728 x 90

آکسیوس: گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره حملات به رژیم ایران

جنگنده اف ۳۵
جنگنده اف ۳۵

به گزارش سایت آکسیوس ۱۸مهر، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، درباره برنامه‌های حمله احتمالی اسراییل به رژیم ایران، تماس تلفنی مهمی داشته باشد. به‌گفته سه مقام آمریکایی، این نخستین گفتگوی مستقیم بین دو رهبر طی دو ماه گذشته و در شرایطی پرتنش خواهد بود.

این تماس پس از آن انجام می‌شود که اسراییل در حال بررسی انجام حملاتی به رژیم ایران است که می‌تواند به‌شدت تنشهای منطقه‌یی را افزایش دهد. به‌گفته منابع اسراییلی، نتانیاهو سه‌شنبه شب با وزرای ارشد و مقامات نظامی اسراییل مشورت کرد تا درباره زمان و دامنه این حملات تصمیم‌گیری شود. پیش‌بینی می‌شود که این حملات شامل ترکیبی از حملات هوایی به اهداف نظامی و عملیات‌های مخفیانه باشد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که بایدن قصد دارد از این تماس برای ایجاد محدودیت‌هایی در اقدامات تلافی‌جویانه اسراییل استفاده کند. هم‌چنین ایالات متحده خواهان اطمینان از این است که اسراییل به اهداف مهم در ایران حمله کند و از حملات نامتناسب خودداری نماید.

این گفتگو در حالی صورت می‌گیرد که یک هفته پیش، رژیم ایران حدود ۱۸۰ موشک بالستیک به سمت اسراییل پرتاب کرد که در پاسخ به مجموعه‌یی از ترورهای اسراییل علیه مقامات حماس و حزب‌الله انجام شده بود.

مقامات اسراییلی و آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند که تنشها ادامه خواهد داشت و رژیم ایران به حملات اسراییل پاسخ خواهد داد.

 

واشنگتن پست روز ۱۸مهر درباره لغو سفر گالانت به آمریکا نوشت: لغو سفر گالانت نشان دهنده تنش‌ها در آستانه حمله متقابل ایران است
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل قرار بود روز چهارشنبه در پنتاگون به همتای خود دیدار داشته باشد، اما این سفر به‌طور ناگهانی لغو شد... . مقامات اسراییلی گفته‌اند که این کشور در حال آماده‌سازی پاسخ نظامی قابل توجهی به حمله (رژیم ایران) است، مقامات آمریکایی می‌گویند که اسراییل، آنها را در مورد برنامه‌ریزی خود آگاه نکرده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a2e6d7c-c7f3-4295-9633-246b2f3a76d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات