728 x 90

ادامه آلودگی هوای تهران و ضد و نقیض‌گویی‌های مقامات رژیم

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران

آلودگی هوا در تهران تشدید شد و در یازدهمین روز به وضعیت بسیار ناسالم برای تمام هموطنان رسید. ساعت ۶صبح روز سه‌شنبه ۲۳دی، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه میدان خمینی ملعون به ۲۱۹، یعنی بسیار ناسالم برای همه شهروندان رسید.

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۲۳دی در مطلبی با عنوان «صف مقصران وضعیت وخیم هوای ایران» در مورد ضد و نقیض گویی های مقامات حکومتی نوشته است: «اگر مازوت مصرف نمی‌شود یا مراکز خاطی پلمب شده‌اند چرا حالا با گذشت یک هفته، روند آلودگی در کلانشهرها تا جایی شدت گرفته است که اراک و شازند، با وجود ادعای محیط‌زیست مبنی بر پلمب‌شدن مخزن مازوت نیروگاه شازند، برای دو روز تعطیل شده‌اند».

روزنامه حکومتی وطن امروز از باند خامنه‌ای در مطلب خود با عنوان «بالاتر از سیاهی»، در دعوای باندی وجهه دیگری از سیاست‌های چپاولگرانه نظام را برملا کرده و به گردن دولت روحانی گذاشته است.

این روزنامه به نقل از رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نوشته است: «البته باید بگویم مصرف مازوت یا کیفیت گازوئیل مصرفی در نیروگاه‌ها با چشم معمولی مشخص نمی‌شود اما گزارش‌های ما می‌گوید در نیروگاه منتظرقائم گازوئیلی مصرف می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ ppm گوگرد دارد و این ۱۲۸ برابر حد مجاز است. در نیروگاهی در نیشابور نیز گازوئیلی با ۷۰۰ ppm گوگرد مصرف می‌شود».

در ادامه به نقل از محبوب‌فر کارشناس حکومتی نوشته است: «دولت حفاظت از محیط‌زیست را رها کرده است و سازمان محیط‌زیست به جای اقدامات جدی و اجرایی، علت بروز آلودگی هوا را مصرف بالای انرژی عنوان کرده و سوخت‌های فسیلی را عامل اصلی این آلودگی‌ها اعلام می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97a59da7-850f-4a02-8832-69d5c274a7ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات