728 x 90

آمریکا: نیروهای رژیم ایران در کریمه از حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه حمایت می‌کنند

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا

آسوشیتدپرس در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره استفاده پهپادهای رژیم ایران در حمله به اوکراین توسط روسیه گفت: آمریکا می‌گوید نیروهای ایرانی در کریمه از حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه حمایت می‌کنند.
کاخ‌سفید روز پنجشنبه ۲۸مهرماه گفت که ایالات متحده شواهدی دارد که نشان می‌دهد نیروهای ایرانی در کریمه «مستقیماً در زمین درگیر» هستند و از حملات پهپادهای روسیه به زیرساختها و جمعیت غیرنظامی اوکراین حمایت می‌کنند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرنگاران گفت... دولت بایدن امید چندانی به احیای توافق هسته‌یی ایران به‌زودی ندارد.
کربی گفت: «در حال حاضر روی دیپلماسی متمرکز نیستیم. چیزی که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم این است که مطمئن شویم رژیم را به‌خاطر رفتارش با معترضان مسالمت‌آمیز در کشورشان مورد حسابرسی قرار دهیم و از آن معترضان حمایت کنیم».

 

خبرگزاری رویترز در خبری دیگر نوشت: کاخ‌سفید می‌گوید روسیه از پهپادهای ایرانی در حملات به اوکراین استفاده می‌کند. واشنگتن، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که پرسنل نظامی روسیه مستقر در کریمه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را برای حمله به اوکراین هدایت می‌کنند و افزود که واشنگتن به‌دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران است.
کربی افزود که دولت بایدن به‌دنبال راه‌هایی برای سخت‌تر کردن فروش چنین تسلیحاتی به روسیه از جانب تهران خواهد بود و افزود که در این مرحله دیگر بر دیپلماسی و مذاکرات هسته‌یی با ایران متمرکز نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/863a630b-c4d7-4af3-b4a0-e0de0e014ced"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات