728 x 90

اعتراض فیفا و وزارت‌خارجه آلمان به حکم اعدام نوید افکاری

نوید افکاری
نوید افکاری

روز جمعه ۲۱شهریور، به‌دنبال کارزار جهانی، نوید افکاری را اعدام نکنید، فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» در یک پیام توئیتری نوشت: «در نگرانی کمیته بین‌المللی و بسیاری دیگر شریک است» و خواستار توقف حکم اعدام نوید افکاری از سوی رژیم آخوندی شد.

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان در گزارشی از اعتراض بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزرات خارجه آلمان در قبال حکم اعدام نوید افکاری خبر داد.
روز جمعه ۲۰شهریور مسئول حقوق بشر دروزرات خارجه آلمان در یک بیانیه مطبوعاتی نسبت به احکام صادر شده علیه برادران افکاری که در اعتراضات دیماه ۹۷ دستگیر و به احکام سنگین محکوم شده‌اند ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف حکم اعدام او شد.


وی در بیانیه خود نوشت: «این موارد نشان می‌دهد که وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌طور مداوم در حال وخیم شدن است و رژیم ایران به تعهدات بین‌المللی که پذیرفته عمل نمی‌کند.
وی افزود: دولت آلمان اعدام را به‌عنوان مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی تحت هر شرایطی رد می‌کند. آلمان به همراه شرکای خود در اتحادیه اروپا سال‌هاست که برای پایان دادن به مجازات اعدام در سراسر جهان مبارزه به‌شدت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c050240-5d45-44a1-aac0-2119251fbcca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات