728 x 90

استرون استیونسون: آخوندهای مستبد ایران نباید با پسر شاه مخلوع جایگزین شوند

استرون استیونسون
استرون استیونسون

استرون استیونسون، هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران روز ۴ اسفند در مطلبی که در سایت اسکاتسمن منتشر شده است، در رابطه خواستگاه مردم ایران در قیامی که هم‌اکنون وارد ششمین ماه خود شده است اعلام کرد، مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستند.
استرون استیونسون گفت: قیام سراسری در ایران اکنون وارد ششمین ماه خود می‌شود و بیش از ۷۵۰نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان کشته شدند و بیش از ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شدند. نفرین معروفی که خواستهای دموکراتیک مردم ایران را طی نسلها خنثی کرده اتحاد و بیرحمی آشکار و نهان سلطنت‌طلبان و روحانیان بوده که یک بار دیگر سر بلند کرده است.
وی افزود: رابطه سلطنت با روحانیانی که انقلاب را برای به‌دست گرفتن قدرت، ربودند، رابطه پیچیده‌ای بود. (سلطنت) دعای مشروعیت «الهی» خود را از روحانیت می‌گرفت و روحانیت قدرت اجتماعی و ثروت خود را از رضایت سلطنت به دست آورد. این دو نهاد مانع اصلی شکل‌گیری جامعه مدنی توسعه یافته مبتنی بر ارزشهای دموکراتیک و حقوق‌بشر بودند... .

در واقع، ولیعهد خودخوانده، با اعلام حمایت احتمالی خود از سپاه پاسداران، (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) معادل منفور گشتاپو رژیم تئوکراتیک، در ایران خصومت ایجاد کرده است.
استرون استیونسون با استناد به مصاحبه رضا پهلوی با رسانه فارسی زبان اینترنشنال افزود: رضا پهلوی در یک برنامه گفتگو با تلویزیون ایران اینترنشنال در سال۲۰۱۸ گفته بود: من با ارتش (رژیم)، سپاه و بسیج در تماس دوجانبه هستم. ما در حال ارتباط هستیم. آنها آمادگی خود را اعلام می‌کنند و برای همسویی با مردم ابراز تمایل می‌کنند». (سایت اسکاتسمن پنجشنبه ۴اسفند).

استرون استیونسون، همآهنگ کنندهٴ کارزار تغییر برای ایران روز ۲۹بهمن در مقاله‌یی در اینترنشنال پالیسی دایجست نوشت: در کنفرانس امنیتی مونیخ، یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های جهان برای گفتگو درباره صلح و امنیت بین‌المللی، یک اشتباه تاریخی به‌وقوع پیوست و یک فرصت از دست رفت. به‌طور قابل توجهی در این کنفرانس، هیأت‌های رسمی از روسیه و ایران به‌دلیل جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین و سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری در ایران توسط رژیم آخوندی از فهرست دعوت‌شدگان حذف شدند. اما به‌طور تأسف‌باری به جای آنها رضا پهلوی شرکت کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81afc42b-0d18-4c1e-824d-cb0bf9d0ad09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات