728 x 90

افزایش مجدد نرخ دلار و یورو

افزایش قیمت دلار
افزایش قیمت دلار

در جریان معاملات امروز شنبه ۱۴بهمن ۹۶در بازار آزاد تهران، هر دلار نقدی ۴۶۵۸تومان شد و نرخ هر یورو به ۵۹۰۰تومان رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر آخوندی، در جریان معاملات امروز(شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار آمریکا باز هم افزایش یافت و با گرانی ۲۴تومانی، به ۴۶۵۸تومان در معاملات نقدی رسیده است. 
هر یورو نیز از مرز ۵۹۰۰تومان عبور کرد و به ۵۹۰۶تومان رسید.
رادیو بین‌المللی فرانسه نیز درباره افزایش قیمت دلار نوشت:‌
«به‌رغم هشدارهای رئیس بانک مرکزی و دولت که اعلام کرده بودند قیمت دلار حبابی شده است و مردم نباید دلار بخرند، زیرا قیمت آن به‌زودی با اُفت شدیدی روبه‌رو خواهد شد، قیمت دلار در هفته گذشته دوباره به مسیر صعودی برگشت. مقایسه قیمت دلار از ١۲خرداد ماه تا ١۲بهمن ۹۶یعنی طی مدت ۷ماه، این واقعیت را نشان می‌دهد که قیمت اسکناس سبز در حدود ۹۰۰تومان افزایش یافته است...ارزیابی یک هفته گذشته نشان می‌دهد که روند افزایشی قیمت دلار ادامه دارد».
این در حالی است که آخوند حسن روحانی رئیس‌جمهور ارتجاع نیز در گفتگوی تلویزیونی خود تأکید کرده بود که مشکلی از بابت دلار وجود ندارد و مردم خیالشان راحت باشد.

بیشتر بخوانید:
 افزایش بی‌سابقه دلار ناقوس تلاشی اقتصادی رژیم
افزایش حیرت‌آور نرخ دلار در بازار ارز طی ماههای اخیر خصوصاً در آخرین روزهای دیماه، شتابی بی‌سابقه به خود گرفت تا آنجا که اختلاف نرخ دلار دولتی با دلار آزاد به بیش از ۱۰۰۰تومان در هر دلار رسیدکه البته این خود رکوردی تاریخی در حاکمیت فاسد ولایت فقیه و باندهای مافیایی رانت خوار آن محسوب می‌شود.

جهش صعودی و روزافزون بهای دلار تا ۴۷۱۰تومان در روز اول بهمن آن هم در حالی که یکی از وعده‌های آخوند شیاد در نمایش انتخاباتی‌اش کاهش تفاوت بین نرخ‌های مختلف ارزهای خارجی بود آن‌قدر بی‌سابقه و شوکه‌کننده بود که رسانه‌های حکومتی را وادار نمود تا با صراحت تمام برگ تأیید دیگری بر فروپاشی کامل و اجتناب‌ناپذیری ورشگستگی اقتصادی این رژیم در آینده نزدیک بگذارند چرا که همگان بوضوح شاهد خارج شدن کنترل و هدایت بازار ارز از گستره بانک مرکزی و سیستم بانکی رژیم فاسد آخوندی می‌باشند.

همین امر سبب شد که خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۵دیماه ۹۶با مقایسه اقتصاد درهم‌شکسته رژیم ولایت با سرنوشت نفتکش سانچی، چنین اعتراف کند:
 «نفتکش سانچی دیروز در آبهای آزاد در سواحل چین برای همیشه غرق شد، اما این‌که اقتصاد کشور چه زمانی این سرنوشت برایش رقم می‌خورد، به‌عملکرد دولتمردان در این روزها و ماههای آینده دارد. حالا بازار ارز مثل نفتی که درون نفتکش سانچی بود، در درون اقتصاد کشور بار دیگر در آستانه تدوین نهایی بودجه سال ۹۷هم‌چون شعله‌های آتش در حال اوج گرفتن است و این یعنی نشانه‌های هشدار دهنده اقتصاد کشور. کارشناسان اقتصادی می‌گویند اگر برای بازار ارز راه عاجلی تعیین نشود، امکان وقوع هر گونه سیلاب اقتصادی در سال آینده با توجه به اقتصاد در حال غرق شدن وجود دارد». این در حالی است که عمده ارز در ایران دست دولت و بانک مرکزی است زیرا عمدتاً ارز از محل فروش نفت و گاز، میعانات و یا محصولات پتروشیمی به دست می‌آید. در نتیجه بسیاری ازکارشناسان اقتصادی افزایش بی‌سابقه نرخ دلار در این روزها را در راستای سیاستهای غارتگرانه رژیم فاسد آخوندی و باندهای رانت خوار وابسته به آن برای تأمین کسری بودجه و افزایش درآمدهای دولت ارزیابی می‌کنند.

در راستای همین سیاست غارتگرانه است که در این ایام شاهد هستیم بانک مرکزی رژیم ارز کمتری از طریق عواملش در بازارهای ارزی میهن اسیر توزیع کرده است تا در نتیجه آن قیمت ارز هر چه بیشتر افزایش یابد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a2e0cb0-8f10-40a2-bbbf-c62943702254"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات