728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: فاصله بین بستری و فوت در موارد زیادی در تهران به کمتر از ۴۸ساعت رسیده، در ۲۴ساعته فوت شده، فرصت نشده کادر درمانی رسیدگی کنه، بیماری اگر افزایش پیدا کنه ما در تهران بین ۳ تا ۵برابر مبتلا و یک و نیم تا سه برابر فوت خواهیم داشت
  • سخنگو وزارت بهداشت رژیم: شیب صعودی ابتلاء و بستری در تهران به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است. در حال حاضر ۴۶۰۵بیمار کرونایی بستری که تعداد ۹۱۲نفر از آنان در ICU هستند.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: هفته اول شهریور ۱۸۰بیمار را از دست دادیم بعد به بالای ۲۰۰ و در هفته گذشته ما حدود ۲۷۰بیمار از دست دادیم یعنی روزانه ۳۰ تا ۴۰بیمار از دست می‌دهیم. ما باید عزای عمومی اعلام کنیم.
  • ۹زندانی زن در تبریز مبتلا شده‌اند. زندانی سیاسی معصومه صنوبری در میان بیماران است که به اتهام توهین به خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام و به نفع مجاهدین به ۸سال زندان محکوم شده است. در زندان تبریز پزشک برای زنان زندانی و محلی برای بستری کردن آنها وجود ندارد. بیماران را از سایر زندانیان جدا نمی‌کنند و سرعت شیوع بالاست.
  • فراخوان مقاومت ایران به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی موقت زندانیان و جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی و تشکیل یک هیات تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی زن.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۲مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از ۱۱۵هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۹۴۳نفر، در آذربایجان غربی به۳۰۰۲ نفر، در اردبیل به ۱۳۵۶نفر، در اصفهان به ۵۷۷۴نفر، در ایلام به ۹۶۰نفر، در تهران به ۲۷۲۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۷۳نفر، در خراسان جنوبی به ۸۳۷نفر، در خراسان رضوی به ۸۵۸۴نفر، در خراسان شمالی به ۲۰۳۴نفر، در خوزستان به ۷۴۷۳نفر، در زنجان به ۱۰۸۳نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۳۸۶نفر، در فارس به ۳۱۰۱نفر، در قزوین به ۱۰۶۹نفر، در لرستان به ۵۰۹۷نفر و در همدان به ۳۰۷۷نفر رسیده است.

در بحبوحه شیوع کرونا، روحانی خشم خود را از فاش شدن ابعاد فاجعه برملا کرد و گفت: «تشکر از همه رسانه‌ها و صدا و سیما که بسیار کوشش کردند در برابر کانالهای خارجی معاند ایستادگی بکنند که رویکرد آنها رویکرد هراس‌افکنی است می‌خواهند مردم و جامعه را بترسانند بی‌اعتمادی ایجاد کنند بگویند این آمار دقیق نیست این نحوه درمان دقیق نیست... مردم را هم نگران بکنند». وی در یک دروغ مضحک گفت: «اقتصاد آلمان امسال منهای ۵.۲درصد کوچک می‌شود... حتماً اقتصاد ما شرایط بهتری خواهد داشت ما حتی امیدواریم تا پایان سال احتمالاً یا مثبت بشه اگر هم منفی بشه خیلی پایین‌تر از رقم‌هایی است که برای آلمان اعلام شد». روحانی راست می‌گوید چون از نظر او اقتصاد چیزی جز سرقت و غارت اموال مردم و پرشدن جیب سردمداران رژیم و پاسداران جنایتکار و آقازاده‌های فاسد و تبهکار نیست، که آن هم همواره رشد مثبت داشته است!

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «موارد زیادی در تهران داریم که بین بستری و فوت کمتر از ۴۸ساعت رسیده ۲۴ساعته فوت شده، اصلاً فرصت نشده که کادر درمانی بهش رسیدگی کنه، سیر تصاعدی این بیماری اگر افزایش پیدا کنه ما در تهران بین ۳ تا ۵برابر مبتلا و یک و نیم تا سه برابر مرگ و میر داریم» (خبرگزاری قضاییه رژیم ۱۱مهر). وی طی نامه‌یی به استاندار تهران خواستار اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌یی در سطح استان شد (ایسنا ۱۲مهر).

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «از اوایل شهریور نمودار ابتلاء و بستری روزانه تهران مجدداً روند صعودی به‌خود گرفته و این شیب به‌شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است. در صورت تداوم این روند، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر طی هفته‌های آتی خواهیم بود. موارد بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است. تعداد ۴۶۰۵بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند که ۹۱۲نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲مهر).

در اصفهان، بهروز کلیدری معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شهریور بیش از ۷۳۰۰بیمار بستری کردیم. اگر توجه بفرمایید به بیمارانی که سرپایی تست‌هایشان مثبت شده آمار قطعاً بالاتر است. ما در اسفند بعضی از روزها ۴۰-۵۰ تا ۱۰۰بیمار را شناسایی می‌کردیم. اما در دو هفته اخیر ما روزانه بیش از یکهزار بیمار شناسایی می‌کنیم. در دو هفته اخیر بیش از ۳۰۰بیمار طی ۲۴ساعت بستری شدند. در هفته اول شهریور ۱۸۰بیمار را از دست دادیم... در هفته گذشته ۲۷۰بیمار از دست دادیم. روزانه ۳۰ تا ۴۰بیمار. ما باید عزای عمومی اعلام کنیم. به‌نظر می‌آید این روند هم رو به صعود هست. الآن نزدیک به ۱۵۰۰بیمار بستری داریم و روزانه ۳۰ تا ۴۰بیمار هم اضافه می‌شود. الآن بیمارانی را از دست می‌دهیم که غیرقابل باور است در یکی از شهرستانها شب گذشته یک پدر ۵۳ساله و پسر ۲۴ساله به فاصله دو ساعت از دست رفتند. هفته گذشته یک جوان به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده بود و در فاصله ۱۵دقیقه از مراجعه دچار ایست قلبی شد و از دست رفت. تاب‌آوری سیستم به‌جایی رسیده که ممکن است از این به‌بعد بیماران در صف انتظار قرار بگیرند و ممکن است ما تعداد زیادی بیمار را از دست بدهیم» (تلویزیون شبکه اصفهان ۱۱مهر)

همزمان شمار زیادی از زندانیان در شهرهای مختلف به این ویروس مبتلا شده‌اند. دست کم ۹زندانی زن در زندان تبریز جزو مبتلایان هستند. در این زندان پزشک برای زنان زندانی و محلی برای بستری کردن آنها وجود ندارد. از آنجایی که بیماران را از سایر زندانیان جدا نمی‌کنند، سرعت شیوع بالاست. زندانی سیاسی معصومه صنوبری ۳۲ساله در میان مبتلایان زندان تبریز است. وی که دارای یک فرزند است در ۱۵اسفند۹۷ دستگیر و در بازداشتگاه اطلاعات تبریز به‌شدت مورد شکنجه قرار گرفت که هنوز از آثار آن رنج می‌برد. وی در مرداد۹۸ با وثیقه آزاد شد و مجدداً در ۱۶بهمن۹۸ بازداشت و در ۲۶اسفند۱۳۹۸ به اتهام توهین به خامنه‌ای، تبلیغ علیه نظام و به‌نفع مجاهدین به ۸سال زندان محکوم شد. تلاش خانواده زندانیان برای آزادی موقت آنان با مخالفت دژخیمان مواجه شده است. در حالی‌که غذای زندان بسیار بد و برای بیماران قابل استفاده نیست، آنها قادر به تأمین حداقل مایحتاج خود نیستند.

مقاومت ایران، خواستار اقدام سریع دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی موقت زندانیان و جلوگیری از وقوع یک فاجعه در میان صدهاهزار زندانی می‌باشد و بار دیگر بر فراخوان خانم مریم رجوی مبنی بر تشکیل یک هیات تحقیق بین‌المللی و بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی زن تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲مهر۱۳۹۹ (۳ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a8a9a71-3c75-4250-9692-69fa3e95d205"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات