728 x 90

آنتورپ-بلژیک: آخرین جلسه دادگاه استیناف بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس - جمعه ۱۳اسفند

آنتورپ-بلژیک: آخرین جلسه دادگاه استیناف بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران
آنتورپ-بلژیک: آخرین جلسه دادگاه استیناف بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

آنتورپ - بلژیک - جمعه ۱۳ اسفند۱۴۰۰

آخرین جلسه دادگاه استیناف بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس

نتیجه گیری وکلا در مورد اظهارات تخصصی کارشناسان بمب در جلسة پایانی استیناف

رأی دادگاه استیناف در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ صادر خواهد شد

 

  • ژرژ هانری بوتیه وکیل مقاومت ایران: فقط محکومیت‌ کافی نیست باید در اروپا بسیج شویم تا از اقدامات تروریستی رژیم ایران پیشگیری کنیم.
  • اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست بمب‌گذار در دادگاه اول به 20 سال زندان محکوم شد، اما درخواست تجدیدنظر نکرد و به آن تن داد تا به رسوایی بیشتر برای رژیم منجر نشود.
  • نسیمه نعامی زن مأمور اطلاعات در دادگاه اول به ۱۸ سال حبس و لغو تابعیت و پاسپورت بلژیکی محکوم شد.
  • امیر سعدونی به خاطر همکاری به ۱۵ سال حبس و لغو تابعیت و پاسپورت و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال حبس و لغو تابعیت و پاسپورت محکوم شدند.
  • مهرداد عارفانی که از اوایل دهه ۶۰ در زندان به خدمت رژیم در آمد بعداً توسط وزارت اطلاعات به اروپا اعزام شد و برای رد گم کردن از پوشش شاعری و ضدیت هیستریک با خدا و مذهب استفاده می‌کرد.
  • در خانهٔ مهرداد عارفانی انبوهی وسایل و تجهیزات برای جاسوسی علیه مجاهدین پیدا شد.
  • وزارت اطلاعات آخوندها دستور داده بود که بمب باید هر چه نزدیکتر به خانم رجوی کار گذاشته شود.
  • پلیس آلمان از خودرو دیپلمات تروریست دفترچه‌های متعددی ضبط کرد که فقط در یکی از آنها ۲۸۹ رد و آدرس و اسامی مزدوران ثبت شده که وزارت اطلاعات آنها را علیه مجاهدین به اشکال گوناگون به کار گرفته و برای جاسوسی و شیطان‌سازی و تروریسم به آنها پول می‌داد.
  • ۱۴۴فقره از ردهای جاسوسی و شیطان‌سازی فقط در یک دفترچه مربوط به مزدوران به خدمت گرفته شده علیه مجاهدین در آلمان است.
  • سازمان مجاهدین از این پیشتر فاش کرده بود مزدورانی که در آلمان بر طبل‌های شیطان‌سازی علیه مجاهدین می‌کوبند رایگان کار نمی‌کنند و رد آنها در دفترچه‌های رنگارنگ اطلاعات رژیم موجود است.
  • اداره حراست آلمان نیز بارها در گزارش‌های سالانه خود تأکید کرده است مجاهدین هدف اول شیطان‌سازی و تروریسم و جاسوسی عوامل رژیم هستند.
  • مقاومت ایران مصرانه درخواست انتشار اسامی کلیه مزدبگیران وزارت اطلاعات را در کشورهای اروپایی دارد که تاکنون از ایرانیان مخفی نگه داشته شده است.

 

روز جمعه ۱۳اسفند پنجمین جلسه دادگاه استیناف بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت در سال۱۳۹۷ در آنتورپ بلژیک برگزار شد.

در این جلسه که برای ارزیابی مجدد ابعاد جنایت تروریستی و توطئه بمب گذاری علیه گردهمایی مقاومت ایران در سال۱۳۹۷ تشکیل شد، وکلای مجاهدین و شورای ملی مقاومت و دیگر شاکیان خصوصی یکبار دیگر ابعاد مرگبار مواد منفجره تهیه شده توسط وزارت اطلاعات آخوندی در تهران را شرح دادند.

این دادگاه در ۱۸ آذرماه گذشته جلسه خود را به گزارش کارشناسان مواد منفجره در مورد قدرت تخریبی بمبی که دیپلمات تروریست آخوندها اسدالله اسدی از تهران با خود آورده و تحویل دو تروریست مزدور داده بود، اختصاص داشت. بمبی که قرار بود روز ۹تیر۱۳۹۷ در اجتماع عظیم ایرانیان در سالن ویلپنت پاریس منفجر شود.

در آن جلسه کارشناسان تأیید کردند که یک بمب حرفه ای بوده وطوری ساخته شده بود که بشدت مرگ آور بود وقطعات آن در صورت انفجار مانند گلوله عمل می کرد. کارشناس بلژیکی گفت که این بمب در شعاع 53 متری قدرت کشندگی داشت. این بمب در تهران طوری ساخته شده بود که از دتکتور بدون مانع قابل عبور دادن بود.

دادستان و وکلای دو طرف آخرین اظهارات خود را در باره نظر کارشناسان مواد منفجره از آلمان و بلژیک که در جلسات قبلی دادگاه شهادت داده بودند مطرح کردند.

لازم به یادآوری است که اسدالله اسدی متهم اصلی این پرونده که در دادگاه اول به بیست سال زندان محکوم شد درخواست استیناف خود را پس گرفت و حکم او قطعی شده بود و در حقیقت مهر قطعی تروریستی بر پیشانی رژیم آخوندی و وزارتخارجه و دستگاههای امنیتی آن برای همیشه ثبت شد.

 

در این جلسه وکلای مقاومت ایران ژرژ هانری بوتیه و ریک ون راسل و بهزاد نظیری و حسین عابدینی شرکت داشتند.

در جلسه دادگاه ابتدا دادستان مجددا به دفاع از کیفرخواست خود پرداخت وتوضیح داد که بمب تعبیه شده هم برای ایجاد ترس و وحشت وهم کشتار بوده است. او تأکید کرد علاوه بر کسانی که در اثر انفجار در صحنه کشته می‌شدند جراحتهای ناشی از آن نیز بعدا به کشته شدن افراد بیشتری منجر می شد. دادستان تکرار کرد که هر چند حجم بمب نیم کیلو بوده اما انفجار آن موجب کشتار می‌شد بخصوص که در این جلسه کودکان نیز حضور داشته اند. دادستان توضیح داد که اگر این بمب زیر صندلی کار گذاشته می‌شد ترکشهای آن خطرناکتر بوده وشدت انفجار بالاتر می رفت. دادستان گفت که حتی اگر این بمب در بیرون سالن هم منفجر میشد خطرناک بود و میتوانست مرگبار باشد.

 

وکیل ریک ون راسل گفت: وکیل نسیمه نعامی تلاش میکند که عمل انجام شده را کوچک کند اما ما اینجا از یک تروریسم بین المللی صحبت می کنیم. چون رژیم آخوندی تاریخچه ای تروریستی علیه مخالفینش دارد. او افزود فراموش نکنیم که این چهار نفر همه مأموران مخفی رژیم بودند، افراد ساده‌ای نبودند و برای کارشان پول می گرفتند. بنابراین ادعای ساده لوحی هیچ جایی برای مطرح شدن ندارد.

وی افزود این بمب توسط وزارت اطلاعات در تهران تهیه شده وساخت آن حرفه ای است و توسط وزارت اطلاعات به خارج آورده شده است. او با تاکید بر گزارش کارشناسان گفت چون این جنایت عقیم مانده سعی در کوچک کردن آن می‌شود. فراموش نکنیم که اگر عملی می شد یک فاجعه بزرگ بود. ژرژ هانری بوتیه گفت:‌« اگر این عملیات با موفقیت انجام می شد بلحاظ تعداد تلفات بیشترین کشتار در این نوع جنایتها در اروپا بود».

 

دادگاه استیناف آنتورپ اعلام کرد در تاریخ ۲۰ آوریل -۳۱فروردین۱۴۰۱ حکم خود را صادر خواهد کرد.

در پایان جلسه دادگاه ، وکلای مدافع مقاومت ایران گزارشات کوتاهی به هموطنان حاضر در مقابل دادگاه ارائه کردند:

 

وکیل ریک ون راسل در سخنان کوتاهی در جمع ایرانیان در مقابل دادگاه آنتورب گفت:

امروز آخرین جلسه این دادگاه - دادگاه استیناف را برگزار کردیم. معتقدم امروز توانستیم جزییات موضوع را در مورد بمب گذاری بررسی کنیم تا قضات بتوانند به نتیجه نهایی برسند و آن را اعلام کنند و در بیستم آوریل -۳۱فروردین - دادگاه رأی خودش را اعلام خواهد کرد. بررسی ها و صحبتها و گفتگوها انجام شد و وکلای دو طرف صحبت کردند و این نتیجه در ۳۱ فروردین اعلام خواهد شد

 

وکیل ژرژ هانری بوتیه نیز در سخنان کوتاهی گفت:

این دادگاه بسیار کوتاه بود زیرا چیز دیگری برای گفتن وجود نداشت. می‌خواستند این باور را ایجاد کنند که فقط یک آتش بازی کوچک بوده که این حرف فقط به سخره گرفتن همه است. به نظر من ما قاطعانه می‌توانیم بگوییم که در ۲۰ آوریل ساعت ۱ بعد از ظهر محکومیت صادر خواهد شد. ولی این محکومیت‌ها کافی نیست. باید در اروپا بسیج شویم تا از اقدامات تروریستی پیشگیری کنیم. رژیم ایران یک رژیم تروریست است. این باید متوقف شود. با تشکر از شما.

 

بهزاد نظیری: امروز در واقع می تونیم بگیم که وراجی ها و حرفهای وکلای مزدوران رژیم ته کشید چون دیگه چیزی برای گفتن نداشتند. امروز یک روز بود منحصر به این که فقط می خواستند بررسی کنند که اون صحبتهای کارشناسان مواد منفجره که شما خودتون بودید در ۹ و ۱۰ دسامبر اینجا آمدند یک کارشناس متخصص از طرف پلیس بلژیک یک نهادی به نام دوو که همون کسانی که بمب رو در حومه بروکسل خنثی کرده بودند و یک کارشناس هم از ناتو. اینها آمدند ۹ و ۱۰ دسامبر گزارش دادند یعنی توضیحات فنی دادند که این بمب کشنده بوده و تمام این ادعاهای این مزدوران و وکلاشون که مثلا بمب صوتی بوده یا فرض کنید فشفشه بوده نمی دونم چیزهای آتش بازی بوده و از این جور مزخرفات بی پایه و بی اساس که تولید کرده بودند حرفهای وکلای مزدوران رژیم هیچ حرف جدیدی نداشت. تکرار همون حرفهای قبلی بود قاضی رو به سه متهم گفت اگر حرفی دیگه برای گفتن دارید بگویید اون دو مزدور سعدونی و نعامی حرفی نداشتند برای گفتن. مزدور سوم مهرداد عارفانی بلند شد که سؤال کند که مثلا دفاعیات من رو خواندید یا مثلا یکسری سؤالات پوچ و بی محتوا کرد که قاضی اصلا گفت من جواب نمی دهم امروز شما فقط اینجا هستید که در رابطه با نتیجه گیریهای مربوط به همین دوتا کارشناس بمب حرف بزنید . اگر حرفی ندارید بنابر این دیگه حرفی نزنید. پس این صحنه آخرین برگ ذلت و آخرین برگ واموندگی و آخرین برگ درماندگی تمامیت این رژیم در مقابل مقاومت، پایداری، ایستادگی و ایستادگی خود شما .

بنابر این این برنامه زودتر از آن چیزی که پیش بینی می شد الان به انجام خودش رسید و دیگه یک برگ دیگری بود از ایستادگی و پایداری این مقاومت در مقابل ذلت و زبونی مزدوران این رژیم و درس عبرتی برای همه اونهایی که با این پزهای مسخره و توخالی نمی دونم یکی اومده بود با پز شاعر و نمی دونم نویسنده و روشنفکر و اینها ولی معلوم شد که دهها هزار یورو می گرفته و بنابر این پس وعده بعدی ما ۲۰آوریل در همین‌جا انشاالله مثل امروز پرشورتر تا این پرونده این جنایت رو ببندیم و البته پرونده پیگرد عاملان و آمران این جنایت بزرگ یعنی خامنه ای یعنی رئیسی یعنی روحانی یعنی همین امیرعبداللهیان مزدور و بقیه کسایی که دنبال بیهوده دنبال آزاد کردن اسدی بودند این حکم نهایی رو مردم ایران با سرنگونی این رژیم صادر خواهند کرد. پیروز و موفق باشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90a7bad6-cfdd-4e90-a703-3f9f7d8d4368"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات