728 x 90

آنتونی بلینکن: تحریم‌ها، سرکوبگران اعتراضات مردمی در ایران را هدف قرار دادند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه ۳۰آذرماه به‌دنبال تحریم آخوند محمد منتظری دادستان کل و سه تن از مقامات نظامی رژیم گفت که این تحریم‌ها سرکوبگران اعتراضات مردمی در ایران را هدف قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «مقامات (حکومت) ایران صدها معترض مسالمت‌آمیز از جمله کودکان را کشته‌اند، احکام شدیدی از جمله مجازات اعدام را در محاکمه‌های نمایشی (علیه معترضان) صادر کرده‌اند و هزاران نفر را بازداشت کرده‌اند. امروز ما مقامات و یک نهاد ایرانی مرتبط با این سوء استفاده‌ها را تحریم کردیم».

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۳۰آذر درباره تحریمها علیه رژیم آخوندی نوشت:
اطلاعیه مطبوعاتی وزارت‌خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه
تحریم مقامات ایرانی مرتبط با نقض جدی حقوق بشر
از زمان شروع اعتراضات در سراسر ایران در ماه سپتامبر، رژیم ایران با سرکوب بی‌رحمانه معترضان مسالمت‌آمیز در تلاش برای سرکوب صدای مردم ایران پاسخ داده است. بر اساس گزارشهای معتبر و گسترده، مقامات ایرانی علاوه بر استفاده از خشونت جنسی علیه معترضان، صدها معترض مسالمت‌آمیز از جمله دهها کودک را کشته و هزاران نفر را به‌طور خودسرانه بازداشت کرده‌اند. در پی محاکمات ساختگی که فاقد ضمانت دادرسی عادلانه بود، دادگاه‌های ایران احکام سختی را برای معترضان از جمله مجازات اعدام صادر کردند.
امروز، بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳، که مجوز تحریم در رابطه با نقض جدی حقوق‌بشر توسط دولت ایران را صادر می‌کند، با نامگذاری ۵مقام ایرانی و یک نهاد، اقدامات بیشتری را برای مقابله با این نقض حقوق‌بشر انجام می‌دهیم. به‌طور خاص، اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران را منصوب می‌کند. مسلم معین، رئیس ستاد فضای مجازی بسیج؛ حسن حسن زاده، فرمانده سپاه تهران؛ سید صادق حسینی فرمانده بیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شدند.
علاوه بر این، OFAC شرکت ایمن صنعت زمان فرا را، یک تولیدکننده ایرانی خودروهای زرهی، تجهیزات تاکتیکی و سایر موادی که به‌طور فعال توسط نیروهای انتظامی ایران و سایر نیروهای امنیتی ایران در سرکوب اعتراض استفاده می‌شود، نامگذاری شد.
ایالات متحده به حمایت از مردم ایران در مواجهه با این سرکوب وحشیانه ادامه می‌دهد و ما در حال افزایش اجماع بین‌المللی برای پاسخگویی رژیم هستیم. هزاران ایرانی دلیر جان و آزادی خود را در اعتراض به سابقه طولانی ظلم و خشونت رژیم به خطر انداخته‌اند. ما بار دیگر از رژیم ایران می‌خواهیم که فوراً سرکوب خشونت‌آمیز خود را متوقف کند و به مردم خود گوش دهد. همان‌طور که از مردم ایران حمایت می‌کنیم، به ترویج حسابرسی از دست‌اندرکاران ادامه خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ef8d626-3ae6-44fd-ab71-41848d8e2c8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات