728 x 90

استماع بلینکن در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

استماع بلینکن در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اظهارات نمایندگان کنگره درباره اقدامات تروریستی رژیم  در منطقه خواستار

و تاکید بر حفظ سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی

در جلسه استماع بلینکن، وزیر خارجهٔ آمریکا در کمیتهٔ خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از جمله در مورد مذاکرات اتمی و تحریم‌های رژیم ایران بود، شماری از نمایندگان طی سخنانی در مورد نقش مخوف و تروریستی رژیم آخوندی، بلینکن را مورد پرسشهای مختلف قرار دادند.

نماینده برد آشنایدر، دموکرات از ایلینوز گفت: من معتقدم که دیپلماسی موفق مستلزم تعهد و توانایی بسیار واقعی و کاملاً آگاهانه برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی با استفاده از هر ابزار ضروری است. و این به‌وضوح به این معنی است که رژیم ایران و متحدان ما باید بدانند اگر همه چیز شکست بخورد، از نیروی نظامی خود استفاده خواهیم کرد.

من. هم‌چنین می‌خواهم نگرانی شدید خود را در مورد لغو احتمالی نام‌گذاری سازمان تروریستی خارجی سپاه پاسداران و نقشی که ممکن است چنین اقدامی در مذاکرات هسته‌یی جاری داشته باشد، ابراز کنم.

ما نباید برنامه موشکی بالستیک، نقض حقوق‌بشر و حمایت از نیروهای نیابتی تروریست توسط رژیم ایران در خارج از مرزها را فراموش کنیم.

 

دکتر رونی جکسون نماینده جمهوریخواه از تگزاس گفت: ایران آماده می‌شود تا دستآوردهای عظیمی که از طریق توافقات برجام به‌دست می‌آورد را بدون دست کشیدن از اتمی خود در اختیار گیرد. هر امتیازی از سوی ما به این رژیم به این معنی است که تعداد بیشتری از نیروهایمان و تعداد بیشتری از متحدان ما، در معرض خطر قریب‌الوقوع هستند.

 

دارل عیسی، جمهوریخواه از کالیفرنیا در جلسه استماع گفت: من می‌گویم رژیم ایران تقلب کرده، و همین حالا که ما بحث می‌کنیم، ایران مواد هسته‌یی گزارش نشده دارد.

 

نماینده خوان وارگاس، دموکرات از کالیفرنیا گفت: ما نگرانیهای شدیدی در مورد فعالیت‌های رژیم ایران داریم. زیرا رژیم ایران اکنون به سمت بمب اتمی یا برنامه هسته‌یی به پیش می‌تازد. لذا برجام به‌دلیل نداشتن زمانبندیهای مشخص و دائمی از نظر من بسیار نگران‌کننده است.

 

نماینده آن واگنر، جمهوریخواه از ایالت میسوری و عضو ارشد کمیته خدمات مالی کنگره گفت: من نگران این توافق فاجعه‌آمیز اتمی رژیم ایران هستم. در حال حاضر تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران هم اجرا نمی‌شود. وزارت‌خارجه باید نسبت به این نگرانی واکنش نشان دهد

 

نماینده تد دویچ، دموکرات از فلوریدا گفت: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است، این رژیم به‌طور مستمر حملاتی را علیه نیروهای نظامی ما و شرکای آمریکا در منطقه، از عربستان تا امارات و تهدید علیه اسرائیل، انجام می‌دهد. او هم‌چنین آمریکایی‌ها و دیگر اتباع خارجی را به گروگان می‌گیرند.

متأسفانه سیاست ما در قبال این رژیم، در راستای توافق برجام است. بدیهی است که این سیاستی برای مقابله با همه کارهایی که رژیم ایران انجام می‌دهد نیست.

 

تونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به نکات و سؤالات نمایندگان گفت: بله شما دست و دقیق می‌گویید. چه یک برجام وجود داشته باشد و چه نداشته باشد، همه کارهای خبیثانه‌یی که رژیم ایران انجام می‌دهد و شما توضیح دادید، ادامه خواهند یافت. به همین خاطر ما می‌خواهیم هرکاری که می‌توانیم را انجام دهیم تا رژیم ایران را از کسب ظرفیت تسلیحات (اتمی) منع کنیم. لذا صرف‌نظر از توافق یا عدم توافق، ما با متحدان و شرکای عرب خود، وبا اسراییل و دیگران کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم به همه این چالشها پاسخ دهیم. دفاع سخت، بمب‌افکن دوربرد، پروازهای هوایی، تعمیق همکاری برای مانع شدن، تحریم طرفهای فعال مرتبط با رژیم ایران، افزایش ظرفیت شرکای خودمان، و هر کار دیگری که برای مقابله با همه چیزهایی که توضیح دادید، در فهرست کارهای ما خواهد بود.

 

نماینده گرگ استوبی جمهوریخواه از جنوب فلوریدا گفت:

من فکر می‌کنم برای دولت آمریکا این یک فضاحت است که حتی به حذف لیست‌گذاری تروریستی سپاه فکر کند.

(سایت سی. اسپن ۹اردیبهشت ۱۹۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb164052-72aa-47e5-941e-52e49b8093b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات