728 x 90

اتحادیه اروپا، ۶شخص مرتبط با رژیم ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

بنا به گزارش سایت اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه ۲۹تیر شورای اتحادیه اروپا ۶شخص مرتبط با رژیم ایران را به‌دلیل حمایت نظامی از روسیه و رژیم (سوریه) تحریم کرد و نوشت:

سایت شورای اروپا ۲۹تیر ۱۴۰۲:
ایران: اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده جدیدی را برای حمایت نظامی از سوریه و جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین اتخاذ می‌کند
شورا امروز چارچوب جدیدی را برای اقدامات محدودکننده با توجه به حمایت نظامی رژیم ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین ایجاد کرد.

این رژیم جدید، صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت و تولید وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) از اتحادیه اروپا به ایران را ممنوع می‌کند. هم‌چنین محدودیت‌های سفر و مسدود کردن دارایی‌ها را که می‌تواند علیه افراد مسئول، حمایت‌کننده یا درگیر در برنامه پهپاد ایران اعمال شود، پیش‌بینی می‌کند.

این رژیم جدید، مکمل سه بسته تحریم‌های مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین است که افراد و نهادها را هدف قرار می‌دهند که آخرین آن در فوریه ۲۰۲۳ بود.
شورا امروز هم‌چنین تصمیم گرفت تا نام شش فرد ایرانی را تحت دو رژیم تحریمی موجود برای حمایت نظامی ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین (پهپادها) و رژیم سوریه (سیستم‌های دفاع هوایی) قرار دهد.

افراد تعیین‌شده در معرض مسدود شدن دارایی‌ها هستند و شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپا از در اختیار گذاشتن وجوه در اختیار آنها منع می‌شوند. آنها هم‌چنین مشمول محدودیتهای مسافرتی هستند که مانع از ورود یا عبور آنها از سرزمینهای اتحادیه اروپا می‌شود.

تصمیمات امروز نشان‌دهنده عزم اتحادیه اروپا برای ادامه واکنش سریع و قاطع به اقدامات ایران است. اتحادیه اروپا تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه و استقرار مرگبار آنها در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین را محکوم می‌کند.

اقدامات حقوقی مربوطه، شامل اسامی افراد و نهادهای فهرست شده، در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است.

تحریم شدگان عبارتند از:

پاسدار علیرضا تنگسیری سرکرده نیروی دریایی سپاه و رئیس هیات مدیره شرکت پراور پارس
محسن اسدی عضو هیات مدیره شرکت پراور پارس
محمد رضا محمدی عضو هیات مدیره شرکت پراور پارس
محمد صادق حیدری موسی عضو هیات مدیره شرکت پراور پارس

حمیدرضا شریفی تهرانی عضو هیات مدیره صنایع هوافضای قدس
و فریدون محمدی سقایی به خاطر کمک به سیستم پدافند رژیم اسد

پیشینه
در دسامبر ۲۰۲۲، شورا نسبت به گزارشهای مربوط به تولید پهپادهای ایرانی با اجزای منشأ بین‌المللی از جمله اروپا ابراز نگرانی کرد. در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا به تمام اقداماتی که از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت می‌کند، پاسخ خواهد داد.

اتحادیه اروپا قاطعانه در کنار اوکراین می‌ایستد و تا زمانی که لازم باشد به حمایت اقتصادی، نظامی، اجتماعی و مالی از اوکراین ادامه خواهد داد.

تحریم‌ها علیه سوریه اولین بار در سال۲۰۱۱ در پاسخ به سرکوب خشونت‌آمیز مردم غیرنظامی توسط رژیم اسد اعمال شد. تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد سوریه، رژیم اسد و حامیان آن و هم‌چنین بخش‌هایی از اقتصاد را که رژیم از آنها سود می‌برد، هدف قرار می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9277f060-4dab-49a4-985c-fbb4a0a328d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات