728 x 90

اعتراف عضو مجلس ارتجاع از رشت: روزانه حدود ۱۲۰۰تن زباله وارد سراوان می‌شود

حرکت اعتراضی مردم سراوان رشت
حرکت اعتراضی مردم سراوان رشت

احمدی عضو مجلس ارتجاع از رشت درباره تظاهرات مردم سراوان در استان گیلان اعتراف کرد:

۴۰ سال است که زباله‌های شهر رشت و ۱۷شهر و شهرستان گیلان به سراوان منتقل می‌شود و ارتفاع زباله‌ها در این منطقه به بیش از ۹۰ متر رسیده و مساحت زباله‌های سراوان به اندازه ۲۰ زمین فوتبال و بیش از ۱۵هکتار است، این آغاز تمام مشکلات مردم این منطقه است که وعده و وعید مسئولان حتی در مورد کوچکترین خواسته آنها را خسته کرده است و امروز خودشان به میدان آمده تا پسماندهایی که بدون حساب و کتاب به سراوان سرازیر می‌شود را سر و سامان دهند. روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن زباله رشت و ۱۷شهر و شهرستان گیلان وارد سایت سراوان می‌شود.

 

خاطرنشان می‌شود مردم سراوان در استان گیلان روز جمعه در اعتراض به سرازیر شدن زباله‌ها به این منطقه تظاهرات کردند و با مأموران جنایتکار نیروی انتظامی درگیر شدند.( سایت خانه ملت رژیم ۱۰ اردیبهشت )

 

 

۶۶۰کوه زباله زیر مشام ایران

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی همشهری روزانه ۶۳۲هزار تن و سالانه ۲۳۱میلیون تن انواع زباله در کشور تولید می‌شود .

این روزنامه حکومتی نوشت: مرکز دفن زباله سراوان طی بیش از ۳۰سال اخیر موجب به‌وجود آمدن ۱۰ میلیون تن زباله در جنگل‌های رشت شد و اطلاعات رسیده به همشهری نشان می‌دهد ۶۶۰کوه زباله دیگر در کشور وجود دارند.  

سرانه تولید زباله عادی در کشور روزانه ۶۷۰گرم و سالانه ۲۴۵کیلوگرم می‌شود. این یعنی هر ایرانی سالانه ۳.۵برابر وزن خود (متوسط ۷۰کیلوگرم وزن هر انسان بالغ) زباله تولید می‌کند.(خبرگزاری حکومتی همشهری ۱۰ اردیبهشت).

مردم روستای سراوان در شهرستان رشت، در اعتراض به ۴۰ سال دفن غیربهداشتی زباله و سال‌ها انباشت پسماندهای شهری در مناطق جنگلی این روستا ۱۸ روز پیاپی تجمع کردند. آنها با خشونت پلیس و بازداشت شهروندان مواجه شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67679342-25fe-460a-a01f-1c62b969fb07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات