728 x 90

التماس و درخواستهای ظریف برای برداشتن تحریم‌ها توسط آمریکا

ظریف وزیر خارجه آخوندها
ظریف وزیر خارجه آخوندها

محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه رژیم آخوندی روز دوشنبه ۳خرداد، به‌دنبال سخنان روز گذشته آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در توئیتی با التماس و درخواست از آمریکا خواست که تحریم‌ها را به‌عنوان یک تعهد اخلاقی آمریکا، بردارد.
ظریف در توئیت خود نوشت: «رفع تحریم‌های ترامپ یک تعهد حقوقی و اخلاقی است، نه یک اهرم برای مذاکرات».
این التماس و درخواست ظریف در حالی انجام می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با تلویزیون ای.بی.سی گفت: «به نظرم، رژیم ایران می‌داند که برای پایبندی به تعهدات هسته‌یی خود چه کاری باید انجام بدهد و ما هنوز ندیده‌ایم که ایران آماده این کار و خواهان تصمیم‌گیری در این زمینه باشد».
او افزود که این یک آزمون است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.
در حالی‌که پنجمین دور از مذاکرات اخیر در پیش است، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «نخستین کاری که باید انجام بدهیم بازگرداندن برنامه هسته‌یی (ایران) به چارچوب (برجام) است».

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و نماینده رژیم در مذاکرات هسته‌ای، روز دوشنبه ۴خرداد در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده نخست باید تحریم‌ها را بردارد.

عراقچی افزود: «ایالات متحده که از توافق هسته‌ای خارج شده است، نخست باید تحریم‌ها را بردارد و این امر راستی‌آزمایی شود و در آن صورت ایران هم اجرای کامل برجام را از سرخواهد گرفت.»

عراقچی همچنین نوشت «آیا ایالات متحده آماده است؟».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/534a6a8b-b12b-4ccd-a4e1-dec0211e1bd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات