728 x 90

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران، «اجلاس خوزستان به‌پاخاسته» - سخنرانی بدری پورطباخ، پرویز خزایی و فلور صدودی

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران
اجلاس شورای ملی مقاومت ایران

سخنرانی همردیف مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران، نماینده شورا در کشورهای اسکاندیناوی و فلور صدیدی عضو شورای ملی مقاومت ایران

 

 

بدری پورطباخ –همردیف مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران

با سلام و درود به همهٔ دوستان، رفقا، خواهران و برادران و با اجازه از خواهر مریم و با تبریک به‌خاطر پیروزی کهکشان که البته دوستان بسیار زیبا از آن صحبت کردند. امسال بیش از همیشه کهکشان حاصل کار دسته‌جمعی هزاران تن از اعضاء و هواداران مجاهدین و دوستان شورا و کل مقاومت ایران است که با هدایت و رهبری خواهر مریم و کار شبانه‌روزی و فرماندهی ستایش برانگیز مسئول اولمان خواهرزهرا میسر شد امیدوارم بتوانم از طرف خواهران و برادارنی که بی‌نام و نشان در یک کار فشرده و ویژه کهکشان را آفریدند یک گزارش کوتاه بدهم.

شرایط ویژه سیاسی امسال نسبت به هر سال متفاوت بود.

اولاً؛ روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که رژیم به امتیازگیری از آن خیلی دل‌بسته بود.

ثانیا؛ نمایش انتخابات رژیم که نتیجه‌اش هم پیشاپیش مشخص بود که انقباض هر چه بیشتر رژیم و شروع دوران جدیدی است.

ثالثا؛ اوجگیری خیزش‌ها و اعتراضات به‌رغم کرونا،

و رابعاً فعالیت‌های کانون‌های شورشی که شش‌ماه گذشته با گسترش کیفی و کمی همراه بود. و خیلی عوامل دیگر که فرصت گفتن آنها نیست. ولی از اینها می‌خواهم یک نتیجه بگیرم که به‌دلیل همین شرایط ویژه، مسئولان مربوطه هم تعهدات خودشان را نسبت به سال قبل در کم و کیف تغییر دادند. گفتنی زیاد است ولی متأسفانه وقت هم نیست و مجبورم فقط چند موضوع کوچک را بگویم. موضوع اول قبل از هر چیز آنچه کهکشان امسال را متمایز می‌کرد، حضور فعال و ارتباط مستقیم جوانان شورشگر و کانون‌های‌شورشی بود که حال و هوای دیگری به کهکشان داد. که به‌محض اعلام مؤسسان پنجم با سرعت بسیار چشمگیر اعلام آمادگی کردند.

 

البته خیلی از کانونها مصرانه درخواست شرکت داشتند که به درستی قسمت امنیت مانع شرکت مستقیم‌ آنها شد که گزارش مشروح‌تر را انشاالله دوستان دیگرم امروز می‌دهند.

موضوع دوم ابعاد شرکت‌کننده در برنامه بود. از ابتدا مسئولان نیرویی تعهدات خودشان را نسبت به سال قبل کیفاً بالا بردند و برای این نقاط وصل که سال قبل ۳۰هزار بود خیز ۵۰هزار برداشتند. البته هیچ تصوری از مشکلات پیش‌رو برای این تعهد نداشتند. این‌طور هم نبود که بگویم مثل سال گذشته فقط عدد بالاتر رفته. کسایی که دستشان در کار هست می‌دانند وقتی ارقام حد می‌شکند و بالا می‌رود، قوانین عوض می‌شود و کار بسیار مشکل‌تر می‌شود. هم‌چنان‌که گفتم عدد ۵۰هزار تضادهای بسیار بزرگی به همراه آورده بود اول از همه امنیتی. امسال به طرق مختلف رژیم درصدد نفوذ و زمینه‌سازی برای حک کردن شبکهٔ ارتباط در روزهای برنامه بود. روشن است که امنیت و سلامت ۵۰هزار نقطه و این‌که چطور باید مطمئن بود که هر کدام چه مستقیم چه به‌صورت غیرمستقیم آلوده نباشند چقدر مشکل است. از طرف دیگه کسانی هم که دست‌اندرکار دعوت نیرو بودند کارشان دشوار بود؛ چرا که رعایت پارامتر امنیت در بسیج و دعوت، خواه و ناخواه کارشان را مشکل کرده بود. از طرف دیگر کار مسئولان امنیت هم به‌غایت دشوار بود. باید بین اعمال کامل ضوابط امنیتی و در عین‌حال نبستن فضا برای افرادی که کار نیرویی می‌کردند تعادل برقرار می‌کردند. اضافه کنم که بعد از شکست رژیم در توطئه تروریستی در ویلپنت در ۲۰۱۸ و دستگیری عواملش، رژیم تمرکزش را روی خرابکاری سایبری در شبکه‌های مقاومت گذاشته بود. سال گذشته طرح پیچیده‌یی را پیش برد که طرحش به‌لحاظ امنیتی شکست خورد، اما به‌لحاظ شیطان‌سازی کارهایی کرد که بعد شنیدید که شرکت تردستون ۷۱ گوشه‌یی از آن‌را افشا کرد.

امسال با هوشیاری و همیاری همهٔ دوستان و تلاش مسئولان ذیربط، هر دو طرحش هم امنیتی و هم شیطان‌سازی خوشبختانه شکست خورد. علاوه بر امنیت موضوع فنی و تجهیزات بسیار عظیم مورد نیاز برای وصل ۵۰هزار نقطه و ارتباط با تجمعات و ارائه این صحنه‌ها در کهکشان را هم که اصلاً الآن نمی‌توانم واردش بشوم. روشن است که چه کار پیچیده‌یی بود. هزاران ساعت طراحی و کار برده تا این ارتباط عظیم برقرار بشود. و همین جا باید از صبر و بردباری و سخت‌کوشی خواهران و برادران در کمیته‌های متعدد و فشردهٔ فنی و امنیتی که شبانه روز بی‌نام و نشان کار کردند سپاسگزاری کنیم. اضافه کنم که علاوه بر ارتباط آنلاین ۵۰هزار، همزمان در ۹کشور تظاهرات و گردهمایی بود و به‌طور خاص تجمع و راهپیمایی آلمان خودش ابعاد یک کهکشان را داشت. که البته با نقاط وصل پراکنده در تعارض بود ولی مسئولان مربوطه با تعهدپذیری هر دو مسئولیت را قبول کردند و پیش بردند.

 

موضوع بعدی ابعاد سیاسی و بین‌المللی شرکت شخصیتها بود. و باید بگویم به‌رغم موضوعات مختلف اعم از تحولات بین‌المللی، مذاکرات انتخابات رژیم و یا مسائل جنگ سیاسی متعددی که با اطلاع یا بی‌اطلاع قبلی در دستورکار سیاسی در این مدت بود ولی خوشبختانه مسئولان مربوطه توانستند در یک کار جمعی به تعهدشان نزدیک بشوند و همین برنامه برای سه روز کامل طراحی شد. که هر روزش کیفاً و کما نسبت به کهکشانهای قبلی متفاوت بود. نتیجه این‌که ۱۲۰۰شخصیت در صحنه شامل ۱۱نخست‌وزیر، ۳۳سناتور و نمایندهٔ آمریکا ۳۰شخصیت و مقام سابق بالای آمریکا و ۷۵وزیر و ۲۵۰پارلمانتر حضور داشتند. حالا بعد از کار دعوت، دو مسأله جدی‌تر یکی وصل ارتباط این شخصیتها و دیگری هم حل و فصل مسأله ارائه آن بود. در مجموع ۴۰۰نفر برای سخنرانی اعلام آمادگی کرده بودند و النهایه در سه روز به مدت ۲۸ساعت ۲۰۵نفر سخنرانی کردند. روشن است که برنامه‌ریزی و سخنرانی ۲۰۵نفر و ارائه درست آن هم در کمیت و هم در کیفیت در سه روز و هم مسائل فنی آن کار بسیار بسیار مشکلی بود که خوشبختانه موفق پیش رفت. در ترکیب شخصیتها هم که برخی رسانه‌ها گفتند در شرایط دوقطبی آمریکا حضور مشترک دمکراتها و جمهوری‌خواهان اتفاقی بی‌نظیر بود. از آمریکا علاوه بر حضور وزیر خارجه سابق آمریکا حضور قدرتمند اعضای کنگره به‌طور خاص ۱۱ سناتور که از هر دو حزب بودند مانند سناتور منندز رئیس کمیتهٔ خارجی سنا تا سناتور تد کروز جمهوریخواه و ۲۲ نماینده شامل رهبر جمهوری‌خواهان آقای مک کارتی و رئیس نمایندگان دموکرات آقای حکیم جفریس بودند در اروپا هم شرکت نخست‌وزیر کنونی اسلوونی و فراخوانش به تشکیل هیأت بین‌المللی برای حسابرسی حول قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی یک شوک برای رژیم و حتی برای اتحادیه اروپا بود. هم‌چنین حضور نخست وزیران سابق ایتالیا، بلژیک، سوئد و ایرلند و هم‌چنین چندین وزیر خارجه سابق هم که برجسته بود. سوزش رژیم را هم که در این هفته دیدیم و حضور شخصیت‌های والا براش خیلی گران تمام شده و شروع به فشار گذاشتن روی شخصیتها کرده. مثلا آقای اشرف ریفی وزیر سابق دادگستری لبنان خشم رژیم را آن‌چنان به‌شدت برانگیخته و حزب‌الله به‌شدت به او حمله کرده که البته ایشان هم جواب دندان شکنی به رژیم و حزب‌الله دادند.

 

نکته آخرم محتوای صحبت‌هاست که همه اساساً روی سه نکته متمرکز بودند. یکی نقش رئیسی به‌عنوان جلاد ۶۷، پایان بازی مدره و سخت‌سر در صحنه بین‌المللی، ضرورت سرنگونی رژیم و حمایت از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و خواهر مریم.

در یک‌کلام از همهٔ اینها می‌خواستم این نتیجه را بگیرم که هم‌چنان که خواهر سهیلا گفت؛ یک کهکشان نبود بلکه چند کهکشان باهم انجام شد. و البته در کنار اینها باید اضافه کنم که طبق معمول مشکل دائمی مالی را هم که داشتیم. به‌طور خاص با طولانی‌تر شدن کرونا مشکل مالی برای ما شدیدتر شده چون می‌دانید که تأمین هزینه‌ها با کمک هواداران و حامیان مقاومت است و با این شرایط هواداران با بحران مالی روبه‌رو و برای کمک به سازمان با مشکلات بسیار مواجه بودند. در نتیجه برای پیش‌بردن کهکشان در دوران کرونا تضاد مالی موزیک متنی بود که باید با آن مقابله می‌کردیم.

 

اما در پایان، خارج از این پارامترهای سیاسی که گفتم می‌خواستم به یک عواملی اشاره کنم که کهکشان امسال را متفاوت و پیروز کرد. به‌خصوص که همزمان با کهکشان پروژه‌های دیگری هم روی میز بود که در روال معمول با تقسیم انرژی‌ها، کهکشان را معمولاً زیر علامت سؤال می‌برد و بدون تعهدپذیری و مسئولیت‌پذیری یکایک مجاهدین و هواداران و اشرف‌نشانها در کشورهای مختلف خلق چنین کهکشانی امکانپذیر نبود. این تعهدپذیری البته خلق‌الساعه نبود و حاصل آموزش‌های مستمر سیاسی تشکیلاتی و ایدئولوژیک در درون مجاهدین و حامیانشان بود که با درک شرایط سیاسی و دوران جدید مصمم شدند که بی‌شکاف تمام توانایی‌ها و ظرفیت‌های خودشان را در خدمت سرنگونی رژیم به کار بگیرند و من‌جمله کهکشان متفاوتی برگزار کنند. در یک‌کلام کهکشان علاوه بر زمینه‌های سیاسی مساعد می‌توانم بگویم که محصول انتخابهای نوینی در مسئولیت‌پذیری و تعهدپذیری بالاتر بود. مجاهدین تعهد دادند که به‌دنبال تعهد مسؤل اولشان رویکرد اول من را با تقدم‌دادن به جمع و دیگران جایگزین کنند و این انتخاب بود که قدرت چند برابر به یکایک ما برای برخورد با مشکلات و باز کردن بن‌بستها داد که سنگ‌بنای آن البته از انقلاب درونی مجاهدین گذاشته شده است. در این راستا همه با کنار زدن فرد‌گرایی یا بخش‌گرایی تعهدات بزرگ را که در ابتدا غیرممکن به‌نظر می‌آمد ممکن کردند. چرا که هر لحظه همه آماده بودند تا به یاری خواهر و برادر دیگر که مسئولیتش در آن لحظه اولویت داشت و یا با مشکل مواجه شده بود دنبال آن بروند، حتی اگر در کار خودشان اخلال و یا تأخیر بشود. در این مسیر برای شکل گرفتن جمع و مناسبات نوین برای پیشبرد تعهدات بزرگ و غیرممکن اصل طلایی که همه آویزه گوش کرده بودند شنیدن همدیگر و استقبال از هر تضاد و مشکل در این مسیر بود. همه یاد گرفتیم که با روی باز از تضادها استقبال کنیم و برای به دست آوردن راه‌حل برای هر تضاد و بن‌بستی جابه‌جا با مراجعه به جمع و طرح مشکلات در کمیته‌ها پاسخ و راه‌حل برای باز کردن گره‌ها و مشکلات را در بیاوریم و اجازه ندهیم که مشکل به دست و پایمان بپچید. و به این ترتیبت در مسیر این جمع بود که جمع معجزه‌گر و بن‌بست‌شکن با مناسبات متعالی پدیدار شد و می‌توان و باید را اثبات کردند.

 

در پایان بار دیگر می‌خواستم از مسؤل اول سازمان خواهر زهرای عزیزم تشکر کنم که نقش اصلی را در جاری کردن این ارزشها و مناسبات نوین در جمع ما داشتند. هم‌چنین اجازه می‌خوام یک بار دیگر از همهٔ دست‌اندرکاران و به‌طور ویژه از همه خواهران و برادرانم که در جای جای این پروژه در اشرف۳ و در کشورها به‌ویژه در قسمت‌های پشتیبانی و مالی بودند سپاسگزاری کنم که بی‌نام و نشان و صبورانه سخت‌ترین بخش کار را داشتند و بدون انتخاب‌های جمع آنها در اثبات تعهدات دیگران، ماده شدن این پروژه عملی نبود. با تشکر از همه شما که گوش کردید با معذرت از طولانی شدن و پیش به سوی تعهدات بزرگ‌تر.

 

پرویز خزایی-نماینده شورای در کشورهای اسکاندیناوی

سرکار خانم مریم رجوی، اعضای محترم شورای ملی مقاومت و یاران ارزنده و پایدار حاضر در این اجلاس. ابتدا من به‌برادر سرفرازم مسعود فرشچی درود می‌فرستم و یاد و نام و خاطره‌اش را گرامی می‌دارم.

خانم رجوی و یاران گرامی تحولات روزهای اخیر و انفجار شادی و پیروزی داخلی و بین‌المللی این کهکشان سراسری را من یکی از بزرگ‌ترین رویدادها و نقاط عطف در تاریخ این مقاومت می‌دانم که اثرات سیاسی و بین‌المللی آن هنوز کاملاً تکمیل نشده است. رویدادی در ردیف ۳۰خرداد و تأسیس شورای ملی مقاومت ایران که چهل‌سالگی آن مبارک باد. پرواز تاریخی مسعود رجوی به فرانسه، عزیمت به جوار خاک میهن و تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران و شکست طلسم جنگ ضدمیهنی خمینی. شکست توطئه هفده ژوئن و شکست خفت‌بار لیست‌گذاری مقاومت توسط کشورهای غربی. اکنون بعد از چهار دهه جنگ تمام‌عیار علیه فاشیسم هیتلرنشان خمینی و خامنه‌ای به‌طور کامل و دندان شکن یکی علیه توطئه‌های انترناسیونال بی‌غیرتها و سوداگران.

 

دوم بازی طولانی اصلاحات‌نمایی و مدره‌آفرینی در بطن این نظام آدم‌خوار مطلقاً برای همیشه شکست‌خورده و استراتژی پایدار و گرای درست این مقاومت و رهبران و اعضا و یارانش کاملاً پیروز شده است. آنچه برای اعضای رژیم و مزدوران عبا و نعلین و فوکول‌کراواتی داخل و خارج کشورش مانده است، ابراهیم رئیسی است و بس. چه حسن تصادفی در چهلمین سالگرد تأسیس شورا سخنان مسعود که الآن هم شما خانم رجوی به‌آن اشاره کردید برای صدمین بار و آخرین بار به‌اثبات رسید که افعی کبوتر نمی‌زاید. و در این رژیم مدره‌یی یافت نمی‌شود. شورا و مجاهدین قیمت گزافی بابت سراب مدراسیون، که قدرتهای غربی هم به‌آن دامن می‌زدند پرداخته است. این مقاومت و فقط همین مقاومت و مسعود رجوی بود که فریب میانه‌بازی را نخورد و در مقابل شیادانی مانند خاتمی گفت اگر راست می‌گویید یک قطره آزادی و یک گرم حکومت قانون بیاورید ما را به‌ماجراجویی متهم کردند و مژده گذار مسالمت‌آمیز به‌دموکراسی و مبارزه بی‌هزینه سر دادند. و البته نهایتاً از زیر عبای ملا سربرآوردند و شهیدان و اسیران بیشتری را به‌این مقاومت تحمیل کردند. براستی که باید در مقابل مسئول این شورا سر تعظیم فرود آورد و در مقابل این فشارها خم به‌ابرو نیاورد و ذره‌یی از خطوط انقلابی و میهن‌پرستانه عدول نکرد. خطوطی که امروز مثل آفتاب می‌درخشد. و بدون تردید هر آزادیخواه و میهن‌پرست واقعی در مقابل آن کلاه از سر برمی‌دارد. در سطح بین‌المللی برای تقویت همین مدره‌های موهوم ما را در لیست تروریستی گذاشتند در عراق بمباران کردند در ۱۷ژوئن به رئیس‌جمهور ما تعرض کردند به مزدوران و جیره‌خواران میدان دادند تا شاید مدره‌یی موهوم را تقویت کنند. و حالا آنها یک عذرخواهی بزرگ به مردم ایران، خانم رجوی و جنبش مقاومت و رهبر آن مسعود رجوی بدهکارند. همان‌گونه که به‌خاطر کودتای ۲۸مرداد بدهکارند. اکنون مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران و کانون‌های قهرمان شورشی به همراه انترناسیونال باشرف‌ها و انسان‌دوستها و آزادیخواهان در پهنه جهانی ضربه‌ٔ نهایی بر پیکر نظام‌آخوندی وارد آورده و ایران‌زمین آزاد و سربلند سرانجام بعد از قرن‌ها حکومت چکمه و نعلین به جایگاه تاریخی خود برمی‌گردد. میهنی که اولین اعلامیه جهانی حقوق‌بشرش درباره ادیان و عقیده توسط کورش کبیر ۲۰۰۰سال پیش صادر شده است که لوحه سنگی آن در دفتر سازمان ملل در مقر سازمان ملل در نیویورک که من این افتخار را دارم که عضو کوچکی از هیاتمان در سازمان هستم و هم‌چنین شعر بزرگی در آنجا می‌گوید بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند تا پایان چو عضوی به‌درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار، به زبان انگلیسی توسط شاعر بزرگ انگلیسی ترجمه شده که این هم در مقر سازمان ملل متحد نصب است با این ترجمه زیبا که این شاعر انگلیسی کرده این علاوه بر فرش‌ها و تمام آثار هنری است. من صریح این را برای ثبت در تاریخ به‌خوانم

یکی از بهترین ترجمه‌هایی که تا حالا شده.

آنچه امروز به‌دست آمده حاصل نمی‌شود مگر با تشکیلات منسجم و پایداری این مقاومت با این پنج عنصر که من همیشه به‌عنوان ۵ فرمان تکرار می‌کنم که واقعاً ۵ فرمان همه مقاومت‌های سازمان‌یافته پیروز جهان هست.

آرمان درست

تشکیلات منسجم و گسترده

رهبری مقتدر و درست

گرای درست

و پرداخت بالاترین بها

درود. درود بزرگ به شما و مسعود، قهرمان تاریخی و احیا کننده راه و رسم مصدق و به همه یاران و کانون‌های شورشی و رزمندگان داخل کشور و اشرف۳ سرفراز و پیروزمند. متشکرم

 

فلور صدودی-عضو شورای ملی مقاومت ایران

چهلمین سالگرد شورای ملی مقاومت را خدمت آقای مسعود رجوی، خدمت شما خانم رجوی عزیز و همهٔ اعضای شورای ملی مقاومت تبریک می‌گویم.

به‌خاطر اهمیت کهکشان امسال و تأثیری که روی من گذاشت، با اجازه صحبت‌های امروزم را فقط اختصاص به کهکشان می‌دهم.

با درود به شما خانم رجوی عزیز و سلام به همهٔ اعضای محترم شورای ملی مقاومت ایران و با خوشآمد به یارانی که به‌عنوان ناظر در این جلسه همراه ما هستند و با عرض تبریک به‌مناسبت کهکشان باشکوه و بی‌نظیر مقاومت ایران!

من امروز سرفرازانه مفتخر به همراهی آزادیخواهان و همراهان مقاومت ایران هستم. چون در هر سرفصلی، دگربار به عظمت و توانمندی همرزمان مجاهدم بیشتر معتقد می‌شوم. کهکشان ما که در سالگرد سه سرفصل تاریخی وطن عزیز مان ایران امسال اجرا شد و از ویژگی خاصی برخوردار بود و آن حقانیت این مقاومت بعد از ۴۰سال بود و استراتژی درست مقاومت ایران به رهبری آقای مسعود رجوی که همیشه بر محق بودنش پای می‌فشرد، به اثبات رسید.

 

کهکشان امسال، کهکشان دیگری بود با فرازهای شکوهمندش که مهم‌ترین آن حضور پرشکوه کانون‌های شورشی از شهرهای مختلف ایران عزیز مان بود. حضور پررنگ شورشیانی از هزار شورشگر بی‌بدیل که در موقعیت امروز ایران با پذیرش نهایت خطر با مقاومت ایران همراه شده‌اند و برای پیوستن به مؤسسان پنجم و همراه شدن با ارتش آزادیبخش ملی ایران برای نجات مردم اسیرشان اعلام آمادگی کردند و تصویر همهٔ آنها شهرهای میهن دربندمان بسیار انگیزاننده بود و نوید آزادی ایران را می‌داد. درود! درود بر همهٔ آنها!

در فرازی دیگر که تصویر مرا به هم ریخت، نام خاوران بود صحنه‌یی از عکسهای شهدای سال۶۷ که با گل سرخ مزین شده بود و البته با صدای حزن‌انگیز ساز ویولن که اعدام آن جوانان همیشه جاودان را به‌خاطر می‌آورد و با حضور شما و گلریزان در آن مکان مقدس و این‌که همیشه فرموده‌اید آرام نخواهیم بود تا مسببان آن جنایت را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به پای میز محاکمه جهان بکشانیم.

این یادواره که نه امروز، همیشه و همیشه از طرف مقاومت ایران در سالیان مختلف برپا شده از کارهای بسیار انگیزاننده به‌خصوص خود شماست که مرهمی‌است بر دلهای مادران داغدار. باید متذکر شوم که به دفعات برای بزرگداشت شهدای سال۹۸ مراسم باشکوهی داشته‌اید.

و فراز دیگر این کهکشان، یادی از جان‌باختگان کرونا بود که با تابوتی از گلهای زیبای سفیدرنگ که نشان از مظلومیت قربانیان را به تصویر می‌کشید. نفرین بر خامنه‌ای که برای چندصباحی بیشتر ماندن در حکومت ننگینش، هموطنان عزیز ما را به نیستی می‌کشاند و خانواده‌های بیشمار دیگری را داغدار عزیزان خود می‌کند.

 

و اما در این کهکشان پرشکوه، حضور هزاران هزار هوادار همیشگی مقاومت ایران از ۵۰ هزار مکان از ۵قارهٔ دنیا و از ۱۰۵ کشور بسیار شگفت‌انگیز بود و باید به مجاهدین خلق درود فرستاد که  در کارنامهٔ درخشان مبارزاتی آنها ما شاهد همبستگی هزاران هوادار مقاومت ایران بودیم.

در این قسمت می‌خواهم با قدردانی از هنرمندان مقاومت با برنامه‌ها و آهنگها و اشعار زیبا که کهکشان ما را زیباتر کردند، یادی هم داشته باشم، از هنرمندان مسئول سرنوشت مردم ایران که دیگر در بین ما نیستند و جای همه‌گیشان در کهکشان خاص امسال خالی بود.

خانم مرضیه، خانم مرجان، آقای عالیوندی، آقای آندرانیک، آقای سخایی، آقای قدرخواه و عماد جان، یادشان گرامی!

 

و اما فرازی دیگر از کهکشان همیشه به یاد ماندنی این بار حضور بیشمار شخصیت‌های برجستهٔ جهانی از نخست‌وزیران سناتورها، وزرای خارجه، پارلمانترها، شخصیت‌ها، شخصیت‌های قانون‌گذار و حقوق‌بشری که همیشه و همیشه از مقاومت ایران پشتیبانی می‌کنند و بخصوص ادارهٔ شما خانم رجوی، به شما به‌خاطر سالهای سرنوشت‌ساز که با گذار این مقاومت از راههای پرخطر و پر توطئهٔ بسیار باعث به سلامت رسیدن این مقاومت به چنین روزی شده‌اید و هم‌چنین پشتیبانی آنها از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما که همانا منشور آزادی مردم ایران است و مقاومت را به‌عنوان تنها آلترناتیو ایرانی آزاد و آباد می‌دانستند

آنها ضمن سخنان پربار و شنیدنی، خود را با افتخار با مقاومت همگام می‌دانستند و جالب این‌که خود را جزوی از خانوادهٔ بزرگ این مقاومت معرفی می‌کردند. شکی نیست که آنها هم‌چون هواداران این مقاومت در این دنیای بی‌عدالتی، درس صدق و صفا و فداکاری قرار گرفتند و با شما بودند.

حضور پررنگ دهها شخصیت برجسته و سخنان مهم آنها و این‌که همهٔ آنها خواستار سرنگونی رژیم ددمنش آخوندی بودند، از جلوه‌های پربار این کهکشان بود.

من مطمئن هستم مردم دربند ایران که امروز در کف خیابان‌ها برای حقوق خود به اعتراض ایستاده‌اند و می‌بینند که از ایران با همه فرهنگ و هنر و قدمت تاریخی‌اش، ویرانه‌یی بیش نمانده و مردم نجیبش به چه ذلتی گرفتار شده‌اند و جوانانش برای کلمهٔ آزادی جان خود را فدا کرده‌اند، نهایتاً با قیام نهایی خود با پیشتازی کانون‌های شورشی و ارتش آزادیبخش این رژیم جهنمی‌ را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد.

 

خانم رجوی عزیز، من در شب سوم کهکشان که ساعت از نیمه‌شب گذشته، با صحبت‌های پایانی شما به آن می‌اندیشیدم که چه مقاومتی، چه عظمتی و چه کهکشانی با چه سازماندهی و چه توانمندی از خود شما در هر سه روز که با تمرکز به تمام جهات و همهٔ صحبت‌ها هنوز سرشار از زندگی و بدون ذره‌یی خستگی؛ واقعاً درود بر شما! اجازه می‌خواهم در خاتمه دو سطر از نامهٔ مجاهد خلق مسعود فرشچی بگویم که در این روزها سازمان را ترک کرد و به جاودان پیوست. در این کهکشان واقعاً جایش خالی است. او نوشت:

هر جا پای مجاهدی برسد، خبری از سستی، ناتوانی و سردرگمی‌ نخواهد بود. هر چه هست، احیا و بالندگی و تکرار و تکثیر ارزشهای جاودانی است در عصر افولها و گمراهی‌ها و نامردمی‌ها». روحش شاد و راهش پر رهرو باد!

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c993ce4a-6360-4c5b-bcb0-a32f548eb592"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات