ آشکار دیگری از حاصل بیش از ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته است؛ و در این مدت، سازمان مجاهدین و رهبری آنها بهای هنگفتی را با خون پرداخته‌اند. نقش زنان در صفوف رهبری مقاومت و مقابله با آخوندها در خیابانهای ایران به‌وضوح مشهود است انقلابی که همهٔ شما از آن حمایت می‌کنید، برای تحقق دموکراسی و آزادی در ایران است. صحبت از بازگشت به‌روزهای سیاه و وحشیانهٴ سلطنت دیکتاتوری شاه نیست.

مردم ایران در مقاومت در برابر دو دیکتاتوری، بهای سنگینی پرداخته‌اند، در برابر رژیم حاکم و رژیم شاه؛

و بسیاری از شما حضار به‌عنوان زندانی سیاسی رنج کشیده‌اید و یا اعضای خانوادهٴ خود را به‌دست رژیم حاکم از دست داده‌اید، از جمله در جریان قتل‌عام۱۳۶۷؛ و بسیاری از بستگان کسانی که توسط رژیم به‌قتل رسیده‌اند اکنون بخشی از مقاومت شجاع سازمان مجاهدین هستند؛ و برخی از شما حضار یا نزدیکانتان توسط پلیس مخفی شاه، ساواک شکنجه شده‌اید یا قربانی جنایات آن بوده‌اید. ایران هرگز به‌روزهای قبل از شهریور۱۴۰۱ باز نخواهد گشت و هم‌چنین به‌حکومت دیکتاتوری سلطنت شاه باز نخواهد گشت.

ایالات‌متحده در کنار مردم ایران و زنان و شهروندانی است که با شجاعت خود به‌جهان الهام می‌بخشند. آرمان شما عادلانه و شرافتمندانه است. باشد که شعلهٔ چراغ آزادی که با چنین شجاعت و تعهدی در دست گرفته‌اید گرمابخش شما باشد و به‌شما نیرو بدهد. باشد که به‌زودی یک ایران آزاد و دموکراتیک برقرار شود. متشکرم.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e247a2f5-eeaa-47bc-96f4-2aa9c9ad5f93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات