728 x 90

ان.بی.سی نیوز: «قرص سمی» ترامپ احیای توافق هسته‌یی ایران را تهدید می‌کند

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

سایت ان.بی.سی نیوز روز ۲۷فروردین نوشت: قرص سمی ترامپ احیای توافق هسته‌یی ایران را تهدید می‌کند.
ان بی‌سی نیوز در گزارشی از بن‌بست مذاکرات رژیم آخوندی با دولت بایدن به‌نقل از یکی از حامیان این توافق نوشت: «بن‌بست فعلی عمداً توسط دولت ترامپ از پیش ساخته شده بود تا جانشین خود را دقیقاً در جایی که الآن هستند قرار دهد.
دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور بیش از ۱۰۰۰ تحریم علیه ایران اعمال کرد، اما یکی از آنها می‌تواند ثابت کند که یک قرص سمی است که تلاش جانشین او برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ را که برای جلوگیری از ساخت بمب اتمی ایران طراحی شده بود، از مسیر خارج می‌کند... .

منابع گفتند: گفتگوهای ایران و قدرتهای جهانی در اواخر فوریه به‌طور وسوسه‌انگیزی به دستیابی به توافق نزدیک شد، اما پس از آن‌که روسیه نگرانی‌های جدیدی را مطرح کرد و مقامات ایرانی برای لغو نام تروریسم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا سپاه تلاش کردند، به بن‌بست رسید.


این منابع به ان‌. بی. سی نیوز گفتند، دولت بایدن در ازای تضمین‌هایی از سوی ایران مبنی بر عدم انتقام از مقامات آمریکایی در قتل قاسم سلیمانی، ژنرال ارشد ایرانی، که در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در بغداد در سال۲۰۲۰ جان باخت، پیشنهادی برای لغو این نامگذاری ارائه کرد. . ایران این پیشنهاد را رد کرد و حدود دو هفته پیش با یک پیشنهاد متقابل پاسخ داد که جزئیات آن هنوز مشخص نیست. این منابع گفتند که دولت بایدن هنوز به‌طور رسمی به پیشنهاد متقابل ایران پاسخ نداده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/406c20b7-4379-4981-be62-8f4eea0fe756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات