728 x 90

اشتباه محاسبه در آرامکو

با اشتباه محاسبه خامنه‌ای در آرامکو هر روز شاهد تحول جدیدی علیه جنگ‌افروزی‌های رژیم هستیم.

قاسم محبعلی، مدیرکل اسبق خاورمیانه رژیم، با لگدی به خامنه‌ای که گفته بود با اعمال فشار می‌توانیم پیش برویم گفت: «وقایع آرامکو نشان داد این‌که گفته می‌شد با اعمال فشار اروپا به سمت ایران خواهد آمد در واقع اشتباه محاسباتی بوده است. از این نظر باید تأکید کرد هرگونه اشتباه محاسباتی به ضرر منافع ملی خواهد».(روزنامه حکومتی آرمان ۷مهر ۹۸)

اجماع جهانی و منطقه‌ای علیه جنگ‌افروزی یکی دیگر از نتایج اشتباه محاسبات در آرامکو بود.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، خواستار «تلاشی جهانی برای مهار کردن رفتار تهاجمی ایران» شد.

وزیر خارجه یمن: «رژیم ایران در تلاش است تا جنگ را در خارج از مرزهای کشورش گسترش بدهد. ایران شبه‌نظامیان حوثی را خلق کرده، آموزش داده، مسلح کرده و پشتیبانی مالی کرده است».

امارات متحده عربی و بحرین در اتحاد با عربستان سعودی بعد از حمله آرامکو به رهبران جهان فراخوان داده‌اند تا یک ایستادگی قاطع علیه ایران نشان دهند.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین: «فعالیت‌های تروریستی ایران امنیت منطقه و اقتصاد جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد».

آثار و نتایج این اشتباه محاسبه البته بسیار زیاد است اما تا همین‌جا بانکدار مرکزی تروریسم نه تنها طرفی از حمله به آرامکو نبست بلکه طناب انزوا و تحریم‌ها را بر گردن خود سفت‌تر و اتحاد کشورهای عربی را علیه جنگ‌افروزی و تروریسم خود تقویت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45e3e044-d22e-43dd-a380-fd8c12d20144"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات