728 x 90

اعتصاب غذای جمعی در زندان شیبان اهواز در اعتراض به شکنجه زندانیان

اعتصاب غذای جمعی در زندان شیبان اهواز در اعتراض به شکنجه زندانیان
اعتصاب غذای جمعی در زندان شیبان اهواز در اعتراض به شکنجه زندانیان

جمعی از زندانیان سیاسی زندان شیبان اهواز هم‌چنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. آنها از از روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ در اعتراض به شکنجه زندانیان سیاسی و تفکیک نبودن زندانیان سیاسی از زندانیان جرایم دیگر، اقدام به اعتصاب‌غذای جمعی کردند.

یکی از زندانیان که به‌تازگی از زندان شیبان آزاد شده است، می‌گوید: «یکی از دژخیمان زندان به‌نام دانش، دستور شکنجه زندانیان تا حد مرگ را داده است.»

این زندانی آزاد شده، اضافه می‌کند: «افرادی مانند غلام نژاد، خلیلی، زارع و ذوالفقاری از دست نشاندگان اداره اطلاعات اهواز در زندان شیبان هستند و همه امور زندان در دست آنها است. مسئولان زندان با ایجاد تفرقه و تحریک برخی زندانیان اهل سنت یا جرایم دیگر علیه زندانیان سیاسی، فشارهای زیادی بر زندانیان سیاسی - امنیتی وارد می‌کنند.

به گزارش یکی دیگر از زندانیان: «بعد از آمدن لاریجانی به قوه قضاییه، زندانها از زندانیان پر شده به‌طوری‌که زندانیان بر روی زمین می‌خوابند! در هر اتاقی بین ۲۷ الی ۳۰نفر به‌صورت فشرده گنجانده شده‌اند.»

این زندانی اضافه می‌کند: «در زندان شیبان برای رفتن به دستشویی باید ساعتها در صف بایستیم و علاوه بر آن وضع بغرنج بهداشتی و خدمات پزشکی و غذا باعث بیماری تعداد زیادی از زندانیان به‌خصوص آنهایی که از بیماریهای مزمن رنج می‌برند، شده است. این امر باعث شده که هر هفته‌یی ۵ الی ۶نفر جان خود را از دست می‌دهند. اما مسؤلان زندان مشغول غارت بودجه زندان یا مشغول اخاذی از زندانیانی که توانایی مالی دارند، هستند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fae3bebe-f4d1-49d8-82ae-0bba79a403dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات