728 x 90

افشای فعالیت‌های جاسوسی، تروریستی و سایبری رژیم ایران به‌ویژه علیه اپوزیسیون توسط دفتر فدرال حراست از قانون اساسی (آلمان)

دفتر فدرال حراست از قانون اساسی (آلمان)  و افشاگری علیه فعالیت تروریستی و سایبری رژیم ایران
دفتر فدرال حراست از قانون اساسی (آلمان) و افشاگری علیه فعالیت تروریستی و سایبری رژیم ایران

دفتر فدرال حراست از قانون اساسی (آلمان) در گزارش سالانه خود جزییاتی از فعالیت‌های جاسوسی، تروریستی و سایبری رژیم آخوندی به‌ویژه علیه اپوزیسیون را منتشر کرد

در این گزارش آمده است: مرکز اسلامی هامبورگ در کنار سفارت رژیم ایران نقش مهمی در جذب نیرو از ملیتهای مختلف و گسترش فعالیت‌های اساسی اجتماعی، سیاسی و مذهبی رژیم ایران در اروپا دارد.

مقابله با گروهها و افراد مخالف در داخل و خارج، محور فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم ایران است که از دیدگاه حاکمان این رژیم، تهدیدی برای ادامه حیات آن محسوب می‌شوند. این امر به‌ویژه در اقدامات تند مقامات رژیم در ایران علیه تظاهر کنندگان در ارتباط با اعتراضات علیه رژیم که از سپتامبر ۲۰۲۲ در جریان است، مشهود بود... .

فعالیت‌هایی که علیه آلمان انجام می‌شود عمدتاً از سوی وزارت اطلاعات انجام می‌شود. تمرکز اصلی این وزارتخانه بر گروه‌های مخالف ایرانی فعال در آلمان است. علاوه بر وزرات اطلاعات رژیم، نیروی قدس سپاه پاسداران که به‌عنوان یک سرویس مخفی نیز عمل می‌کند، در آلمان فعال است.

سرویس های اطلاعاتی رژیم ایران نیز برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای تروریستی دولتی استفاده می‌کنند. اهداف اصلی دولتی-تروریستی ترساندن و خنثی کردن اعضای اپوزیسیون و هم‌چنین مجازات "فراریان" است. فعالیت‌های جاسوسی توسط سرویس‌های اطلاعاتی رژیم برای آماده‌سازی فعالیت‌های تروریستی دولتی، از جمله ربودن یا حتی کشتن فرد مورد نظر، خدمت می‌کند.

سوژه‌ها با بازجویی‌های چند روزه توسط سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران مواجه می‌شوند که در طی آن فشارهای قابل توجهی بر آنها وارد می‌شود.

هدف از این بازجویی‌ها که اغلب با توجیه انجام می‌شود، وادار کردن مردم به دست کشیدن از فعالیت‌های اپوزیسیون یا مجبور کردن آنها به انجام کارهای اطلاعاتی است.

در ادامه گزارش اداره حراست از قانون اساسی آلمان تحت عنوان «حملات سایبری» آمده است:

بازیگران سایبری رژیم ایران تحت کنترل دولت حداقل از سال۲۰۱۳ از حملات سایبری برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنند. با انجام این کار، آنها به‌طور مداوم مهارتهای خود را توسعه می‌دهند. بزرگترین جامعه ایرانی در اروپا که در آلمان مستقر است نیز در معرض حملات سایبری رژیم ایران قرار دارد.

اپوزیسیون ایران هم‌چنان اهداف بالقوه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان خواهند بود. پتانسیل ریسک در سال‌های اخیر افزایش یافته و در دوره گزارش در سطح بالایی باقی مانده است. بنابراین، به‌طور مشخص افراد و گروه‌های مورد نظر رژیم عموماً در معرض خطر بیشتری قرار دارند. می‌توان فرض کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران با همه ابزارها - از جمله از طریق اعمال خشونت‌آمیز و حتی قتل، به‌دنبال منافع محلی خواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bfe2db6-7476-4d72-a474-afb9ab728dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات