728 x 90

انعکاس سایت لوانت انگستان از نارضایتی مردم ایران از رژیم حاکم

نارضایتی مردم ایران
نارضایتی مردم ایران

در حالی‌که مردم ایران از روند کند واکسیناسیون بر علیه بیماری کرونا بسیار ناراحت و عصبانی هستند و کلیت رژیم را مسبب این وضعیت می‌دانند موج پنجم کرونا با نوع جهش‌یافته این ویروس معروف به دلتا باعث گسترش شدید تلفات در شهرهای مختلف ایران شده است به‌طوری‌که اکثر شهرها مجدداً در وضعیت قرمز و بعضاً سیاه قرار گرفته‌اند. بنا به آمار موثق تعداد تلفات این بیماری در ایران نزدیک به ۳۲۵۰۰۰نفر شده است که یکی از دست‌اندرکاران دستگاه حاکم به نام محمدرضا محبوب‌فر هم به این امر اذعان کرده است. هر چند که دولت از ترس واکنش مردم هیچوقت آمار واقعی را بیرون نداده و آمار اعلام شده رسمی وزارت بهداری ایران کمتر از یک چهارم عدد واقعی تلفات است.


وضعیت طوری است که کسانی که توان مالی دارند برای حفاظت از خود در برابر این بیماری برای واکسیناسیون به کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و یا کشورهای جنوب خلیج‌فارس می‌روند. چون دیگر امیدی به وعده‌های تو خالی دولت برای تولید واکسن داخلی و واکسیناسیون گسترده ندارند. در حال حاضر تنها حدود ۶میلیون نفر در ایران واکسینه شده‌اند (اکثراً فقط یک دوز) که این رقم حدود ۷٪ جمعیت ۸۵ میلیونی ایران را در بر می‌گیرد که در مقایسه با سایر کشورها ایران در جایگاه ۱۲۶ حتی پایین‌تر از کشورهای فقیری مانند زیمباوه، هندوراس و پاکستان قرار دارد. اما عاملی که در این شرایط مردم را بیشتر خشمگین کرده است قطعی مستمر آب و برق در اکثر مناطق ایران است. این مسأله علاوه بر این‌که باعث مرگ تعداد زیادی از بیماران بستری در بیمارستانها به‌خاطر از کار افتادن دستگاههای ونتیلاتور که بیماران توسط آن تنفس می‌کردند شده زندگی را برای مردم عادی هم بسیار دشوار و غیرقابل تحمل کرده است. چون در گرمای سوزان تابستان ایران که در برخی مناطق حرارت بالای ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد بدون آب و برق عملاً زندگی قابل‌تحمل نیست. به همین خاطر در این روزها شاهد اعتراضات گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران بوده‌ایم. این اعتراضات از جانب قشرهای مختلفی صورت گرفته است. مانند کاسبکاران که بر اثر قطعی برق خسارات زیادی به کسب وکار آنها وارد شده و یا کشاورزانی که به‌دلیل بی‌آبی محصولاتشان از بین رفته است و هم‌چنین مردم عادی برخی شهرها که حتی برای تهیه آب خوردن با مشکل مواجه هستند. حتی کارخانه‌ها و صنایع بزرگ مانند فولاد صحبت از میلیون‌ها دلار خسارت به‌خاطر قطعی مستمر و طولانی‌مدت برق کرده‌اند. در چنین فضایی مردم که قبلاً نارضایتی خود را از رژیم حاکم با تحریم گسترده انتخابات در اواخر ماه ژوئن نشان داده بودند از فساد نهادینه شده حکومت به تنگ آمده به‌صورتهای مختلف خشم خود را نشان می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی پر از شکایت مردم از وضعیت موجود و لعن و نفرین مسئولان نظام شده است.


هم‌چنین در شبکه‌های اجتماعی گزارشاتی درباره گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران که اصلی‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین اپوزیسیون آخوندها هستند نیز دیده می‌شود که گفته‌اند امسال در روزهای ۱۰ تا ۱۲ژوئیه گردهمایی خود را به‌صورت آنلاین با شرکت بیش از ۱۰۰۰ شخصیت و سیاستمدار مهم از کشورهای مختلف جهان و با اتصال به ۵۰۰۰۰تن از هواداران خود برگزار خواهند کرد. آنها با برگزاری این گردهمایی بین‌المللی به مردم ایران رهنمود می‌دهند که باید برای تغییر این وضعیت رژیم را تغییر داد و نباید به امید بهتر شدن اوضاع تحت حاکمیت این رژیم نشست. برای همین خامنه‌ای و سایر آخوندها بیش از همه از برگزاری این گردهمایی ناراحت و عصبانی هستند و تلاش خواهند کرد که به هر ترتیب جلوی برگزاری این گردهمایی را بگیرند. سال گذشته با حملات گسترده سایبری رژیم تلاش کرد که در این برنامه اختلال ایجاد کند. و ۲سال قبل‌تر آن یعنی در سال۲۰۱۸ که این برنامه به‌صورت حضوری در پاریس برگزار می‌شد رژیم ایران تلاش کرد که به‌وسیله اسدالله اسدی دیپلمات خود در اتریش با گذاشتن بمب در این برنامه که دهها هزار نفر در آن شرکت داشتند به این سازمان ضربه بزند که موفق نشد و با وجود تمام تلاشهای دولت برای آزادی دیپلمات خود او در دادگاه بلژیک به ۲۰سال زندان محکوم شد. حال باید منتظر ماند و دید که رژیم ایران امسال با انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور جدید؛ از طرف خامنه‌ای؛ چه برنامه‌ای برای مقابله با این گردهمایی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7634c2d-d3cb-4560-9294-b4366d54c6ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات