728 x 90

انتصاب ظریف توسط پزشکیان و جنگ‌وجدال بر سر معاونت پوشالی راهبردی

پزشکیان و ظریف
پزشکیان و ظریف

انتصاب ظریف توسط پزشکیان به‌عنوان معاون راهبردی

و مسئول مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری

بالا‌گرفتن جنگ‌وجدال باندهای حکومتی

پزشکیان رئیس‌جمهور نورسیده رژیم طی حکمی در روز ۱۱ مرداد محمد جواد ظریف را که یک نقطه تضاد جدی برای باندهای متخاصم حکومتی است به‌عنوان معاون راهبردی منصوب کرد. پزشکیان در ابلاغیه خود از ظریف خواسته است با برعهده گرفتن مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، وظایف و کار ویژه‌های این مرکز را به تشکیلات مناسب برای معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری تبدیل کند و با بهره‌گیری از تجربه مدیران ارشد ادوار گذشته، «سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مد ظله العالی (!) را رصد نموده» و مستقیماً به او گزارش کند.

به‌دنبال این انتصاب جنگ‌وجدال باندهای حکومتی بالا گرفت. در همان دقایق اول معرفی ظریف به‌عنوان معاون راهبردی جنگ‌گرگها بر سر این موضوع شروع شد. خبرگزاری سپاه پاسداران از زبان کاربران خود نوشت که الآن معاون راهبردی نداشتیم. ظریف قول داده بود که پست نمی‌گیرد. منبعد درباره همه چیز باید مراقب بود. چون دوباره جاسوس پیدایش شد.

 

جواد ظریف نیز اعلام کرد:

«قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم. ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم میهنان بزرگوار، به‌ویژه در فضای مجازی، در چند روز گذشته باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم؛ ولی در حد رسمیت یافتن یک مسئولیت مشورتی که بارها گفته بودم در خدمت رئیس‌جمهور عزیز خواهم بود».

ظریف می‌افزاید پیشنویس این حکم را با چند هدف خودش تهیه کرده «و با امضای تفقدآمیز ریاست محترم جمهوری رسمیت یافت»!

١-هیچ دیوانسالاری و سازوکار جدیدی درست نشود و باری بر بودجه دولت و سفره مردم نباشد.

‏٢- هیچ تداخلی در کار دستگاهها ایجاد نشود.

‏٣-هیچ دستگاهی تضعیف نشود.

‏٤-حلقه وصل دولت با مردم، اندیشکده‌ها و نهادهای مدنی نظارتی هم‌چون کمند باشد.

 

فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت: پزشکیان در حکم ظریف، تلویحا مرکز مطالعات و بررسیهای استراتژیک ریاست‌جمهوری را منحل و تشکیلات آن را به معاونت راهبردی رئیس‌جمهور سپرد.

 

رئیس‌جمهور رژیم با صدور حکمی، محمدجعفر قائم‌پناه را به‌عنوان معاون امور اجرایی خود تعیین کرد.

قائم‌پناه سمتهایی در وزارت بهداشت رژیم داشت. او هم‌چنین رئیس اولین دوره شورای شهر کرمانشاه و مسئول اعزامی دانشجویان به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.

قائم پناه در دوران قیام ۱۴۰۱ طی مصاحبه‌یی با اعتراف به شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط مأموران خامنه‌ای به چشم تعداد زیادی از تظاهر کنندگان، خواستار به کارگیری شیوه دیگری از سرکوب شده بود که به‌عنوان سند جلو چشم مردم نباشد.

 

اعترافات قائم‌پناه معاون کنونی اجرایی پزشکیان در جریان قیام سراسری سال ۱۴۰۱

عوارضی که این خشونتها به جسم انسان‌ها وارد می‌کنه، حالا ما به‌عنوان یک چشم‌پزشک شاهد هستیم که تعداد زیادی از جوانان ما زنان ما به‌علت تیرهای ساچمه‌ای که به چشم‌شون و صورتشان وارد شده، خیلی از این مردم متأسفانه موجب شده که چشم‌شون تخلیه بشه. کسی که چشمش تخلیه میشه با کسی که کشته میشه خیلی متفاوته. این جوان تا آخر عمر، یعنی یک جوان ۲۰ ساله ۷۰ سال عمر بکنه ۵۰ سال به‌عنوان سند در جامعه در حال گشت و گذاره و همه خواهند دید که این جوان چشمش رو بینایی‌اش رو به‌خاطر اعتراضات که در سال ۱۴۰۱ به‌وجود آمده چشمش‌رو از دست داده. و این رو باید تأکید بکنیم که این سلاح ساچمه‌ای یا پینت‌بال فقط مخصوص نیروهای دولتی هست و این دست عوامل دیگری خارج از اینها نیست. لذا جا داره من به‌عنوان یک پزشک از مسئولان امنیت این تقاضا را بکنم که جلو این‌گونه خشونتها را بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12c4d6cb-d8d2-4497-b449-983c77f5d6db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات