728 x 90

اسماعیل هنیه: ایران با ۷۰میلیون دلار پشتیبان طرح دفاعی ما بوده است

خامنه‌ای - هنیه
خامنه‌ای - هنیه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد کشورهای مختلف در تأمین مالی این گروه مشارکت دارند، اما ایران با اختصاص ۷۰میلیون دلار، پشتیبان اصلی طرح جامع دفاعی غزه بوده است.

هنیه در گفتگو با شبکه الجزیره که روز یکشنبه ۱۲دیماه منتشر شد، گفت که با توسعه برنامه موشکی در نوار غزه از سال۲۰۰۸، چهره مبارزات نظامی با اسراییل را تغییر داده است.

او تأکید کرد که رژیم ایران فقط از جنبش‌های شیعی حمایت نمی‌کند و از «جنبش‌های مقاومت» سنی نیز حمایت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس، انگیزه ایران برای حمایت از این گروه را دشمنی مشترک با اسراییل و در چارچوب حمایت تهران از «‌محور مقاومت» خواند.

محور مقاومت عبارتی است که مقام‌های ایران برای توجیه اقدام‌های گروه‌های شبه‌نظامی تحت نفوذ خود در کشورهای منطقه به کار می‌برند.

هنیه در پاسخ به سؤالی درباره موضع این گروه در صورت بروز جنگ علیه ایران گفت که حماس در «سرزمین فلسطین» مقاومت می‌کند و وارد جنگ نیابتی به نفع هیچ کشوری نمی‌شود.

در دی‌ماه سال گذشته محمود الزهار یک سرکرده ارشد این گروه شبه نظامی ، با تقدیر از قاسم سلیمانی گفت، اعضای این گروه در سفری به ایران با دستور سلیمانی ۲۲میلیون پول نقد دریافت کردند و قرار بود مبلغ بیش‌تری پرداخت شود اما هیئت گروه حماس ۹ نفره بود و نمی‌توانستند بیش از این حمل کند، زیرا هر چمدان ۴۰ کیلوگرم گنجایش داشت.

این در حالی است که، وضع اقتصادی رژیم ایران در سال‌های اخیر به‌ویژه در یک سال اخیر در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا و نیز تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا به‌شدت وخیم شده، حمایت‌های مالی رژیم ایران از شبه نظامیان مسلح فلسطینی در غزه کماکان ادامه دارد، هرچند ظاهراً این کمک‌ها به اندازه گذشته نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0297606-18c8-4339-8da0-25b02e58349d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات