728 x 90

اجلاس عمومی پارلمان اروپا - بحث درباره قیام ایران و سرکوب گسترده توسط رژیم آخوندی

اجلاس عمومی پارلمان اروپا
اجلاس عمومی پارلمان اروپا

اجلاس عمومی پارلمان اروپا - ۱۲مهر ۱۴۰۱

بحث درباره قیام ایران و سرکوب گسترده توسط رژیم آخوندی

 

در اجلاس عمومی پارلمان اروپا جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: . اجازه دهید تحسین خودمان را از تظاهرات در ایران ابراز کنم . این اعتراض برای آنها دهها نفر کشته را به همراه داشته است. اینها واقعیتهای در صحنه است، و فقط نظر نیست.

تعداد زیادی زخمی و بازداشت شده‌اند، از جمله چند خبرنگار که این رویدادها را پوشش می‌دهند. هم‌چنین اینترنت در بسیاری از مناطق کشور قطع شده است.

ما به همراه کشورهای عضو، به بررسی همه گزینه‌های در اختیارمان، از جمله اقدامات محدودکننده، برای رسیدگی به‌قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی رژیم ایران به تظاهرات ادامه خواهیم داد.

من این موضوع را در نشست بعدی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا با همکارانم مطرح خواهم کرد... .

 

ماریا سوریا رودریگز راموس نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا:

(مردم ایران) هم‌چنان در خیابان‌ها هستند و خواستار آزادیهای خود در برابر یک رژیم سرکوبگر، دیکتاتوری و حاکمیت مذهبی هستند. به همین دلیل است که آنها خواستار یک تغییر واقعی هستند. . ما باید تحریم‌ها را تمدید و به روز کنیم. . به این ترتیب ما می‌توانیم در کنار مردم ایران قرار بگیریم.

 

خاویر زالزالخوس، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

اجازه بدهید موضوع را درست بیان کنیم. موضوع صرفاً حجاب اجباری نیست. مسأله آزادیهای بنیادین است. مسأله رژیمی است که بر مبنای سرکوب و بی‌رحمی سیستماتیک علیه مردم خودش ایجاد شده است. رژیمی که ریاست آن به عهده فردی است که در قتل‌عام۶۷ که جنایتی است علیه بشریت، دست داشته است... در ایران یک قیام در جریان است. و ما نه فقط باید سرکوب را محکوم کنیم بلکه قربانیان سرکوب را نیز مورد حمایت قرار دهیم.

 

آنا فوتیگا عضو کمیته خارجی پارلمان اروپا ـ وزیر خارجه لهستان (۲۰۰۹)

(رئیسی) شخصی است که مستقیماً مسئول قتلهای فراقضایی و جنایت علیه بشریت در سالهای اواخر دهه۱۹۸۰ بوده است. معافیت از مجازات به‌خاطر این نوع جنایت را متوقف کنید. زمان آن فرا رسیده است که اقدامات محدود کننده علیه کسانی که این نوع رژیمهای وحشی را رهبری می‌کنند، اعمال کنیم.

 

ایزابل توواگیلری نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

اکنون زمان آن فرا رسیده که اروپا از مبهم صحبت کردن فاصله بگیرد. ما می‌بایست در کنار زنان ایران که الآن در حال نبرد هستند و علیه این رژیم می‌جنگند بایستیم.

 

ورونیکا ورچیونووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

من می‌خواهم به زنان ایرانی ادای احترام کنم که به خیابان‌ها رفته‌اند. آنها سزاوار حمایت و احترام ما هستند. ما باید هر چه در توان داریم را برای مقاومت و معترضانی که علیه سرکوب وحشیانه این رژیم می‌جنگند انجام دهیم. آنها برای حقوق پایه‌یی و آزادی مبارزه می‌کنند.

 

رادوسلاو سیکورسکی نماینده پارلمان اروپا از لهستان

خواهران ایرانی عزیز، من امیدوارم که شما در این نبرد پیروز شوید. شما قهرمانان ما هستید و من از صمیم قلب به شما سلام می‌فرستم.

 

دورین روکماکر، نماینده پارلمان اروپا از هلند

من احترام بسیار زیادی برای زنان و مردان ایران قائل هستم که ایستادگی می‌کنند و با یک رژیم جنایتکار مخالفت می‌کنند. این امر مستلزم شجاعت بسیار زیادی است

معترضان در ایران در امیدی برای آینده‌ای بهتر جان خود را به خطر می‌اندازند، آینده‌ای امن و آزاد.

خطاب به زنان ایران و همه زنان در سراسر دنیا که با سرکوب مخالفت می‌کنند، اجازه بدهید بگویم که من شما را می‌بینم، من صدای شما را می‌شنوم و به همه شما ادای احترام می‌کنم و من در طرف شما هستم.

 

سیمونا بالداسار نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

من هم از وزارت‌خارجه ایتالیا و هم‌چنین شما آقای بورل می خواهم از همه ابزارهای قدرت‌تان استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که افرادی که در زندان هستند در سریع‌ترین زمان ممکن آزاد شوند.

 

هرمن ترتچ نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

این می‌تواند آغاز پایان رژیم ایران باشد. در (آبان ۹۸) ۱۵۰۰نفر کشته شدند. اتحادیه اروپا باید به توافقات خود با این رژیم خاتمه دهد. ما باید به این سیاست اتحادیه اروپا که با رژیم ایران هم‌چون یک شریک برخورد می‌کند خاتمه دهیم.

 

دیوید لگا نماینده پارلمان اروپا از سوئد

خطاب به زنان ایران که در ایران تغییر ایجاد می‌کنند، ما از شما حمایت می‌کنیم. ما از صمیم قلب از آرزوهای مردم ایران که می‌خواهند در یک کشور با ثبات و آزاد زندگی کنند حمایت می‌کنیم.

 

خوزه مانوئل فرناندز نماینده پارلمان اروپا از پرتغال

مردم ایران به حاکمیت قانون اعتقاد دارند، و دارند برای دموکراسی می‌جنگند. بنا بر این، وظیفه ما باید این باشد که صدای آنها باشیم.

 

آنتونیو لوپز ایستوزیر وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

اعتراضات زنان و مردم جوان در تمام ایران گسترش پیدا کرده است. صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند زیرا تنها خواسته آنها این است که می‌خواهند در یک کشور آزاد و دمکراتیک زندگی کنند. آنها می‌خواهند که آزادانه زندگی کنند و حاکمیت آخوندها نباشند. اتحادیه اروپا دارد با یک کشور دیکتاتوری و بنیادگرا مذاکره می‌کند. ما نباید دیگر چنین رابطه‌یی با رژیم ایران داشته باشیم.

 

ایوان استفانک نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

اعتراضات که تقریباً به همه استانهای ایران گسترش یافته است توسط رژیم ایران به‌صورت وحشیانه‌ای سرکوب شده است و تاکنون منجر به ۴۰۰ کشته و بسیار مجروح از مردم شده است از جمله دانشجویان دانشگاه. در واقع آمار واقعی ممکن است خیلی بالاتر باشد. من هم‌چنین نسبت به سرنوشت بیش از بیست هزار بازداشت شده بسیار نگران هستم. اما با وجود این وحشیگری مردم ایران هم‌چنان در خیابان‌ها هستند. بنابراین من معتقدم که اتحادیه اروپا باید همین حالا اقدام کند. مردم ایران شایسته آزادی و احترام به حقوق‌بشر بنیادین هستند.

 

میلان زِوِر، نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی

رژیم ایران هرکاری از دستش بر بیاید برای جلوگیری از شورشها که خواهان دموکراسی و آزادی هستند انجام می‌دهد. اما من امروز خیلی خوشحال هستم که ببینم تمام پارلمان اروپا متحد هستند. ما همه از مقاومت ایران در نبردشان برای دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5d3b71c-835d-4b71-969b-5db2819188e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات