728 x 90

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی: از سرگیری روابط دیپلماتیک با تهران تنها در یک ایران آزاد

ادی راما نخست وزیر آلبانی
ادی راما نخست وزیر آلبانی

واشنگتن پست-۴ مهر ۱۴۰۱

نخست وزیر آلبانی پیش‌بینی کرد که رژیم ایران دوباره حمله خواهد کرد زیرا انگیزه آن نفرت است

از ادی راما سؤال شد او در چه شرایطی تصمیم خود در مورد روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را تغییر خواهد داد؟

نخست وزیر آلبانی گفت: یک ایران آزاد

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی به واشنگتن پست گفت:

بر اساس تحقیقات، مقیاس حمله رژیم ایران در ابعادی بود که می‌خواست با تخریب کامل زیرساختهای آلبانی آنرا به عصر حجر برگرداند و در حال محو تمام سیستم ما بود. اما آنها موفق به تخریب زیرساختها نشدند.

نخست وزیر آلبانی افزود: رژیم ایران آلبانی را بمباران سایبری می‌کند و زیرساخت‌های حیاتی را از بین می‌برد. البته این بمبها قابل مشاهده نیستند، زخمها فیزیکی نیستند، خدا را شکر، اما این یک تجاوز، یک بمباران و آسیب مستقیم به حاکمیت ملی است. آیا شما رابطه با کشوری که شما را بمباران می‌کند حفظ می‌کنید؟

سازمان ملل باید اقدامات بیشتری در حفظ فضای مجازی انجام دهد.

نخست وزیر آلبانی پیش‌بینی کرد رژیم ایران دوباره حمله خواهد کرد، زیرا انگیزه آن نفرت است.

در چه شرایطی نخست‌وزیر آلبانی تصمیم خود را در مورد روابط دیپلماتیک با حکومت ایران تغییر خواهد داد؟

ادی راماگفت: در یک ایران آزاد.

 

اجلاس مجمع عمومی ملل متحد -۴ مهر ۱۴۰۱

پاسخ نماینده رژیم در اجلاس مجمع عمومی به اظهارات نخست‌وزیر آلبانی

نماینده رژیم در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد -۴ مهر ۱۴۰۱

نماینده رژیم: خانم رئیس، من درخواست نوبت کردم برای پاسخ دادن به اتهامات بی‌اساسی که در بحث عمومی در روز شنبه ۲۴سپتامبر توسط نماینده آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شد. جمهوری اسلامی ایران چنین اتهامات ساختگی را که بی‌اساس و بر مبنای مفروضات غلط هستند، کاملاً رد می‌کند.

ایران هر گونه منتسب کردن حمله سایبری به زیرساخت آلبانی را کاملاً رد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران مدت طولانی هدف اصلی حملات سایبری به زیرساختها بوده است که در برخی موارد خدمات عمومی و کارکردهای دولت را مختل کرده است. جمهوری اسلامی ایران اقدامات غیرقانونی را که در تاریخ ۸سپتامبر ۲۰۲۲ توسط نیروهای پلیس آلبانی علیه ساختمان دیپلماتیک ایران در تیرانا انجام داد، قویاً محکوم می‌کند. که در آن پلیس آلبانی بدون توافق برای ورود به سفارت ایران از زور استفاده کردند.

 

پاسخ نماینده آلبانی به نماینده رژیم آخوندی

ما باید رفتار یاغی گرانه رژیم ایران برای از بین بردن زیرساختهای آلبانی را محکوم کنیم

در رابطه با اظهاراتی که نماینده رژیم ایران انجام داد، باید مشکل باشد کلماتی پیدا کنید که چیزی که غیرقابل توجیه است را توجیه کنید و چیزی که غیرموجه است را موجه جلوه بدهید. رژیم ایران در حین انجام جرم در تلاش برای از بین بردن زیرساختهای اصلی دولتی با مختل کردن خدمات عمومی برای ایجاد هرج و مرج و دامن‌زدن به تنشها گیر افتاد. این قطعاً اولین بار نیست که رژیم ایران درگیر چنین فعالیت غیرقانونی شده است ولی این شدیدترین اقدام آن بود. با وجود آسیب‌هایی که وارد شد، ولی در هدف اصلی شکست خورد و تلاشها در آینده هم شکست خواهد خورد. ما همه باید در برابر این اقدامات غیرقانونی قاطع بایستیم. دیروز این اقدام در آلبانی انجام شد و فردا ممکن است در کشور دیگری انجام شود. ما باید چنین رفتار یاغی گرایانه را محکوم کنیم. اجازه بدهید سخنانم را با تأکید مجدد بر اظهاراتی که دو روز پیش توسط نخست‌وزیر آلبانی ایراد شد به پایان برسانم.

سایت سازمان ملل متحد -۴مهر۱۴۰۱

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02f26d97-141e-4cd3-8ffa-561de0e99842"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات