728 x 90

الشرق الاوسط: پرونده هسته‌یی رژیم ایران در مرحله «لبه پرتگاه» رسیده است

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

الشرق‌الاوسط روز پنجشنبه ۴اسفند، در گزارشی با استناد به مواضع کشورهای غربی مبنی بر نزدیک شدن رژیم ایران به «بمب هسته‌یی» نوشت: ما در برابر سه احتمال قرار می‌گیریم که همه آنها خطرناک‌اند.

الشرق‌الاوسط به‌نقل از خبرگزاریهای رویترز و بلومبرگ در بخشی از گزارش خود با اشاره به سرپیچی و کارشکنیهای رژیم ایران در کار نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت:... بر این اساس، غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۸۴درصد به این معناست که ما با سه احتمال روبه‌رو هستیم: اول این‌که به جنگی نزدیک شده‌ایم که منطقه را به شکلی نامعلوم تغییر خواهد داد؛ به‌خصوص با سختگیری اسراییل در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای.
دوم این‌که ایران توانایی تولید تسلیحات هسته‌یی را پیدا می‌کند و این امر علاوه بر آنچه ایران در آن زمان در کل منطقه انجام خواهد داد، منطقه را از نظر گسترش مسابقه تسلیحات هسته‌یی نیز تغییر خواهد داد.
احتمال سوم این است که تهران اکنون برای پیشبرد مذاکرات با واشنگتن و غرب این کار را انجام می‌دهد. دیروز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که توپ در زمین ایران است تا به راه‌حلی برای خروج از بن‌بست مذاکرات بر سر برنامه هسته‌یی خود دست یابد...
این گزارش در ادامه می‌افزاید:... خلاصه سخن این است که این سه احتمال به این معنی است که ما به مرحله «لبه پرتگاه» رسیده‌ایم؛ جایی که هیچ گزینه آسانی در پرونده هسته‌یی وجود ندارد. به‌ویژه با سخت شدن موضع اروپا، پس از درگیر شدن ایران در جنگ اوکراین. و در بحبوحه حملات مستمر اسراییل به نیروهای آخوندها از ایران تا سوریه، همان‌طور که اخیراً با هدف قرار دادن نشست سران «سپاه پاسداران» در آنجا اتفاق افتاد. آنچه اکنون مسلم است این است که با محاسبات نادرست و پرهزینه، هزینه این رویارویی را تهران می‌پردازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b945baa2-d749-4525-bd72-830d5c4109a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات