728 x 90

افزایش آمار قربانیان زمین‌لرزه و سونامی در اندونزی، ۸۳۲کشته

زمین‌لرزه و سونامی در اندونزی
زمین‌لرزه و سونامی در اندونزی

بنا بر گزارشهای رسیده از اندونزی آمار کشته‌های زمین‌لرزه بزرگ در جزیره سولاوسی و سونامی پس از آن، به ۸۳۲نفر رسیده است.

معاون رئیس‌جمهوری اندونزی گفته شمار قربانیان این سانحه ممکن است «هزاران نفر» باشد. صدها نفر هم زخمی شده‌اند و از سرنوشت تعداد زیادی هم خبری در دست نیست.

 

زمین‌لرزه ۷.۵ریشتری سولاوسی که روز جمعه رخ داد هزاران نفر را آواره کرده‌ است.

ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسید. تصاویر این شهر، خیابانهای پر از جسد را نشان می‌دهد. امدادگران در حال مداوای زخمی‌ها هستند و بیمارستان اصلی این شهر تخریب شده است. فرودگاه این شهر هم با خسارات فراوانی رو‌به‌رو شده است. بیشتر قربانیان از شهر ساحلی پالو هستند.

پس‌لرزه‌ها در این منطقه هم‌چنان ادامه دارند و به مردم توصیه شده از ساختمانها خارج شوند.

 

رئیس مرکز امداد اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفته است "اجساد زیادی وجود دارند اما ما تعداد دقیق آنها را نمی‌دانیم." آژانس فجایع طبیعی دولت اندونزی گفته است صدها نفر از ساکنان این شهر ۳۳۵هزار نفری ناپدید شده‌اند.

ویلم رامپانگیله‌ی، رئیس آژانس فجایع طبیعی اندونزی به خبرنگاران گفته احتمالاً دهها نفر هنوز زیر آوار هستند و بسیاری دیگر نیز با امواج سونامی به دریا کشیده شده‌اند. در زمان وقوع سونامی صدها نفر از شهروندان برای شرکت در فستیوالی در ساحل به‌سر می‌بردند.

سولاوسی تقریباً در مرکز مجمع‌الجزایر اندونزی بین دریای فلورس و دریای سلب قرار دارد.

زمین‌لرزه سولاوسی شدیدتر از چند زمین‌لرزه بزرگ و مرگبار چند سال اخیر در اندونزی از جمله، زمین‌لرزه ۲۰۰۶در یوگیاکارتا و زمین‌لرزه تابستان گذشته در لومبوک بود. زمین‌لرزه سال ۲۰۰۴در سوماترای اندونزی، با قدرت ۹.۱ریشتر و بیش از ۲۲۰هزار کشته، یکی از بزرگ‌ترین و مرگبارترین زمین‌لرزه‌های جهان در دهه‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c9df0c7-9265-485d-a819-27736e266552"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات