728 x 90

اعدام جنایتکارانه سه زندانی بلوچ به‌خاطر تهاجم به نیروی سرکوبگر انتظامی و هلاکت چند مأمور

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه سه زندانی بلوچ به‌خاطر تهاجم به نیروی سرکوبگر انتظامی و هلاکت چند مأمور

فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام و بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران

 

روز دوشنبه ۲۲ آبان دژخیمان خامنه‌ای سه زندانی از هموطنان بلوچ به نام‌های محمد براهویی انجمنی، محمد کریم بارکزایی آکسون و ادریس بیلرانی را به‌خاطر دوبار تهاجم به مقر نیروی سرکوبگر انتظامی (کلانتری ۱۲) و حمله به گشت سرکوبگر نیروی انتظامی که منجر به هلاکت و مجروح شدن چند تن از مأموران انتظامی رژیم شد در زاهدان به‌دار آویختند.

نیروی انتظامی و کلانتریهای آن در استان سیستان و بلوچستان تحت‌امر سپاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران قرار دارند که مسئولیت سرکوب هموطنان بلوچ را در این استان به‌عهده دارد. کلانتری ۱۶ زاهدان روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ با تیربار تظاهر کنندگان و نمازگزاران را مورد تهاجم قرار داد و بیش از صد تن از آنان از جمله شماری از کودکان و زنان را به‌شهادت رساند.

با اعدام این سه زندانی، شمار اعدام شدگان ماه آبان دست‌کم به ۸‍۱ تن بالغ می‌شود.

از سوی دیگر روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ آبان نیروهای سرکوبگر با شلیک به روی کولبران زحمتکش در منطقه مرزی بانه ۹تن از آنان را مجروح کردند. پیش از این نیز در فاصله ۱۸ تا ۲۰ آبان ۱۱ کولبر دیگر در همین منطقه با شلیک نیروهای سرکوبگر مجروح شده بودند.

مقاومت ایران بار دیگر توجه جامعه بین‌المللی را به ضرورت اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام جلب می‌کند و خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۲ (۱۴ نوامبر ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0455ca1c-0d8c-4954-b090-87091f2e1819"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات