728 x 90

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳ - سخنرانی آنگرت کرامپ کارنبائر، الکساندرا ماتویچوک و دومینیک آتیاس

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳ - سخنرانی آنگرت کرامپ کارنبائر، الکساندرا ماتویچوک و دومینیک آتیاس
کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳ - سخنرانی آنگرت کرامپ کارنبائر، الکساندرا ماتویچوک و دومینیک آتیاس

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳ 

پیش به‌سوی یک جمهوری دموکراتیک

پیشتازی زنان ایرانی در صف مقدم

 

سخنرانی آنگرت کرامپ کارنبائر، الکساندرا ماتویچوک و دومینیک آتیاس

 

آنگرت کرامپ کارنبائر وزیر دفاع سابق آلمان

امروز برایم افتخار بزرگی است که در این‌جا بتوانم با شما صحبت کنم

و یک افتخار ویژه‌ این است که می‌توانم بعد از خانم رجوی صحبت کنم

 

زنان ایران برای زنان در سراسر دنیا و به‌خصوص برای ما الهام‌بخش هستند

خانم رجوی گفت بحث این نیست که به زنان کمی آزادی داده شود

بحث این نیست که حجاب اجباری برداشته شود

بحث بر سر یک مسألهٴ بنیادی و بر سر حقوق هر انسان است

 

بحث بر سر این نیست که یک دیکتاتور را با دیکتاتور دیگر جایگزین کنیم

بلکه بحث بر سر این است که با اپوزیسیون به رهبری مریم رجوی

که برنامه‌اش را برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ارائه داده است

تا یک ایران صلح‌آمیز و عاری از ترس و وحشت برای مردم بنا شود

این یک جایگزین نمونه برای صلح و آزادی و دموکراسی در ایران است

 

آنگرت کرامپ کارنبائر وزیر دفاع سابق آلمان

دوستان عزیزی که (در این‌جا) هستید برای یک ایران دموکراتیک که در آن زنان و مردان بتوانند به‌طور برابر و آزاد در امنیت زندگی کنند،

امروز برایم افتخار بزرگی است که در این‌جا بتوانم با شما صحبت کنم و یک افتخار ویژه‌ این است که می‌توانم بعد از خانم رجوی صحبت کنم.

من در اخبار و چهره‌های شما تصاویر زنان و زنان جوان و هم‌چنین مردانی را می‌بینم که هر روز در ایران به خیابان‌ها می‌روند و این تصاویر به من انگیزه می‌دهد. به‌عنوان یک زن و مادر سه فرزند از خودم سؤال می‌کنم که آیا من این قدرت را دارم که به خیابان بروم؟ آیا من این توان را دارم بگذارم فرزندانم به خیابان بروند تا علیه این نظام بجنگند؟ در حالی که می‌دانم دستگیر می‌شوم، شکنجه و کشته می‌شوم؟ این توان و قدرت زنان به‌خصوص زنان در ایران را نشان می‌دهد. این قدرت و توانی است که از انسانیت، قاطعیتی نشان می‌دهد که مرزهای ایران را نیز در نوردیده است. آنها برای زنان در سراسر دنیا و به‌خصوص برای ما الهام‌بخش هستند که ما زنان می‌توانیم در یک دنیای آزاد زندگی کنیم.

این قدرت بی‌سابقه و الهام‌بخش به ما نشان می‌دهد که اجازهٔ زندگی در آزادی امری مسلم است و به ما نشان می‌دهد که مبارزه برای آزادی تنها بر عهدهٔ زنان ایران نیست. ما نمی‌توانیم همراه خواهرانمان، من آنها را خواهران خودم می‌دانم، در ایران به خیابان برویم. اما ما می‌توانیم برای حمایت بین‌المللی همهٔ تلاشمان را بکنیم و هر روز به آنها نشان دهیم و ثابت کنیم که تنها نیستند و ما در طرف شما قرار داریم و از مبارزه شما حمایت می‌کنیم. ما در طرف شما قرار داریم و همراه شما می‌جنگیم.

همان‌طور که خانم مریم رجوی، گفت بحث این نیست که به زنان کمی آزادی داده شود. بحث این نیست که حجاب اجباری برداشته شود. بحث بر سر یک مسألهٴ بنیادی و بر سر حقوق هر انسان است. فرقی نمی‌کند زن باشد یا مرد، فرقی نمی‌کند که جوان باشد یا پیر، فرقی نمی‌کند که در اقلیت است یا اکثریت، بحث این است هرکس آن‌طور که می‌خواهد زندگی خود را شکل دهد. این حقوق‌بشر و غیر‌قابل انکار است.

انسان‌ها در ایران برای این حق می‌جنگند و ما به همراه آنان می‌جنگیم.

این یک رژیم جنایتکار است که دنیا با آن روبه‌روست زیرا از تروریسم حمایت می‌کند برای این‌که از بنیادگرایی حمایت می‌کند و مانع زندگی صلح‌آمیز در کشورهای همسایه‌اش می‌شود (این رژیمی است). که از اسم خدا و مذهب سوء‌استفاده می‌کند. این رژیمی است که ضعیف است. چقدر یک رژیم می‌تواند ترس داشته باشد از کودکان و جوانان و زنان بترسد. چقدر می‌تواند ترس داشته باشد که هر روز جوانان خودش را به زندان بیاندازد، مسموم کند، شکنجه کند یا بکشد. در برابر چنین اتفاقاتی باید همه بجنگیم. چرا؟

زیرا به نظر من این جنایات طرح و برنامه‌یی است که سال‌ها شاهد آن هستیم. الآن هم بحث بر سر این نیست که یک دیکتاتور را با دیکتاتور دیگر جایگزین کنیم، بلکه بحث بر سر

این است که با اپوزیسیون به رهبری مریم رجوی که برنامه‌اش را برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ارائه داده است، یک ایران صلح‌آمیز و عاری از ترس و وحشت برای مردم داخل ایران و مردم خارج از مرزهایش بنا شود. این یک جایگزین نمونه برای صلح و آزادی و دموکراسی در ایران است. بنابراین نیاز به حمایت بین‌المللی دارد و به منافع ما هم ربط دارد.

دوستان عزیز!

بنابراین ما امروز گردهم آمده‌ایم تا خاطرهٴ بیش از ۱۲۰هزار نفر که این هدف را دنبال کردند و جان خود را از دست دادند مانند زنان و افرادی که در قتل‌عام ۱۳۶۷ اعدام شده‌اند، گرامی بداریم.

دوستان عزیز

کمترین وظیفهٔ ما این است که به‌خاطر کسانی که الآن در زندانها هستند و در تهدید اعدام به‌سر می‌برند، قیام کنیم. ما باید به‌عنوان جامعهٔ بین‌المللی بگوییم که این تنها جنگ مردم ایران نیست بلکه جنگ ما هم هست. آنها برای ما هم می‌جنگند و ما هم باید در طرف آنها باشیم.

اجازه بدهید که از ٰرئیس‌جمهور آمریکا یک جمله نقل کنم. دیکتاتورها سیاست مماشات را نمی‌فهمند آنها فقط یک کلمه می‌فهمند و این جواب این است نه نه نه

پس بنابراین ما این‌جا هستیم که در روز جهانی زن بگوییم با شما زنان هستیم تا به رژیمی که زنان را سرکوب می‌کند نه بگوییم. به رژیمی «نه» بگوییم که آینده شما را نابود می‌کند. «نه» به رژیمی بگوییم که نمی‌گذارد انسان در آزادی زندگی کند. «نه» به رژیمی بگوییم که می‌ترسد انسان‌ها خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

ما می‌خواهیم به ایرانی بله بگوییم که آزاد است. می‌خواهیم به ایرانی بله بگوییم که دموکرات است. ما می‌خواهیم به یک سیاست بین‌المللی بله بگوییم که از انسان‌ها در عمل و نه در حرف، حمایت می‌کند. در روز جهانی زن این باید خواست و فراخوان ما باشد که سپاه پاسداران در اسرع وقت باید در لیست تروریستی قرار بگیرد.

ما که در صلح و امنیت زندگی می‌کنیم باید از مبارزه شما حمایت کنیم. از مبارزه شما ما نیز سود می‌بریم و برایمان مهم است. در آخر شما بر رژیم پیروز خواهید شد و ما می‌توانیم کمک کنیم و این کاری است که در این روزها خواهیم کرد.

 

 

الکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ از اوکراین

من یک زن اوکراینی هستم

و کاملاً با خواهران ایرانی‌ام همبستگی دارم

باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم

زیرا آینده ما هم بستگی به نتیجهٔ مبارزه زنان ایرانی دارد

 

الکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ از اوکراین

مقامات ایرانی از تبعیض جنسیتی به‌عنوان ابزاری برای سرکوب زنان استفاده کرده‌اند و تلاش کرده‌اند نیمی از جامعه را نادیده بگیرند. من یک زن اوکراینی هستم و کاملاً با خواهران ایرانی‌ام همبستگی دارم. می‌دانم که آنها با سرکوب، شکنجه، ضرب‌وشتم، زندان، آدم‌ربایی، خشونت جنسی و کشتار روبه‌رو هستند. هم‌چنین می‌دانم که رژیم ایران دختران دانش‌آموز را سرکوب می‌کند زیرا از نسل جوان وحشت دارد. آنها می‌دانند که زمان‌شان به سر رسیده است.

من در شهر کی‌یف زندگی می‌کنم اما شهر زادگاهم هم‌چون دیگر شهرهای اوکراین نه تنها توسط گلوله‌های روسی مورد حمله قرار می‌گیرد بلکه هم‌چنین به‌وسیله پهپادهای ایرانی مورد حمله قرار می‌گیرد.

لذا ما ملتها که برای آزادی و حیثیت انسانی مبارزه می‌کنیم باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم زیرا آینده ما هم بستگی به نتیجهٔ مبارزه زنان ایرانی دارد. بعضی وقتها مبارزه ما برای آزادی و حقوق انسانی غیر‌معقول به‌نظر می‌رسد که ناشی از تعادل‌قوای بسیار نابرابری است که وجود دارد. اما ما باید به مبارزه خود با صداقت ادامه بدهیم و در زمانی‌که انتظارش را نداریم، به نتیجه خواهد رسید.

 

 

دومینیک آتیاس

رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپا

و رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از یک میلیون عضو

مردم ایران دیکتاتوری وحشیانه علی خامنه‌ای و همه وفادارانش را رد می‌کنند

آنها خواهان سرنگونی کل رژیم هستند

عدالت، برابری حقوق و آزادی برای زنان ایران

آنها بلند و واضح فریاد می‌زنند: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر

 

مریم رجوی، زنی همیشه خندان و درعین‌حال انعطاف ناپذیر

برادران و خواهران خود در ایران را به قیام دعوت می‌کند

او زندگی خود را وقف مردمش کرده است

زنی که آخوندها چندین بار می‌خواستند او را ترور کنند

اما خستگی‌ناپذیر به پیشروی خود ادامه می‌دهد

او برای سالیان متمادی ندای آزادی برای مردم و زنان خود را سر داده است

 

من می‌گویم مریم رجوی، رئیس‌جمهور

این کاری است که شورای ملی مقاومت ایران با قرار دادن او در رأس خود

با قرار دادن توانمندترین زنان در مناصب رهبری جنبش انجام داد

و مردان حاضر به من گفتند با تمام قوا کمک کردند

تا این سیستم جدید با سلسله مراتب آن را راه‌اندازی کنند

 

 

با مریم رجوی و رزمندگانش که آنها را می‌بینم و به آنها سلام می‌کنم بیشتر آشنا شدم

من این زنان را کشف کردم که با کارآیی و ارادهٴ آهنین، رهبری جنبش را برعهده داشتند

من مردانی را دیده‌ام که به آنها احترام می‌گذارند و تحت فرمان آنها هستند

آنها روسری به سر می‌کنند و من نه

 

دنیای مردسالار و پدر سالار، زنان ایرانی را زیر یوغ نگه داشته است

زنان بالاخره به ظرفیت‌های خود پی برده‌اند

آنها هم مانند زنان شورای ملی مقاومت می‌خواهند

از شر ارزش‌های منسوخ و عقب‌مانده در ایران خلاص شوند

هیچ چیز و هیچ‌کس جلوی آن را نخواهد گرفت! نه شاه و نه شیخ!

 

دومینیک آتیاس - رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپا و رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از یک میلیون عضو

مریم رجوی گفت: ما می‌توانیم متحد شویم، باید متحد شویم!

زنان ایرانی! چهل سال خون‌ریزی به شما حق شورش می‌دهد. سابقه طولانی رنج و مبارزات. ۴۰سال ظلم، شکنجه، دیده نشدن. شما قدرت فراموش‌شده جهان هستید.

امروز زنان ایرانی در خط مقدم مبارزه هستند. نباید باور کرد که زنان ایرانی همین شش ماه پیش از خواب بیدار شدند.

مریم رجوی به شما گفت، آنچه اکنون در حال رخ دادن است، نشان‌دهنده مبارزه طولانی و دردناکی است که زنان ایران در هر سن و سال و در همه جا پیش برده‌اند. آنها مشعل مبارزه را نسل به نسل پشت سر گذاشته‌اند. اکنون آنها با حمایت جوانان شجاع ایرانی که آرزوی آزادی دارند، آمده‌اند تا بگویند: بس است، بس است. نه شاه و نه آخوند!

آنها خواستار آزادی، دموکراسی برای خود و برای مردم خود هستند. آنها دیگر به‌قول مریم رجوی قوانین شرعی تحمیل‌شده توسط آخوندها، جداسازی و آپارتاید را نمی‌خواهند. آنها دیگر برای خود و دخترانشان تحقیر نمی‌خواهند. آنها دیکتاتوری وحشیانه علی خامنه‌ای و همه وفادارانش را رد می‌کنند. آنها خواهان سرنگونی کل رژیم هستند. نه مسکنی برای آرام کردن آن‌ها.

عدالت، برابری حقوق و آزادی برای زنان ایران!

آنها بلند و واضح فریاد می‌زنند: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر.

این آخوندهای خونخوار، در ماه‌های اول پس از انقلاب ۱۳۵۷، به‌دنبال تحمیل حجاب اجباری بودند. با شعار خودشان: یا روسری یا توسری!

این احکام پایان یافته است، زنان ایرانی باید در انتخاب پوشش خود، اعم از حجاب یا عدم حجاب آزاد باشند. مرگ بر قانون حجاب اجباری! مرگ بر این همه قوانینی که حقوق زنان را نقض می‌کند، آنها را قضاوت می‌کند و به بردگی می‌کشد. قوانینی که توسط مردان وضع شده و زنان را جزو اموال خود می‌دانند. این زنان به تو فریاد می‌زنند: آزادی! هزینه‌اش هر چه باشد.

و حتی امروز هم بهای زیادی می‌پردازند. تعداد بیشماری دستگیری، ناپدید شدن، شکنجه و بدتر از آن، بدون شکستن اراده آنها وجود دارد.

آنها زنان را در هر سنی، حتی دختران را شکار می‌کنند. آنها به‌دنبال مسموم کردن دختران هستند تا از دسترسی آنها به آموزش جلوگیری کنند تا شورش را متوقف کنند. مرگ بر آن هیولاها!

انقلاب زنان در جریان است و با وجود سرکوب شدید این دیوانگان تشنه به خون، هیچ‌کس و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. آنها ما را مجبور به تحسین می‌کنند. به همین دلیل است که همان‌طور که شما گفتید، ما در کنار آنها هستیم. زنان اروپا و زنان جهان. ما این‌جا هستیم، در این شهر بروکسل، قلب نهادهای اروپایی، تا کمیسیون اروپا را به چالش بکشیم: از بستن پیمان با شیطان دست بردارید!

زنان ایرانی با شیطان روبه‌رو بوده‌اند! خود گروگانها، بارها در زندانهایشان. چه کسی بهتر از آنها می‌تواند درد و رنج گروگانهای خارجی و خانواده‌های آنها را درک کند. آزاد کردن کسی چیزی را تغییر نمی‌دهد.

این آخوندهای خیانتکار باید به‌قول مریم رجوی به سازمان ملل متعهد شوند که دیپلوماسی گروگانگیری خود را متوقف کنند. از این رژیم که مردمش را قتل‌عام می‌کند نترسید. به زنان ایرانی نگاه کنید که با دست خالی از اسلحه آنها نمی‌ترسند. آنها نمی‌ترسند!

سپاه پاسداران تروریست است. نمایندگان پارلمان اروپا اشتباه نکردند و تاریخ آن را به یاد خواهد داشت. مردم ایران آن را فراموش نمی‌کنند.

مبارزه ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد. من مقاومت ایران و زنان جنبش مجاهدین خلق را زمانی که ریاست کانون وکلای پاریس را برعهده داشتم می‌شناختم. من یک وکیل هستم و سوگند یاد کردم که با وجدان، استقلال و انسانیت حرفه‌ام را انجام دهم. زنان شورای ملی مقاومت نزد من آمدند و مرا به درک قتل‌عام آخوندها در آن تابستان غم‌انگیز سال۱۳۶۷ ترغیب کردند. ۳۰هزار نفر کشته شدند، زنان، بعضاً باردار، نوجوانان، مردان از همه سنین مثل حالا. و اروپا تکان نخورده است. جوانان قبلاً هم بهای شجاعت خود را می‌پرداختند به این دلیل که نمی‌خواستند به سیاست مرگبار آخوندها تن بدهند. بیش از ۳۰سال پیش، زنان ایرانی با برادران، پدران، شوهران خود هزینه زندگی خود را پرداخته‌اند.

مبارزه به لطف زنان ایران ادامه دارد. فارغ از این‌که روزنامه‌ها چه بگویند، این مبارزه ادامه دارد.

با مریم رجوی و رزمندگانش که آنها را می‌بینم و به آنها سلام می‌کنم بیشتر آشنا شدم. من این زنان را کشف کردم که با کارآیی و ارادهٴ آهنین، رهبری جنبش را برعهده داشتند. من مردانی را دیده‌ام که به آنها احترام می‌گذارند و تحت فرمان آنها هستند. آنها روسری به سر می‌کنند و من نه. پس چی؟ تجارت خوب!

ما آزادیم. ما درباره جسم خود آزادیم و هر چه می‌خواهیم آن‌طور که می‌خواهیم می‌پوشیم. تو زل نزن! دستورات مردانه را متوقف کنید!

مریم رجوی، زنی همیشه خندان و درعین‌حال انعطاف ناپذیر، برادران و خواهران خود در ایران را به قیام دعوت می‌کند. او زندگی خود را وقف مردمش کرده است. زنی که آخوندها چندین بار می‌خواستند او را ترور کنند، اما خستگی‌ناپذیر به پیشروی خود ادامه می‌دهد. او برای سالیان متمادی ندای آزادی برای مردم و زنان خود را سر داده است. آزادی زنان ایرانی در انتخاب محل سکونت، حرفه و تحصیل. آزادی انتخاب همسر، لباس، طلاق، به‌دست آوردن حضانت فرزندانشان.

شکستن نابرابری بدون تغییر عمیق غیرممکن است. لازم است بدون کمترین ترس، وظیفه رهبری را به شایسته‌ترین زنان سپرد. من به شما می‌گویم مریم رجوی، رئیس‌جمهور، این کاری است که شورای ملی مقاومت ایران با قرار دادن او در رأس خود، با قرار دادن توانمندترین زنان در مناصب رهبری جنبش انجام داد. و مردان حاضر، به من گفتند، با تمام قوا کمک کردند تا این سیستم جدید با سلسله مراتب آن را راه‌اندازی کنند.

دنیای مردسالار و پدر سالار، زنان ایرانی را زیر یوغ نگه داشته است. زنان بالاخره به ظرفیت‌های خود پی برده‌اند. آنها هم مانند زنان شورای ملی مقاومت می‌خواهند از شر ارزش‌های منسوخ و عقب‌مانده در ایران خلاص شوند. به لطف آن‌ها، انقلاب اکنون در جریان است. هیچ چیز و هیچ‌کس جلوی آن را نخواهد گرفت! نه شاه و نه شیخ!

خواهران ایرانی خود را تا دموکراسی همراهی کنیم، آنها برای انتخاب مصمم هستند. زنده باد ایران آزاد، زنده باد زنان ایرانی!

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41086e7b-5594-43d0-8a1b-d90ac3699820"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات