728 x 90

المپیک توکیو با کرونا یا بدون آن برگزار می‌شود؟!

المپیک توکیو-آرشیو
المپیک توکیو-آرشیو

نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خبر از برگزاری المپیک توکیو در سال آینده داد و گفت که با کرونا و یا بدون کرونا این المپیک که به تعویق افتاده است در ۲۳ژوئیه سال۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

جان کوتس که این خبر را اعلام کرد هم‌چنین آنرا «بازی‌هایی که بر کووید پیروز می‌شوند» نامید.

پیش از این قرار بود بازیهای تابستانی المپیک امسال در ۲۲ژوئیه برگزار شود که با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، المپیک برای یک سال به تعویق افتاد.

کوتس هم‌چنین گفت: «این مسابقات برای پیروزی بر کووید است و نوری است در انتهای یک تونل».

از سوی دیگر توشیرو موتو، رئیس اجرایی المپیک توکیو گفته بود که این احتمال وجود دارد که مسابقات تنها برای تعداد "محدودی تماشاگر" برگزار شود و در عین‌حال گفت که نمی‌خواهند به‌گونه‌یی باشد که هیچ تماشاگری هم حضور نداشته باشد.

توشیرو موتو هم‌چنین گفته بود که مسابقات شاید به‌صورت "ساده‌تر" برگزار شود و مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور تعداد کمتری از کارکنان و ورزشکاران هر کشور انجام گیرد.

بر اساس طرح کمیته المپیک قرار است بیش از ۱۱هزار ورزشکار از حدود ۲۰۰کشور در سراسر جان در مسابقات المپیک توکیو شرکت کنند و هنوز مشخص نیست با وجود محدودیت‌های سفر چگونه این امر صورت پذیرد. در حال حاضر ژاپن هم مرزهایش را به‌صورت گسترده‌یی به روی مسافران خارجی بسته است.

رئیس اجرایی المپیک توکیو تأکید کرد: "اگر واکسنی وجود داشت ما از آن استفاده می‌کنیم، اما نمی‌گویم که بدون آن مسابقات برگزار نمی‌شود و این شرط برگزاری المپیک نیست".

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم گفته بود: "شما نمی‌توانید برای همیشه ۳ تا ۵هزار نفر از برگزار کنندگان المپیک را در استخدام نگهدارید. شما نمی‌توانید هر سال تاریخ همه مسابقات ورزشی در سراسر جهان و برای همه فدراسیون‌ها را تغییر دهید".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90e0404b-5235-4295-89b9-648ff86ce85c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات