728 x 90

وولکر تورک: نگرانی نسبت به اعدامهای فزاینده و سرکوب زنان به بهانه بدحجابی در ایران

وولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل
وولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

وولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در گزارش وضعیت حقوق‌بشر در کشورهای جهان به پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق‌بشر که از روز دوشنبه ۲۰شهریور در ژنو آغاز شده نسبت به اعدامهای فزاینده و سرکوب زنان به بهانه بدحجابی در ایران ابراز نگرانی کرد.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: در ایران یک‌سال بعد از مرگ مهسا امینی، من به‌طور جدی نگران هستم که لایحه‌یی جدید که در حال بررسی در مورد زنان و دخترانی که قانون حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند مجازاتهای سخت، از جمله ممنوعیت سفر و دسترسی به خدمات اجتماعی، اعمال می‌کند.

ولکر تورک افزود: این قانون هم‌چنین اجازه استفاده از فن‌آوری شهری را برای نظارت بر رفتار و لباس زنان را می‌دهد. در این رابطه من نگرانی خود را در رابطه به راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد، نیرویی که تقریباً خاص کنترل زنان و دختران است، را اعلام می‌کنم.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درباره افزایش اعدامها در ایران گفت. استفاده از مجازات اعدام، به‌طور قابل توجهی علیه بلوچها و دیگر اعضا جوامع اقلیتها به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5843ae39-2e52-4705-8b3b-99699cc4beab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات