728 x 90

انعکاس رسانه‌های بلژیک: آزادی اسدالله اسدی (باج شرم‌آور برای تروریسم)

تظاهرات ایرانیان آزاده در بلژیک ۶خرداد ۱۴۰۲
تظاهرات ایرانیان آزاده در بلژیک ۶خرداد ۱۴۰۲

رسانه‌های بلژیک روز ۵خرداد خبر معامله شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی که به آزادی اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمبگذار، ۱۵سال قبل از پایان محکومیت ۲۰ساله‌اش منجر شد را انعکاس دادند.

رسانه‌های بلژیکی با انعکاس موضعگیری شورای ملی مقاومت ایران این معامله را باج شرم‌آور برای تروریسم نامیدند.

 

۷ روی ۷

مخالفان ایرانی آزادی اسدی را محکوم کردند: "باج شرم آور برای تروریسم"

شورای ملی مقاومت ایران روز جمعه آزادی دیپلمات تروریستی اسدالله اسدی را محکوم کرد و آن را نقض حکم دادگاه قانون اساسی دانست.

این دیپلمات در سال 2021 در بلژیک به دلیل حمله برنامه ریزی شده ای که یک گردهمایی NCRI در ویلژیف در نزدیکی پاریس را هدف قرار داد به 20 سال زندان محکوم شد.

به NCRI اطلاع داده نشد.

"تشویق تروریسم"

عنوان این بیانیه که پس از اعلام این خبر ارسال شده است، «تشویق تروریسم و ​​خیانت به حقوق بشر با نقض رأی دادگاه قانون اساسی است». NCRI گفت: آزادی این دیپلمات تروریست در حالی صورت می گیرد که دادگاه قانون اساسی در رای خود به صراحت اعلام کرده بود که دولت بلژیک باید قبل از انتقال محکومان به قربانیان اطلاع دهد تا آنها امکان بازگشت به دادگاه را داشته باشند.

"باج شرم آور"

وی افزود: آزادی تروریستی که بزرگترین جنایت جنایتکارانه اروپا را پس از جنگ جهانی دوم سازماندهی و دستور داد، باج شرم آور تروریسم و ​​گروگانگیری در نقض آشکار حکم دادگاه است. او در صورت امکان به عدالتخواهی در بلژیک و در صحنه بین المللی ادامه خواهد داد.

 

آپدیت لا لیبر

برای اپوزیسیون ایران، "باج شرم آور برای تروریسم و ​​گروگان گیری"

اما این معاهده، اگرچه به تصویب مجلس رسید، پس از شکایت های شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) که در ویلپنت مورد هدف قرار گرفت، توسط دادگاه ها رد شد. سرانجام دادگاه قانون اساسی در سوم مارس به این معاهده چراغ سبز نشان داد. در جمع بندی های خود، دادگاه عالی از دولت بلژیک خواست تا در صورت مبادله به مخالفان ایرانی اطلاع دهد. NCRI در ابتدا گفت که با چنین مبادله ای در دادگاه بدوی مخالفت خواهد کرد.

روز جمعه، شورای ملی مقاومت به شدت این مبادله را محکوم کرد و مدعی شد که طبق درخواست دادگاه قانون اساسی از انتقال اسدی مطلع نشده است. "آزادی یک تروریست" "باج شرم آور برای تروریسم و ​​گروگان گیری" است. این رژیم را تشویق می کند "به جنایات خود در ایران از طریق سرکوب و تروریسم بین المللی ادامه دهد. از اول تا 25 می 127 نفر در ایران اعدام شدند."

 

hbvl

ولامز بلنگ درباره معامله مبادله ای واندکاستیل: "اگر اسدی مبادله شود، ویوالدی تروریسم ایران را تسهیل می کند"

عضو پارلمان Vlaams Belang، الن سامین، برای واندکاستیل و خانواده اش خوشحال است "که کابوس به پایان رسیده است". سامین گفت: "اما اگر معلوم شود که دولت ویوالدی به اندازه کافی کوته فکر بوده است که اجازه داده است یک تروریست برای این کار برود، در را برای بسیاری از کابوس های جدید باز کرده است."

 

مبادله نامتعادل

از نظر ولامس بلنگ، «تبادل نامتعادل زندانی بین یک تروریست محکوم و یک کارمند بیگناه سازمان غیردولتی غیر قابل بحث بوده و هست». حزب همیشه با آن مخالف بوده است. ثمین ادامه داد: «این توافقی است که برنامه گروگان‌گیری و ترور بین‌المللی ایران را تسهیل می‌کند». Vlaams Belang همیشه بر آزادی بی قید و شرط واندکاستیل اصرار داشته است.

 

vrt

مخالفان ایران تبادل زندانیان را محکوم کردند: "اعتراف شرم‌آور به باج‌خواهی"

اپوزیسیون ایران از اینکه کشورمان دیپلمات-تروریست ایرانی اسدالله اسدی را در ازای آزادی اولیویه واندکاستیل در ایران آزاد کرده است خشمگین است. او از "اعتراف شرم آور به باج خواهی" توسط ایران صحبت می کند.

 

در بیانیه مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران آمده است: مقاومت ایران آزادی دیپلمات تروریست اسدالله اسدی و بازگشت وی به ایران تحت حاکمیت آخوندها را به شدت محکوم می کند. آزادی تروریستی که بزرگترین جنایت جنایتکارانه اروپا را پس از جنگ جهانی دوم سازماندهی و هدایت کرد، امتیاز شرم آور باج گیری برای تروریسم و ​​گروگان گیری است که نقض آشکار حکم دادگاه است.

 

به گفته اپوزیسیون، این امر باعث تشویق فاشیسم مذهبی در ایران خواهد شد و رژیم تهران به سرکوب داخلی و تروریسم منطقه ای و بین المللی ادامه خواهد داد.

 

مخالفان می گویند: «دادگاه قانون اساسی در رای خود به صراحت اعلام کرده بود که دولت بلژیک باید قبل از تحویل محکومان به قربانیان اطلاع دهد تا آنها فرصت مراجعه به دادگاه را داشته باشند.

 

 

استاندارد

مخالفان ایرانی آزادی اسدی را محکوم کردند:اعتراف شرم آور

اپوزیسیون ایران می گوید که به شدت آزاد شدن دیپلمات ساختگی ایرانی اسدالله اسدی را محکوم می کند. به گفته شورای ملی مقاومت ایران در بلژیک (NCRI) این برخلاف حکم دادگاه قانون اساسی است.

 

ال پست - اپوزیسیون ایران "آزادی دیپلمات تروریست" اسدالله اسدی توسط بلژیک را محکوم کرد.

نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران در اروپا معتقدند که این مبادله "با نقض حکم دادگاه قانون اساسی، تروریسم را تشویق می کند و به حقوق بشر خیانت می کند". در اینجا بیانیه مطبوعاتی کامل آنها است.

 

آزادی دیپلمات تروریستی که 15 سال قبل از پایان دوران محکومیتش بمب گذاری را انجام داد، با نقض حکم دادگاه قانون اساسی، تروریسم را تشویق می کند و به حقوق بشر خیانت می کند.

 

 

ln24

بلژیک "باج شرم‌آوری به تروریسم" پرداخت کرد

بروکسل با مبادله یک دیپلمات ایرانی محکوم در بلژیک به دلیل توطئه حمله به آزادی بشردوستانه بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، که در ایران بازداشت شده بود، روز جمعه مخالفان ایرانی در تبعید آنرا محکوم کردند، "باج شرم آوری" را برای "تروریسم و ​​گروگان گیری" پرداخت کرد.

شورای ملی مقاومت ایران که دیپلمات آن اسدالله اسدی در سال 2018 تجمعی در فرانسه را هدف قرار داد، محکوم کرد: آزادی تروریست (...) باج شرم‌آوری برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است. او در سال 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. NCRI ادامه داد: «این فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را تشویق می‌کند تا به جنایات خود ادامه دهد. مقاومت ایران تا حد امکان به عدالتخواهی در بلژیک و در عرصه بین المللی ادامه خواهد داد.

 

 

nieuwsblad

مخالفان ایرانی آزادی اسدی را محکوم کردند: «اعتراف شرم‌آور به باج‌گیری»

اپوزیسیون ایران در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است که آزادی دیپلمات ساختگی ایرانی اسدالله اسدی را به شدت محکوم می کند. به گفته شورای ملی مقاومت ایران در بلژیک، این برخلاف حکم دادگاه قانون اساسی است.

اعتراف شرم آور به باج خواهی

 

شورای ملی مقاومت ایران در بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت ایران آزادی دیپلمات تروریست اسدالله اسدی و بازگشت وی به ایران تحت حاکمیت آخوندها را به شدت محکوم می‌کند.

NCRI آن را "اعتراف شرم آور به باج خواهی برای تروریسم و ​​گروگان گیری، در نقض آشکار دستور دادگاه" می خواند. این امر فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را تشویق می کند تا به جنایات سرکوب داخلی و تروریسم منطقه ای و بین المللی خود ادامه دهد. مقاومت ایران تا حد امکان به عدالتخواهی هم در بلژیک و هم در عرصه بین المللی ادامه خواهد

 

لو ویف

"باج شرم آور برای تروریسم": مخالفان ایرانی آزادی اسدی را محکوم کردند

اپوزیسیون ایران آزادی دیپلمات اسدالله اسدی در ازای آزادی اولیویه واندکاستیل بلژیکی را محکوم کرد و اطمینان داد که این اقدام نقض تصمیم دادگاه قانون اساسی است.

شورای ملی مقاومت ایران روز جمعه آزادی دیپلمات تروریستی اسدالله اسدی را محکوم کرد و آن را نقض حکم دادگاه قانون اساسی دانست.

این دیپلمات در سال 2021 در بلژیک به دلیل حمله برنامه ریزی شده ای که یک گردهمایی NCRI در ویلپنت در نزدیکی پاریس را هدف قرار داد به 20 سال زندان محکوم شد.

 

 

lesoir

پیتر دی روور (N-VA): "من از آزادی اولیویه واندکاستیل استقبال می کنم، اما حاکمیت قانون زیر پا گذاشته شده است."

 

 

dhnet

اولیویه واندکاستیل - اپوزیسیون ایرانی تبعیدی "باج شرم آور" پرداخت شده توسط بلژیک را محکوم کرد.

(بلگا) بروکسل با مبادله یک دیپلمات ایرانی محکوم در بلژیک به دلیل توطئه حمله به آزادی بشردوستان بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، که در ایران بازداشت شده بود، "باج شرم آور" را برای "تروریسم و ​​گروگان گیری" پرداخت کرد. روز جمعه مخالفان ایرانی در تبعید را محکوم کرد.

 

شورای ملی مقاومت ایران که دیپلمات آن اسدالله اسدی در سال 2018 تجمعی در فرانسه را هدف قرار داد، محکوم کرد: آزادی تروریست (...) باج شرم‌آوری برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است. او در سال 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. NCRI ادامه داد: «این فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را تشویق می‌کند تا به جنایات خود ادامه دهد. (بلگا)

 

 

rtl

اولیویه وندکاستیل با اسدالله اسدی معاوضه شد: این دیپلمات ایرانی که تروریست شده کیست؟

آزادی اولیویه وندکاستیل در ازای آزادی یک ایرانی زندانی در بلژیک انجام شد. این اسدالله اسدی است، دیپلمات ایرانی که تبدیل به تروریست شده است. در سال 2021، دادگاه آنتورپ به اتهام اقدام به قتل و تروریسم به 20 سال زندان محکوم شد.

 

اسدالله اسدی 48 ساله به اتهام برنامه ریزی برای حمله به مخالفان ایرانی در منطقه پاریس محکوم شده است. هدف آن، تجمع 15 تا 20000 نفر است. این پرونده به سال 2018 باز می گردد. سرویس های اطلاعاتی بلژیک سپس اولین اطلاعات نگران کننده را رهگیری کردند. دو نفر ایرانی الاصل در حال دریافت بسته ای از مواد منفجره از دست اسدالله اسدی مشاهده شدند.

 

در 30 ژوئن 2018، خدمات مین زدایی بلژیک بسته موجود در این خودرو را خنثی کرد. چند ماه بعد در ماه اکتبر آلمان این دیپلمات را برای محاکمه به کشورمان تحویل داد.

 

اسدالله اسدی به عنوان مغز متفکر حمله خنثی شده معرفی می شود. او در فوریه 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. دادگاه در حکم خود تاکید کرد که غیرقابل انکار است که دولت ایران در تهیه این حمله دست داشته است. برای ایران، اسدالله اسدی باید از مصونیت دیپلماتیک خود بهره می برد و تهران همواره محکومیت او را به چالش کشیده است.

 

اپوزیسیون ایرانی در تبعید "باج شرم آور" پرداخت شده توسط بلژیک را محکوم می کند

 

بروکسل با مبادله یک دیپلمات ایرانی محکوم در بلژیک به دلیل توطئه حمله به آزادی بشردوستانه بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، که در ایران بازداشت شده بود، روز جمعه مخالفان ایرانی در تبعید را محکوم کرد، "باج شرم آوری" را برای "تروریسم و ​​گروگان گیری" پرداخت کرد.

 

شورای ملی مقاومت ایران که دیپلمات اسدالله اسدی در سال 2018 تجمعی در فرانسه را هدف قرار داد، محکوم کرد: آزادی تروریست (...) باج شرم‌آوری برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است. او در سال 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. NCRI ادامه داد: «این فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را تشویق می‌کند تا به جنایات خود ادامه دهد.

 

 

sudinfo

آزادی اسدالله اسدی در ازای آزادی اولیویه واندکاستیل: بلژیک باج شرم آوری برای تروریسم و ​​گروگان گیری پرداخت کرده است.

اپوزیسیون ایرانی در تبعید روز جمعه اعلام کرد، بروکسل با مبادله یک دیپلمات ایرانی که در بلژیک به دلیل یک حمله برنامه ریزی شده محکوم شده بود، "باج شرم آوری" را برای "تروریسم و ​​گروگان گیری" پرداخت کرد.

شورای ملی مقاومت ایران که دیپلمات آن اسدالله اسدی در سال 2018 تجمعی در فرانسه را هدف قرار داد، محکوم کرد: آزادی تروریست (...) باج شرم‌آوری برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است. او در سال 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. شورای ملی مقاومت ادامه داد: «این امر فاشیسم مذهبی حاکم در ایران را تشویق خواهد کرد تا به جنایات خود ادامه دهد.

 

bruzz

ایران آزادی دیپلمات جعلی اسدی را تایید کرد، مخالفان تبادل را محکوم کردند

مخالفان ایرانی آزادی اسدی را محکوم کردند

شورای ملی مقاومت ایران در بلژیک روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: مقاومت ایران آزادی دیپلمات تروریست اسدالله اسدی و بازگشت وی به ایران تحت حاکمیت آخوندها را به شدت محکوم می کند. به گفته اپوزیسیون ایران، این آزادی برخلاف حکم قبلی دادگاه قانون اساسی است.

در مورد اسدی، این شامل اپوزیسیون ایران نیز می شود. در پاسخ به بلگا، روز جمعه به بلگا اطلاع داد که از انتقال اسدی به ایران از طریق سلطنت عمان اطلاعی ندارد. آزادی این دیپلمات تروریست در حالی صورت می گیرد که دادگاه قانون اساسی در رای خود به صراحت اعلام کرده بود که دولت بلژیک باید قبل از تحویل محکومان به قربانیان اطلاع دهد تا آنها فرصت بازگشت به دادگاه را داشته باشند.

 

NCRI همچنین آن را به عنوان "اعتراف شرم‌آور به باج خواهی برای تروریسم و ​​گروگان گیری، نقض آشکار دستور دادگاه" توصیف کرد. شورای ملی مقاومت گفت: "این فاشیسم مذهبی را که بر ایران حکومت می کند تشویق می کند تا به جنایات سرکوب داخلی و تروریسم منطقه ای و بین المللی ادامه دهد. مقاومت ایران تا حد امکان به عدالت خواهی ادامه خواهد داد، هم در بلژیک و هم در عرصه بین المللی."

 

brusselstimes

آزادی واندکاستیل توسط مخالفان ایرانی به عنوان "باج شرم آور" مورد انتقاد قرار گرفت

دولت بلژیک به دلیل پرداخت "باج شرم آور" در مبادله اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی محکوم به طراحی یک حمله تروریستی، برای آزادی اولیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گفته امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اسدی از زندان بلژیک آزاد شده است که پیش از این به اتهام تروریسم بازداشت شده بود. آزادی او پیش نیاز آزادی واندکاستیل بود که در ایران به اتهامات واهی جاسوسی دستگیر شده بود.

 

آزادی اسدی به شدت توسط شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، سازمانی که نماینده مخالفان ایرانی تبعیدی است، مورد انتقاد قرار گرفته است. این دیپلمات پس از خنثی شدن طرح او برای انجام حمله تروریستی به یک گروه مخالف ایرانی در فرانسه در سال 2018 دستگیر شد.

NCRI مبادله زندانیان را یک "باج شرم آور" نامید که "فاشیسم مذهبی حاکم در ایران را تشویق می کند تا به جنایات خود ادامه دهد".

این سازمان همچنین حکم قبلی دادگاه قانون اساسی را یادآور شد که مبادله زندانیان برنامه ریزی شده را به حالت تعلیق درآورده بود و از دولت بلژیک خواسته بود "قبل از انتقال محکومان به قربانیان اطلاع دهد تا آنها فرصت بازگشت به دادگاه را داشته باشند."

 

 

lesoir

اپوزیسیون ایرانی در تبعید "باج شرم‌آور" پرداخت شده توسط بلژیک را محکوم می کند

 

بروکسل با مبادله یک دیپلمات ایرانی محکوم در بلژیک به دلیل توطئه حمله به آزادی بشردوستانه بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، که در ایران بازداشت شده بود، «باج شرم آور» را برای «تروریسم و ​​گروگان‌گیری» پرداخت کرد و روز جمعه مخالفان ایرانی در تبعید را محکوم کرد.

شورای ملی مقاومت ایران که دیپلمات آن اسدالله اسدی در سال 2018 تجمعی در فرانسه را هدف قرار داد، محکوم کرد: آزادی تروریست (...) باج شرم‌آوری برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است. او در سال 2021 در آنتورپ به 20 سال زندان محکوم شد. شورای ملی مقاومت ادامه داد: «این امر فاشیسم مذهبی حاکم در ایران را تشویق خواهد کرد تا به جنایات خود ادامه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33fa94af-498b-4959-9f66-71767dc0adbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات