728 x 90

آکسیوس: مقام آمریکایی می‌گوید در حال حاضر وقتمان را برای توافق با ایران تلف نمی‌کنیم

راب مالی
راب مالی

آکسیوس روز ۹آبان در مطلبی نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تأکید بر این‌که واشنگتن در حال حاضر وقتش را برای تلاش جهت احیای برجام «تلف نمی‌کند»، افزود «تحریم‌های بیشتری» علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود و آمریکا «گام‌های بیشتری را در مجامع بین‌المللی» آغاز خواهد کرد.

رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه در جریان نشستی مجازی با «موقوفه کارنگی» گفت دولت بایدن وقت خود را در راستای تلاش برای احیای توافق هسته‌یی با ایران «تلف» نخواهد کرد.

مالی تأکید کرد در حالی که جمهوری اسلامی مشغول سرکوب معترضان، پشتیبانی از جنگ روسیه در اوکراین، و سخت‌تر کردن مواضع خود در قبال برنامه هسته‌یی است، ایالات متحده تلاش‌های خود را روی «مقابله» با این رژیم متمرکز خواهد کرد.

به گفته وی، آمریکا با استفاده از تحریم‌ها و سایر «ابزارهای فشار» نسبت به حمایت ایران از روسیه و سرکوب معترضان واکنش نشان خواهد داد. مالی هم‌چنین خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آماده استفاده از «گزینه نظامی» به‌عنوان آخرین راه‌حل برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی است.

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت بایدن در این باره به «آکسیوس» گفت که موضع کاخ‌سفید در باب مذاکرات هسته‌یی «سخت‌تر» از پیش شده است. به‌گفته وی، همراهی تهران با روسیه در جنگ اوکراین، مواضع آمریکا را «از بنیاد» تغییر داده است، به‌طوری که اگر مقامات ایران همین الآن به سر میز مذاکره بازگردند و خواهان احیای توافق هسته‌یی شوند، بعید است که ایالات متحده بپذیرد.

به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، الآن وضعیت در کاخ‌سفید به‌گونه‌یی است که دولت بایدن هیچ چشم‌اندازی برای احیای «برجام» مشاهده نمی‌کند، و در حال بررسی استفاده از «گزینه نظامی» برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/254c51fa-1513-4759-9a65-75618ff48970"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات