728 x 90

اعدام ۱۸ زندانی در ۴ روز و ۱۶۶ اعدام بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۸ زندانی در ۴ روز و ۱۶۶ اعدام بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای

خانم مریم رجوی: فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان، روابط با این رژیم باید به قطع شکنجه و اعدام مشروط شود

 

دژخیمان خامنه‌ای امروز یکشنبه ۲۵شهریور دو زندانی به‌نام‌های سعید خواجه حیدری و ساسان بزرگزاد را در زندان شیراز به دار آویختند. به این ترتیب شمار اعدامها در چهار روز دست کم به ۱۸تن می‌رسد. روز ۱۹شهریور ۹زندانی، روز ۲۰شهریور ۲زندانی و روز ۲۱شهریور ۵زندانی حلق‌آویز شدند. علاوه بر زندانیان اعدام شده که اسامی آنها در اطلاعیه‌های قبلی آمده است، روز ۲۱ شهریور کیومرث علایی در قزوین، روز ۲۰شهریور منصور سالاری در جیرفت و مصطفی فشی در کرمانشاه و روز ۱۹ شهریور عبدالکریم حبیبی در کهنوج اعدام شدند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت رژیم با اعدام و کشتار آن هم در سالگرد قیام ۱۴۰۱می‌خواهد از انفجار خشم مردمی که خواهان سرنگونی آخوندها هستند جلوگیری کند. ننگ و نفرین بر ضحاک زمان که هر روز مردم بیشتری را داغدار می‌کند. وی با تأکید بر این‌که نقض وحشیانه حقوق‌بشر آن روی سکه جنگ‌افروزی و تروریسم و پروژه دستیابی به بمب اتمی است افزود رژیم بی‌عملی جامعه جهانی در برابر موج اعدامها را چراغ سبزی برای ادامه جنایت و قانون‌شکنی بین‌المللی تلقی می‌کند.

خانم رجوی ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان فراخواند. ادامه روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم باید به قطع شکنجه و اعدام مشروط شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c981e1c-8a88-46dd-adcd-0baff475fef8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات