728 x 90

هشدار مجدد آنتونیو گوترز نسبت به پاکسازی قومی در میانمار

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد در مصاحبه با فاکس‌ نیوز آنچه را که در میانمار و علیه مسلمانان می‌گذرد مصداق پاکسازی قومی دانست.

فاکس نیوز 2آبان 96:
به نظر ما آنچه در میانمار می‌گذرد یک پاکسازی انبوه قومی از مسلمانان روهینگیا است. نظر شما چیست؟

آنتونیو گوترز: بله باید بگویم از زمانیکه کمیسر عالی امور پناهندگان بودم به میانمار می‌رفتم و هرگز در جهان جامعه‌ای را که به مانند مسلمانان روهینگیا مورد تبعیض قرار گرفته باشد ندیده‌ام.

شما اکثر روستاها را می‌بینید که سوزانده و به خاکستر تبدیل کرده‌اند. شما مردمی را می‌بینید که مجبورشان کرده‌اند فرار کنند و ۶۰۰هزار نفر از مردم را می‌بینید که مجبور شده‌اند به بنگلادش بروند تا از جان خود حفاظت کنند. این فاجعه ایست که کاملاً غیرقابل قبول است. ما خواستار توقف عملیات نظامی شده‌ایم ولی هنوز بر اساس اطلاعاتی که داریم متعصبینی هستند که روستاها را می‌سوزانند. باید بگویم این تهدیدی است که متوجه فراتر از میانمار است

زیرا این مردم به‌طور فاحشی مورد تبعیض قرار گرفته‌اند این مردم بی‌نهایت متحمل درد و رنج شده‌اند و اینها مردم مسلمانی هستند که بسیار ساده است برای داعش و القاعده که بگوید ببینید چه رفتاری می‌کنند چرا شما به ما برای انتقام گرفتن از جوامعتان نمی‌ پیوندید!

بنابراین زمانی که با جوامع مسلمان به‌نحوی که اکنون در میانمار رفتار می‌شود برخورد می‌کنند شرایطی را فراهم می‌کنند که در چشم‌انداز آن باعث رونق گرفتن سازمانهای تروریستی مانند داعش و القاعده می‌شوند و برای همین می‌گویم که برعهده جامعه بین‌المللی در تمامیت آن است که نه فقط از مردم روهینگیا بلکه از خود حفاظت کند.

آنتونیو گوترز در پاسخ به سؤال دیگری گفت:‌
پیام اصلی من این است: ما در جهانی آشفته زندگی می‌کنیم ما شاهد تکثیر درگیریها هستیم جنگها هرچه بیشتر بهم مرتبط می‌شوند و هرچه بیشتر به امنیت جهانی ربط پیدا می‌کنند.

این نوع جدید از تروریسم جهانی همه جا هست و از شبکه اینترنت و از گرگهای تنها که همه جا ظاهر می‌شوند و حتی قابل پیش‌بینی نیستند، استفاده می‌کند. در چنین جهانی معتقدم شرکت آمریکا ضروریست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/085d54aa-affb-4a7a-994a-b1cdd9a44874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات