728 x 90

ان.بی.سی: رژیم ایران به ارسال پهپادهای مورد استفاده در جنگ اوکراین به روسیه اعتراف کرد

تخریب زیرساختهای اوکراین توسط پهپادهای ساخت رژیم ایران توسط روسیه
تخریب زیرساختهای اوکراین توسط پهپادهای ساخت رژیم ایران توسط روسیه

ان.بی.سی روز ۱۴آبان نوشت: رژیم ایران به ارسال پهپادهای مورد استفاده در جنگ اوکراین به روسیه اعتراف کرد. وبسایت ان.بی.سی بوستون نوشت: وزیر امور خارجه رژیم ایران روز شنبه برای اولین بار اذعان کرد که کشورش پهپاد در اختیار روسیه گذاشته است و اصرار دارد که این ارسال قبل از جنگ مسکو در اوکراین بوده که تصور می‌شود که پهپادهای بمب‌افکن شیرجه زن ساخت ایران کی‌یف را بمباران کرده‌اند.

اظهارات امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه رژیم ایران، پس از ماه‌ها ارسال پیام‌های گیج‌کننده از سوی ایران درباره ارسال تسلیحات بود، در حالی که روسیه پهپادها را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین و اهداف غیرنظامی فرستاده است.

امیر عبداللهیان پس از نشستی در تهران به خبرنگاران گفت: ”ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین تعداد محدودی پهپاد به روسیه دادیم“ .

پیش از این مقامات رژیم ایران تسلیح روسیه در جنگ با اوکراین را رد کرده بودند. اوایل همین هفته، امیر سعید ایروانی، سفیر رژیم ایران در سازمان ملل متحد، این اتهامات را «کاملاً بی‌اساس» خواند و موضع بی‌طرفانه‌ٔ رژیم ایران در جنگ را تکرار کرد.

آمریکا و متحدان اروپایی آن در شورای امنیت از دبیرکل آنتونی گوترز خواسته‌اند تحقیقاتی صورت گیرد که آیا روسیه از پهپادهای ایران برای حمله به غیرنظامیان در اوکراین استفاده کرده است.

با این حال، سپاه پاسداران تا حدی از ارائه پهپاد به قدرتهای برتر فخر می‌فروشد. خامنه‌ای راندمان پهپادها را مورد تمجید قرار داد و اروپاییها را به سخره گرفت که از ترس دستهای خود را می‌مالیده‌اند.

در جریان تظاهرات حامیان دولت به‌مناسبت تسخیر سفارت آمریکا در سال۱۹۷۹ در روز جمعه، جمعیت پلاکاردهایی را از هواپیماهای بدون سرنشین مثلثی شکل تکان می‌دادند.

امیر عبداللهیان در حالی که این محموله را تأیید کرد، روز شنبه مدعی شد که ایران از استفاده از پهپادهای خود در اوکراین غافل بوده است. وی گفت که ایران به توقف درگیری متعهد است.

وی گفت: ”اگر (اوکراین) اسنادی در اختیار دارد که نشان دهد روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده کرده است، باید آن را در اختیار ما قرار دهد. اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهیم بود“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e7d392b-4e2c-4449-85b2-cc56ba51a066"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات