728 x 90

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین و کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد در سالگرد قیام آبان

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین
کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین

۱۵نماینده پارلمان فدرال آلمان

و معاون سنای لهستان در شمارسخنرانان کنفرانس

سخنرانان خواستار حسابرسی از رژیم

به‌خاطر کشتار ۱۵۰۰تن در قیام آبان ۹۸ شدند

خانم مریم رجوی:

قیام آبان، جوشیده از اراده و یک الگوی واقعی

از نبرد سرنگونی رژیم

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین و کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، در سالگرد قیام آبان با شرکت و سخنرانی دهها پارلمانتر و شخصیت برجسته آلمانی و سازمانهای حقوق‌بشری و نمایندگان دهها جامعه ایرانی مقیم آلمان امروز بعدازظهر چهارشنبه۲۸آبان برگزار شد.

۱۵ نماینده بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) از چهار حزب سوسیال‌دموکرات، سوسیال مسیحی، لیبرال و سوسیال‌دموکرات و معاون سنای لهستان جزو سخنرانان این کنفرانس بودند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در در سخنانی به‌مناسبت سالگرد قیام که در این کنفرانس پخش شد گفت: «قیام آبان، جوشیده از اراده مردم و یک الگوی واقعی از نبرد سرنگونی رژیم بود. الگویی که جوانان آگاه و محروم نیروی رزمنده آنند و از کانون شورشی الهام گرفته است. اثرات قیام آبان از بین‌رفتنی نیست این قیام در سالگرد خود در آمادگی اجتماعی عظیمی دوباره قد راست کرده است و این قیامی است تا سرنگونی تمامیت رژیمِ آخوندی».

در این کنفرانس آقای نوبرت لامرت رئیس بنیاد کنراد آدنائر و رئیس پارلمان فدرال آلمان در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ سخنرانی کرد. وی با گرامی‌داشت قیام آبان ماه که هزاران کشته و مجروح به‌جای گذاشت، گفت حقوق‌بشر موضوع داخلی کشورها نیست و اگر دولتی فهمی از حقوق‌بشر ندارد و حقوق‌بشر مردمش را نقض می‌کند، وظیفه جامعه بین‌المللی است که دخالت کند».

سخنرانان این کنفرانس ضمن بزرگداشت قیام آبان، کشتار بیرحمانه ۱۵۰۰شهید قیام را محکوم کردند و خواستار مواخذه بین‌المللی رژیم آخوندی به‌خاطر جنایاتش علیه مردم ایران شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2eadf382-3088-4598-815f-2bcb9c8828d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات