728 x 90

اجلاس و تظاهرات بروکسل، پژواک آزادیخواهی مردم ایران

اجلاس و تظاهرات بروکسل، پژواک آزادیخواهی مردم ایران
اجلاس و تظاهرات بروکسل، پژواک آزادیخواهی مردم ایران

هموطنان شورشگر در سالگرد قیام سراسری مردم ایران علیه دیکتاتوری حاکم روز جمعه ۲۴شهریور در بروکسل یک گردهمایی پرشکوه برگزار کردند. آنها با برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی و راهپیمایی بزرگ پس از آن، بر عزم خود برای سرنگونی این حکومت تأکید کرده و شعار «می‌جنگیم، می‌میریم، ایرانو پس می‌گیریم» سردادند.

ایرانیان آزاده با شعارهای کوبنده خود این بار نیز پژواک صدای قیام در داخل کشور بودند. آنها با شعار «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیرخاک» پیام سرنگونی محتوم این رژیم را به گوش جهانیان رسانده و آن را به‌عنوان یک وظیفه ملی و میهنی برای هر ایرانی آزاده به ثبت دادند.

این تظاهرات در رسانه‌های خارجی انعکاس‌های زیادی داشته است.

خبرگزاری رویترز ضمن ارسال خبرهای گردهمایی بزرگ ایرانیان در این رابطه نوشت:

«هزاران تظاهر کننده خواهان سرنگونی حکومت آخوندی و برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند. سازمان‌دهندگان گفتند آنها هم‌چنین خواستار سیاست یکپارچه اتحادیه اروپا برای حسابرسی از حاکمان مذهبی ایران هستند».

 

لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی

سال‌ها است که لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی یکی از خواسته‌های اصلی مردم و مقاومت ایران از کشورهای اروپایی و بخصوص اتحادیه اروپا بوده است. سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین نیروی سرکوب اعتراضات مردمی شناخته می‌شود. خبرگزاری بلژیکی «بلگا» ضمن مخابره این خبر می‌نویسد:

«چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل سالگرد تظاهراتی را که یک‌سال پیش در ایران شروع شد را گرامی داشتند. آنها با حمایت از شورای ملی مقاومت ایران و پشتیبانان مقاومت، همبستگی خود را با جنبشی که پس از قتل مهسا امینی در ۲۵شهریور۱۴۰۱ آغاز شد، ابراز کردند... شرکت‌کنندگان بر خواسته‌های جنبش اعتراضی برای پایان دادن به‌رژیم دینی حاکم بر ایران و استقرار یک جمهوری بر مبنای برنامه[۱۰ماده‌ای] خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، تأکید کردند».

خبرگزاری بلگا هم‌چنین بر خواسته اصلی تظاهر کنندگان که لیست‌گذاری سپاه پاسداران است تأکید کرده است:

«تظاهر کنندگان هم‌چنین از جامعه جهانی خواستند موضع قاطع‌تری علیه رژیم ایران اتخاذ کند، آنها خواستار تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی شدند».

 

پایان رژیم مذهبی

خبرگزاری عربی شمس‌پرس با انعکاس خبر گردهمایی به سخنان خانم رجوی اشاره کرده و می‌نویسد:

«امروز مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران در سخنرانی مقابل نمایندگان ایرانیان مقیم اروپا گفت که تمامی نشانه‌ها حکایت از پایان رژیم مذهبی حاکم دارد.

به گفته خانم رجوی، این قیام امکان سرنگونی رژیم را برجسته کرده و مردم ایران را که از حمایت ۴دهه مقاومت سازمان‌یافته برخوردار بود را در آستانه دوران جدیدی از تاریخ خود قرار داده است».

 

نقش کانون‌های شورشی در هدایت قیام سراسری

کانون‌های شورشی در یک سال گذشته نقش جدی در شکستن سلطه سرکوب‌گرانه رژیم آخوندی بر جامعه ایران را برعهده داشته‌اند. آنها موتور محرک بسیاری از اعتراضات در سال گذشته بوده و با به آتش کشاندن مراکز سرکوب رژیم، مردم را به مقاومت هر چه بیشتر تشویق می‌کردند. کانون‌های شورشی تنها در روزهای سالگرد قیام با ۴۱۴ عملیات اختناق‌شکن در بیش از ۴۰شهر پیام سرنگونی این حکومت به هر قیمت را به مردم نوید دادند. خبرگزاری شمس‌پرس در قسمتی از گزارش خبری خود، در این باره [به‌نقل از سخنرانی خانم رجوی] نوشته است:

«آن هنگام که زنان و دختران دلیر ـ این نیروی اصلی تغییر ـ در خط مقدم به‌پا خاستند، آشکار شد تحولی که در ایران جریان دارد، از چنان شدت و عمقی برخوردار است که به سرنگونی محتوم دیکتاتوری دینی می‌انجامد و یک ایران آزاد را به ارمغان می‌آورد... مقاومت سازمان‌یافته و کانون‌های شورشی در داخل کشور همراه با شبکه‌های اجتماعی مجاهدین فعالیت‌های خود را بر شکستن تور اختناق و برپایی خیزش‌ها و گسترش آنها متمرکز کرده است».

 

پژواک صدای آزادیخواهی مردم ایران

تظاهرات ایرانیان آزاده این بار صدای آزادیخواهی جوانان و کانون‌های شورشی است که با نفی هر گونه دیکتاتوری خواستار یک جمهوری دموکراتیک هستند. ایرانیان آزاده با شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» پژواک صدای جوانان شورشگر هستند که تشنه آزادی بوده و آنرا در یک جمهوری دموکراتیک دنبال می‌کنند. طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای یک ایران آزاد هم‌چنان که برای مردم ایران بسیار جذاب و دست‌یافتنی است، با استقبال جهانی نیز همراه بوده است.

سایت «ئی‌یو ریپرتر»: «شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضمن تأکید بر نقش یگانهای مقاومت وابسته به مجاهدین خلق تأکید کردند که شعارهای در خیابانهای ایران مانند «مرگ بر ستمگر، شاه باشد یا رهبر» به‌وضوح نشان می‌دهد که مردم ایران با این شعار شاه سابق را رد می‌کنند. دیکتاتوری و تئوکراسی فعلی و به‌دنبال ایجاد یک جمهوری دموکراتیک هستند که در برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی منشور شده است. در ماههای اخیر ۳۶۰۰ نماینده پارلمان از سراسر جهان، ۱۲۴ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق و ۷۵ برنده جایزه نوبل حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند».

هم‌چنین بسیاری از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ape، سایت نروژی تروندر و... ضمن ارسال اخبار این گردهمایی به سخنان خانم مریم رجوی و تظاهرات چندین هزار نفره هواداران مجاهدین پرداخته‌اند.

 

جیغ بنفش آخوندی

سران حکومت آخوندی نیزبا واکنش‌های هراس‌آلود، نگرانی خود از برگزاری این گردهمایی را ابراز کردند.

سخنگوی وزرات خارجه حکومت آخوندی در یک توئیت نگرانی خود از برگزاری این گردهمایی را ابراز نموده و می‌نویسد:

«چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر مجاهدین در خاک خود تریبون بدهد؟» به این ترتیب سخنگوی رژیم تروریستی آخوندی در هراس از بالا گرفتن اعتراضات سراسری خواستار سرکوب مجاهدین در خارج از ایران نیز شده است.

 

چشم‌انداز انقلاب دموکراتیک

کنفرانس بین المللی بلژیک و راهپیمایی بزرگ پس از آن به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ مقاومت ایران باقی خواهد ماند. مقاومت ایران به‌دلیل همین تلاش‌ها توانسته است به اهداف خود که حمایت از قیام و تثبیت آلترناتیو دموکراتیک و درخشش کانون‌های شورشی برسد.

ایرانیان آزاده با شعارهای خود صدای کانون‌های شورشی و مردم معترضی شدند که برای سرنگونی این حکومت دمی از پای ننشسته‌اند. اقدامات هماهنگ ایرانیان آزاده در تلفیق با عملیات‌های اختناق‌شکن کانون‌های شورشی رژیم را به بن‌بست استراتژیک کشانده و تصویر واضحی از چشم‌انداز انقلاب دموکراتیک ترسیم می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11e8423b-fed5-456b-be0f-486c25b67fa4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات