728 x 90

هشدار نیکی هیلی به بشار اسد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل‌متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل‌متحد
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد هشدار داد: رژیم اسد اگر از تسلیحات شیمیایی مجدداً استفاده کند ما دوباره اقدام می‌کنیم. این رژیم باید به این هشدار توجه کند.

فاکس نیوز 29آبان 96:
نیکی هیلی: «به رژیم اسد فارغ از کاری که حامیان روسی آنها در شورای امنیت انجام می‌دهند باید هشدار روشنی داده شود. آمریکا استفاده رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی را نمی‌پذیرد همان‌طور که در آوریل این کار را انجام دادیم ما دوباره این کار را خواهیم کرد. اگر مجبور شویم، ما از معیارهای بین‌المللی علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی دفاع خواهیم کرد. رژیم اسد بهتر است عاقلانه برخورد کند و به این هشدار توجه کند».

سفیر نیکی هیلی در مورد احتمال حملات جدید آمریکا در سوریه اگر که حملات شیمیایی بیشتری انجام شود، تهدید می‌کند.

باید گفت حملاتی بوده است و می‌گویند رژیم در این حملات از بمبهای خوشه‌یی و گاز کلر استفاده کرده است.

این روسیه است که یکبار دیگر قطعنامه شورای امنیت را که خواستار تحقیق در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بود وتو کرد.

آمریکا دیکتاتور سوریه بشار اسد را متهم به ادامه کشتار مردم در ابعادی که غیرقابل تصور است می‌کند. تمامی آنها با تأیید و کمک ولادیمیر پوتین و دولت روسیه انجام می‌شود.

حال آیا این قتل‌عام متوقف می‌شود؟ در این برنامه جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و کارشناس در مؤسسه آمریکن اینترپرایز و همکار فاکس‌ نیوز شرکت دارد.

آقای سفیر، پوتین به واقع پشتیبان اسد است او هر حرکتی را در سازمان ملل و هر تلاشی در غرب را برای دنبال کردن و متوقف کردن بشار اسد سد می‌کند. نظر شما چیست؟

جان بولتون: روشن است که مسکو خواستار حفظ اسد در قدرت است. این سیاست مسکو از بهار عرب و از زمان شروع تظاهراتها و شروع جنگ داخلی بوده است. این امر دلایل روشنی دارد زیرا روسیه که تنها پایگاه دریایی خود در خارج از اتحاد شوروی سابق در طرطوسtartoos داشت اکنون در لاذقیه سوریه هم تنها پایگاه هوایی خود را خارج از اتحاد شوروی سابق به‌دست آورده است. این شکافی در خاورمیانه است که روسیه را قادر می‌سازد کاری را که می‌خواهد انجام دهد. پشتیبانی از رژیم اسد می‌تواند منافع روسیه را تأمین کند اما برخلاف منافع آمریکاست.

وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت کار روزانه و جاری وزارت‌خارجه روسیه است.

فاکس نیوز:‌ ۴۰۰هزار نفر از مردم سوریه گیر افتاده‌اند، اسد از گرسنگی دادن به آنها استفاده می‌کند آنهم در حالی که تاکنون صدها هزار نفر را کشته است!

جان بولتون: من می‌ترسم که این تنها مرحله اول جنگی باشد که اکنون در خاورمیانه جریان دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/929cddb1-88cf-4a6f-b2c3-f521d91929a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات