728 x 90

اخراج گسترده استادان توسط دولت رئیسی جلاد، اتوبوس خالص‌سازی به ایستگاه دانشگاه رسیده است

دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی- قیام مردم ایران در ۱۴۰۱
دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی- قیام مردم ایران در ۱۴۰۱

جنگ گرگها در نظام آخوندی بر سر روند خالص‌سازی توسط خامنه‌ای و گماشته‌اش آخوند جلاد ابراهیم رئیسی در دانشگاهها و اخراج گسترده استادان را در آستانه بازگشایی دانشگاهها و در سالگرد قیام تشدید کرده است.

آخوند روحانی که برای تسویه‌حساب با باند رقیب بر سر نمایش انتخابات به صحنه آمده بود در دیدار با عواملش در دولتهای قبلی رژیم با اشاره به گزارشهای دروغ و فریب‌های آماری رئیسی جلاد درباره اخراج گسترده استادان در دانشگاههای مختلف گفت:

محروم کردن دانشگاهها از اساتید برجسته ظلم به علم و کشور است و ناامیدی دانشگاهیان به مصلحت کشور و نظام نیست.

سایت حکومتی رویداد۲۴ نوشت: حاکمیت در حالی این روز‌ها استادان دانشگاه را اخراج می‌کند که در گذشته بیشتر با استادان علوم اجتماعی با تصور این‌که دانش غربی و غیراسلامی را تدریس می‌کنند، زاویه داشت تا نتوانند به ایدئولوژی حاکمیت آسیب برسانند. اما داستان حاکمیت با استادان دانشگاه بعد از اعتراضات سال ۱۴۰۱ به‌کلی عوض شد. یعنی تهدید امنیتی به دغدغه دوم تبدیل شد و مسأله اصلی حاکمیت به امنیتی کردن دانشگاه و استادان دانشگاه تبدیل شد.

این منبع حکومتی افزود: اساساً این تصور که نسل جدید فرمان‌بردار باشند، ۱۰۰درصد تصوری غلط است. به همین دلیل باید اذعان داشت، حتی اگر همه استادان هم حذف شوند، ذره‌یی در اراده دانشجویان برای مطالبه‌گری کاسته نخواهد شد؛ بنابراین باید گفت، رویکرد تصفیه‌ای نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه بذر کینه و نفاق و ناراحتی را تشدید خواهد کرد.

سایت حکومتی دنیای اقتصاد با عنوان واکنش عجیب به اخراج اساتید دانشگاه از سوی نمایندگان مجلس رژیم نوشت: علیرضا سلیمی، گفت: امنیت کشور مهم است، بحث، بحثِ توطئه علیه کشور است. هر کسی که با امنیت کشور بازی کرد، باید با آنها برخورد شود.

احمد زیدآبادی از عوامل باند مغلوب درباره اخراج استادان با حمله به باند غالب رژیم گفت: همه نهادها و دستگاهها از جمله دانشگاه را نه برای تولید علم و دانش، بلکه صرفاً ابزاری برای ترویج نوعی ایدئولوژی قدرت‌محورانه و انحصارگرایانه می‌خواهند! وی افزود: در گوشه گوشه دانشگاه گوش خوابانده‌اند تا مبادا استاد یا دانشجویی، حرفی خلاف سیاست رسمی به زبان آورد و چون به زبان آورده شود، "گزارش" آن بلافاصله روی میز امنیتی‌هاست تا دستور تعلیق و اخراج و تنبیه صادر شود.

سایت حکومتی دیده‌بان ایران نوشت: پس از فتح قوای دولت، مجلس، صدا و سیما و... حال اتوبوس خالص‌سازی به ایستگاه دانشگاه رسیده است.

در این باره آزاد ارمکی کارشناس رژیم به سایت حکومتی دیده‌بان ایران گفت: دولت جدید دیگر فرصتی برای ساماندهی امورش ندارد و برای نهایی کردن آن باید همه جا را تصاحب کند. تنها جایی که حضور رئیسی و اطرافیانش کمتر بوده، دانشگاه است. برای بیشتر و پررنگ شدن این حضور لازم است نیروهای غیرخودی را حذف کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اخراج استادان در مقایسه با سال ۵۹ و ۸۸ گفت: امروز دولت دنبال جذب افراد همفکر خودش است، اینها نیروهای اشغالگر هستند و دارند موقعیتها را تصاحب می‌کنند و هیچ شباهتی با جریان ۵۹ ندارند.

به باور من اینها نادانی است و ربطی به ۸۸ ندارد، بحث تصرف موقعیتها و منابع به واسطه گروهی است که خارج از قدرت بوده و حال قدرت را در دست گرفته‌اند و از آن سرمست هستند. این گروه هیچ چیزی را نمی‌فهمند. من رئیسیون را ضعیف‌ترین نیروهای کشور در تاریخ ایران می‌دانم، ... هم‌چون تشنه‌ای که یک نفس آب شور می‌خورد و تهش می‌ترکد. رئیسیون یک چنین سرنوشتی دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/047a63c3-6918-49c8-87b9-7599392b412a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات