728 x 90

آکسیوس: نتیجه توافق نامشخص است زیرا شکافها باقی مانده است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

آکسیوس روز ۲۹مرداد در گزارشی از روند مذاکرات برجام و تنشهای بین اسرائیل و آمریکا نوشت: توافق ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما نتیجه نامشخص است زیرا شکافها باقی مانده است. در هر صورت، به‌نظر نمی‌رسد قریب‌الوقوع باشد.

آکسیوس نوشت: مقامات آمریکایی و اسراییلی به آکسیوس گفتند که دولت بایدن در روزهای اخیر به‌دنبال این بوده است که به اسراییل اطمینان دهد که با امتیازات جدید با رژیم ایران موافقت نکرده و توافق هسته‌یی قریب‌الوقوع نیست.

مقامات اسراییلی گفتند که اطمینان ندارند. رژیم ایران در این هفته به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا که میانجیگری بین آمریکا و ایران بوده است، پاسخ رسمی داد.

این گمانه‌زنیها مبنی بر نزدیک شدن توافق را افزایش داد و منجر به اصطکاک بین آمریکا و اسراییل شد که با احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ مخالف است.
مقامات آمریکایی گفتند که طی هفته گذشته، مقامات کاخ‌سفید به همتایان اسراییلی خود اطمینان دادند که به‌رغم ادعاهای منتشر شده در مطبوعات، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است.

اما پنجشنبه گذشته، مقامات ارشد اسراییلی به خبرنگاران گفتند که لاپید به کاخ‌سفید گفته است که پیش‌نویس اتحادیه اروپا فراتر از توافق ۲۰۱۵ است و از خطوط قرمز خود دولت بایدن عبور می‌کند.

کاخ‌سفید در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌دنبال این بود که یک بار دیگر به اسراییلی‌ها اطمینان دهد که این دولت بایدن نیست که امتیاز ارائه می‌دهد، بلکه ایران است که از درخواست خود مبنی بر حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه تروریستی ایالات متحده صرف‌نظر کرده است. .

کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه هم‌چنان در حال بررسی و مطالعه واکنش ایران به پیش‌نویس توافقنامه اتحادیه اروپا هستند. مشخص نیست که ایالات متحده چه زمانی پاسخ خود را به‌صورت خصوصی و عمومی خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7a41eed-7cf8-4281-975c-8ccae8a42da5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات