728 x 90

استقرار ۴۰۰ «حجاب‌بان» با حقوق ۱۲میلیون تومانی در مترو تهران

متروی تهران
متروی تهران

بنا به گزارش روزنامه اینترنتی حکومتی «فراز» روز یک‌شنبه ۱۵ مرداد نوشت ۴۰۰ «حجاب‌بان» قرار است در قبال جلوگیری از ورود زنانی فاقد حجاب اجباری به واگن‌های مترو و همچنین تحویل دادن آنها به نیروی انتظامی مبلغ ماهانه ۱۲ میلیون تومان حقوق بگیرند و «مزایای سختی کار هم به آنها تعلق خواهد گرفت.»

حقوق ۱۲میلیون تومانی به ماموران اعمال حجاب اجباری در حالی است که بنا بر مصوبه شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۲، حداقل دستمزد ماهانه کارگران کمتر از پنج میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است. این رقم برای کارگران مشمول قانون کار، متاهل و دارای فرزند حدود ۸ میلیون تومان است.

این در شرایطی است که دستمزد پرداختی به کارگران و سایر مزدبگیرانی که مشمول قانون کار نیستند، کمتر از مصوبه شورای عالی کار است.

بر اساس این گزارش، نیروهای «حجاب‌بان» فقط می‌توانند «تذکر لسانی» بدهند و از ورود ناقضان حجاب اجباری به مترو جلوگیری کنند و «در صورت مقاومت» زنان را به نیروی انتظامی معرفی کنند.(سایت حکومتی انتخاب ۱۵ مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39326c6a-4629-4186-9f95-6ede6459019d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات