728 x 90

انعکاس کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، افشای «به‌کارگیری پهپاد برای جنگ‌افروزی و تروریزم»

کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا - واشنگتن ۱۴مهر۱۴۰۰
کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا - واشنگتن ۱۴مهر۱۴۰۰
  • تلویزیون الحره: شورای ملی مقاومت ایران ۱۵مرکز تولید و طراحی پهپادهای رژیم ایران برای عملیات تروریستی را افشا کرد

تلویزیون الحره ۱۵ مهر۱۴۰۰‌: گزارش: بر اساس اسنادی که شورای ملی مقاومت ایران منتشر کرد رژیم مذهبی ایران طی ۱۰سال اخیر بهره‌برداری از تولید پهپاد را افزایش داده است. سپاه پاسداران بر این برنامه نظارت دارد و بازوی آن سپاه قدس است که در لیست تروریستی طبقه‌بندی شده است. هشت گروه صنعتی در ۱۵ مرکز بر ساخت، ارتقاء و طراحی پهپادها با اهداف نظامی نظارت دارند. همان‌طور که این تصاویر هوایی نشان می‌دهد مهمترین آنها مرکز غضنفر رکن آبادی در حومه تهران است. اطلاعات موجود در اسناد منتشر شده اشاره می‌کند که نیروی هوا فضای وابسته به سپاه پاسداران بر برنامه پهپادها نظارت دارد. تجهیزات و تکنولوژی این پهپادها به‌رغم تحریم‌های اعمال شده بر ایران از چین قاچاق شده است.

اپوزیسیون ایران خاطرنشان می‌کند که برنامه پهپادها تبدیل به تهدیدی در منطقه شده و انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور نیز منجر به تهدیدات بیشتر منطقه به‌خاطر ساخت و تولید این پهپادها می‌شود.

  • تاپ چنل آلبانی: شورای ملی مقاومت نقش پهپادها در عملیات نیروی قدس برای جنگ‌افروزی و تروریسم را افشا کرد

تاپ چنل آلبانی ۱۶مهر: روز چهارشنبه، ۶اکتبر ۲۰۲۱ دفتر نمایندگی آمریکا در شورای ملی مقاومت ایران یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و جنبه‌های ناشناخته قبلی برنامه عظیم پهپادهای رژیم ایران را فاش کرد.

در این کنفرانس سایتهای تولید و چرخه کامل برنامه پهپاد همراه با تصاویر ماهواره‌ای، نمودارها، نمودارها و سایر جزئیات بصری ارائه شد. جزئیات جدید و هشداردهنده این برنامه که توسط نیروی قدس سپاه اداره می‌شود، توسط شبکه مجاهدین خلق (در داخل ایران جمع‌آوری شده است. طی دو دهه گذشته شورای ملی مقاومت دهها مورد از مهمترین سایتها و مراکز برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم تهران، برنامه موشکی بلندپروازانه آن و شبکه تروریستی آن در منطقه را افشا کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت فاش شد که رژیم ایران برای تولید پهپاد، بخشی از قطعات اصلی آن مانند موتور و قطعات الکترونیک آنرا به‌صورت قاچاق از کشورهای خارجی وارد کرده و بخش دیگری از آنرا در مجموعه صنایع مختلف در ایران تولید می‌کند. بنا بر اطلاعات به‌دست آمده در مجموع ۸ صنعت دست‌اندرکار ساخت پهپاد در ایران هستند. بخشی از این صنایع زیر مجموعه «سازمان صنایع هوایی» وزارت دفاع هستند. بخشی دیگری از این کارخانجات مربوط به نیروی هوا-فضای سپاه و دیگر نیروهای مسلح رژیم و یا در ظاهر غیردولتی هستند. در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، صنایع هوایی قدس و صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) و صنایع فجر و صنایع بصیر در تولید پهپاد و قطعات آن شرکت دارند.

  • گازتا شیپتاره آلبانی: شورای ملی مقاومت در کنفرانس مطبوعاتی واشنگتن ۸مرکز ساخت و ۷مرکز تعمیر و نگهداری پهپاد رژیم ایران را افشا کرد

گازتا شپتاره آلبانی ۱۶مهر: شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن نقش پهپادهای نیروی قدس در جنگ منطقه‌ای و تروریسم را برملا کرد. بر اساس این افشاگری فرماندهی پهپاد یکی از زیر مجموعه‌های نیروی هوا-فضای سپاه است. نیروی هوا-فضای سپاه علاوه بر فرماندهی پهپاد شامل فرماندهی موشکی، فرماندهی هوایی، فرماندهی پدافند هوایی، فرماندهی فضایی است. فرماندهی پهپادی نیروی هوا-فضای سپاه، دارای مراکز مختلفی در مناطق مختلف ایران است. مجموعاً ۷ مرکز نگهداری و بکارگیری پهپاد وجود دارند محل فرماندهی پهپادی در پادگان دستواره واقع شده که محل فرماندهی کل نیروی هوافضای سپاه نیز می‌باشد و در یک ساختمان جداگانه قرار دارد. سرتیپ پاسدار سعید آقاجانی فرمانده فعلی فرماندهی پهپاد، در همین محل مستقر است.

معاونت آموزش نیروی تروریستی قدس، مأموریت آموزش به مزدوران نیروی قدس را به‌عهده دارد. این معاونت، مزدوران گروه‌های شبه‌نظامی را از کشورهای مختلف به ایران و به مرکز این معاونت در پادگان امام علی منتقل می‌کند. سپس آنها را بستگی به سطح و نوع مأموریتشان برای آموزش پهپاد به قسمتهای مختلف می‌فرستد.

  • الشرق‌الأوسط: شورای ملی مقاومت اعلام کرد نیروی قدس از پهپادها به‌عنوان ابزار اصلی عملیاتی در سوریه و عراق استفاده می‌کند

الشرق‌الأوسط ۱۶مهر ۱۴۰۰: روز چهارشنبه شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: پهپادها در هشت کارخانه در ایران تولید می‌شود و در ساخت آنها از مواد قاچاق استفاده می‌شوند و سپس به کشورهایی مانند سوریه و عراق ارسال می‌شوند و (در آنجا) مونتاژ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. یافته‌های شورای ملی مقاومت بر اساس گزارشهای شبکه هوادارانش در داخل کشور است. آنها همراه این اطلاعات، تصاویری را از کارخانه‌های تولید پهپاد منتشر کردند.

به گفته شورای ملی مقاومت سپاه پاسداران برای حمایت از رژیم بشار اسد از پهپادها علیه گروه‌های رزمنده و یا مخالفان سوریه، استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/210b65a3-e5e3-4671-912e-2a263a24559c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات