728 x 90

«آموزگاران ایران» و «دردهای کهنه معیشت، منزلت ...»

تجمع معلمان ۱۱مهر۱۴۰۰
تجمع معلمان ۱۱مهر۱۴۰۰

روزنامه حکومتی آرمان ۱۴مهر، در مطلبی در رابطه به «روز جهانی آموزگاران‌» به گوشه‌ای از شرایط اسفناک جامعه معلمان تحت حاکمیت آخوندی که با «وجود شرایط کرونایی هم‌چنان درگیر دردهای کهنه معیشت، منزلت، ... هستند». اعتراف کرد.


این روزنامه حکومتی نوشت: برخلاف پشتیبانی‌های مورد تأکید یونسکو، آموزگاران ایران، امسال و با وجود شرایط کرونایی، هم‌چنان درگیر دردهای کهنه معیشت، منزلت، نبود عدالت آموزشی و حرفه‌یی، محروم از تاثیر نگاه حرفه‌یی‌شان در سیاست‌گذاریها و... هستند. این گرفتاریها افزون بر نگاه امنیتی به خواسته‌ها و اعتراضهای فرهنگیان بیش از همیشه شکاف میان بخش بزرگی از معلمان و دست‌اندرکاران را افزایش داده است. نمونه این نگاه آسیب‌زای امنیتی به دلخوریهای فرهنگیان، بازداشت کنشگران صنفی آنان در چند هفته گذشته از جمله عزیز قاسم‌زاده، غلامرضا غلامی در شیراز و یعقوب یزدانی در خراسان شمالی است؛ بازداشتهایی به‌خاطر اعتراضهای کاملاً صنفی به عدم اجرای درست لایحه رتبه‌بندی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a54a067c-d16f-4d71-9603-c3233dfe0cbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات