728 x 90

اعدام ۱۶زندانی در یک هفته، برای ایجاد جو رعب و به‌منظور جلوگیری از اوج‌گیری اعتراضات مردمی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۶ زندانی در یک هفته، برای ایجاد جو رعب و به‌منظور جلوگیری از اوج‌گیری اعتراضات مردمی

 

رژیم جنایتکار آخوندها در عرض یک هفته و در فاصله ۱۹ تا ۲۶مهرماه دست‌کم ۱۶زندانی را در شهرهای مختلف ایران اعدام کرده است.

روز ۱۹مهر اسماعیل قصابی سینی، در زندان دستگرد اصفهان، امید سارانی در زندان بیرجند، ابراهیم رخشانی در زندان قائن، محمد لطیفی ۲۳ساله، همراه با یک زندانی دیگر در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، منوچهر کاظمی، پس از ۶سال زندان در زندان قزل‌حصار کرج و دو زندانی در قم که یکی از آنها از اتباع افغانستان بود، حلق‌آویز شدند.

 

در روز ۲۳ مهر نیز، چهار زندانی در زندان دستگرد اصفهان به نامهای حسین شمسی، علی مختاری، حسین امیری و یاور دهزاده و روز ۲۶مهر سه زندانی به‌نامهای یونس، سهیل حجت‌فر ۳۹ساله و حامد جعفرزاده ۴۱ساله، در زندان زنجان و موسی شه‌بخش در زندان زاهدان به‌دار آویخته شدند.

 

روند فزاینده اعدامها قبل از هر چیز وحشت رژیم آخوندی را از خشم و انزجار مردم به جان آمده از نظام منحوس ولایت فقیه برملا می‌کند. خامنه‌ای با سرکار آوردن رئیسی جلاد۶۷ بیهوده تلاش می‌کند با تشدید شکنجه و اعدام و ایجاد جو رعب و وحشت از بالا‌گرفتن قیامهای مردمی جلوگیری کند.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای متوقف کردن اعدامهای خودسرانه و جنایتکارانه در ایران فرا می‌خواند. رژیمی که تنها با شکنجه و اعدام و کشتار بر سرکار مانده باید از جامعه جهانی طرد شود. پرونده نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷مهر۱۴۰۰ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2dad87d-b49c-4e08-bbc5-1a039816cb5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات